| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Skal autoværkstedet kunne dokumentere udgi~ Fra : Troels [around 9000] | 
  Dato :  03-07-10 10:24 |  
  |   
            Jeg har i dk.fritid.bil haft et indlæg, der lød:
 
 
 "Min svigerinde har haft hendes Kia Picanto på værksted, grundet den 
 dryppede  kølervæske.
 
 Historien blev:
 
 "En mår har spist din kølerslange ind til kabinen, så den har vi skiftet".
 
 Jaja, så langt så godt - der blev også skiftet 20 cm vacuumslange - pris 60 
 kr... (300 kr / meter. Wow.)
 
 Men, der blev også skiftet termostathus?! Det var den største post på 
 fakturaen. Jeg ringer så og spørger hvorfor, og bliver spist af med, at det 
 trængte, og at et termostatHUS (ja, HUS!) er at regne som en sliddel.
 
 Jeg måtte lige ud på kærestens Nissan at kigge: stemplet 1996, og på min 
 BMW: stemplet 1989.
 
 Sliddel eller ej? - Hvad siger i? Skal hun betale de 900 kr det koster, 
 eller bør det gå på fabriksgarantien (der ikke er udløbet)?
 
 Til historien hører at Kia'en er en 1.1'er der har kørt 55.000 km."
 
 
 Der er nu bred enighed om, at det lugter langt væk af en lærling der har 
 været for hård ved afmontering af en kølerslange, og min blonde svigerinde 
 er så blevet spist af med, at "det jo trængte".
 
 Kan man stille spørgsmål overfor værkføreren omkring ægtheden af den nævnte 
 fejl? Skal han kunne dokumentere at en udskiftning var nødvendig, og 
 godtgøre at fejlen IKKE er sket på hans værksted?
 
 Troels 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (03-07-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  03-07-10 10:57 |  
  |   
            
 "Troels  skrev
 
 > Der er nu bred enighed om, at det lugter langt væk af en lærling
 
 Det er godt nok den smalleste brede enighed jeg har set, een skribent der 
 mener det.
 Jeg har så skrevet et svar angående garanti og sliddel i bilgruppen.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Troels [around 9000] (03-07-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Troels [around 9000] | 
  Dato :  03-07-10 11:13 |  
  |  
 
            > Det er godt nok den smalleste brede enighed jeg har set, een skribent der 
 > mener det.
 Det er 1 ud af 1 svar = 100%    Jaja, den holder ikke, jeg ved det   
> Jeg har så skrevet et svar angående garanti og sliddel i bilgruppen.
 Altid godt med et konstruktivt og sagligt indlæg - du får mange tak   
Troels 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per (03-07-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per | 
  Dato :  03-07-10 11:03 |  
  |   
            Troels [around 9000] wrote:
 > Jeg har i dk.fritid.bil haft et indlæg, der lød:
 >
 >
 > "Min svigerinde har haft hendes Kia Picanto på værksted, grundet den
 > dryppede  kølervæske.
 >
 > Historien blev:
 >
 > "En mår har spist din kølerslange ind til kabinen, så den har vi
 > skiftet".
 > Men, der blev også skiftet termostathus?! Det var den største post på
 > fakturaen. Jeg ringer så og spørger hvorfor, og bliver spist af med,
 > at det trængte, og at et termostatHUS (ja, HUS!) er at regne som en
 > sliddel.
 
 Det lugter synes jeg også.
 
 Jeg har aldrig skiftet termostathuse på nogen af de biler jeg har haft - 
 flere over 10 år gamle og kørt flere 100.000 km.
 
 Så nej - det termostathus går ikke i stykker. Termostaten kan stå af og gør 
 det af og til på div. biler. Om termostaten er en fast del af huset på en 
 Picanto - det ved jeg ikke ? for så er det vel ok.
 
 Bed om at få det gamle termostathus med hjem - så kan du selv se det .
 
 Mvh. Per 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |