Ja vi må helt klart i foreningen igang med en backup-procedure så der
foretages jævnlig back-up sådan at en evt. reetablering af dataene lettes.
Da der er mange forskellige brugere på systemet skal proceduren gøres så
simpel som mulig.
Det oprindelige spørgsmål blev også skrevet ud fra en undren over at det er
så let at fjumre i Outlook med et så kedeligt resultat (tab af en
distributionsliste) til følge. I de fleste andre sammenhænge i
Microsoft/Office programmer får man - som en bruger der vil slette noget -
altid et spørgsmål fra systemet som f.eks. : "mener du virkelig det ?" Altså
en fortrydelsesmulighed !
Hvad er backup i tre niveauer ?
Viktor
"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:1f6c36t79embpa9cmfea8vj7tiohvmp5v7@news.stofanet.dk...
> VA skrev:
>
>> Spørgsmål til gruppen:
>
>> Findes der en måde hvorpå man som bruger får en advarsel før man
>> uforvarende sletter en distributionsliste som beskrevet ovenfor.
>
> Jeg synes du skulle stille et andet spørgsmål:
>
> Hvordan organiserer man backup i tre niveauer så det er nemt at
> retabelere slettede data selv når første backup også er ødelagt?
>
> Selv har jeg backup i 4 niveauer og kan gendanne hele min
> pc-opsætning på en anden maskine på et kvarters tid hvis min
> hovedcomputer brænder op.
>
> Det havde jeg god brug af for et par måneder siden da min primæe
> computer stod af og min sekundære ikke kunne tåle at blive
> flyttet en meter (er nu udskiftet - den var aldrig helt
> pålidelig).
>
> --
> Bertel
>
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/