LC630 og SCSI Manager 4.3
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-01 22:42

der skulle vel ikke være nogen der ved om en LC630 understøtter SCSI
Manager 4.3 i ROM eller softwware i form af Apples "SCSI Manager 4.3"
udvidelse - virker sidstnævnte med Mac OS 8 eller er den begrænset til
system 7.1-7.5x?

Jeg kan ikke finde nogen info i Apples developer-note for LC/Quadra630.
eller for den sags skyld om "SCSI Manager 4.3" udvidelsen

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-08-01 23:07

In article <1exoxkh.1d6px95z42oc3N%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> [...]
> Manager 4.3 i ROM eller softwware i form af Apples "SCSI Manager 4.3"
> udvidelse - virker sidstnævnte med Mac OS 8 eller er den begrænset til

Den er indbygget i ROM.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-01 23:31

> Den er indbygget i ROM.

dvs. at der ikke skulle være problemer med en brænder og toast?

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-01 00:24

In article <1exp02b.uzzrcx11h5watN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> dvs. at der ikke skulle være problemer med en brænder og toast?

Det ved jeg der ikke er, det var derfor jeg kunne svare.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-01 00:33

> Det ved jeg der ikke er, det var derfor jeg kunne svare.

merci nu du agerer orakel, kan du sikkrt også fortælle om Toast 4 er
68k binær eller om jeg skal nedgradere til 3.x...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-01 01:13

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> merci nu du agerer orakel, kan du sikkrt også fortælle om Toast 4 er
> 68k binær eller om jeg skal nedgradere til 3.x...

Jeg glemet helt.... Ved du om en 630 kan håndtere en 64MB klods eller er
32MB max (som apple's spec angiver)

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-01 01:53

In article <1exp4rk.efp8db1nfa6zbN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Jeg glemet helt.... Ved du om en 630 kan håndtere en 64MB klods eller er
> 32MB max (som apple's spec angiver)

36Mb er max for 630'eren, så selvom du kunne få den til at acceptere en
64Mb klods, ville du ikke få noget ud af det.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Magnus Rohde

Dato : 06-08-01 07:44

d. 06/08/01 2:13 skrev Morten Reippuert Knudsen på reippuert@mac.com i
artiklen 1exp4rk.efp8db1nfa6zbN%reippuert@mac.com:

> Jeg glemet helt.... Ved du om en 630 kan håndtere en 64MB klods eller er
> 32MB max (som apple's spec angiver)

Kan man overhovedet få en 64 MB SIMM klods?

Magnus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-01 09:15

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Kan man overhovedet få en 64 MB SIMM klods

ja

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-01 01:52

In article <1exp2um.dvqcncqqsl0N%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> merci nu du agerer orakel, kan du sikkrt også fortælle om Toast 4 er
> 68k binær eller om jeg skal nedgradere til 3.x...

Fra manualen:
System Requirements for Toast 4
CPU
n An Apple Macintosh 68040 computer for basic recording of
data and music.
n A PowerPC for complete functionality, including
­ Making a CD from MP3 files
­ Using CD Spin Doctor ® to transform your LPs and cassette
tapes into CDs
­ Using PhotoRelay  to catalog images, audio, and video
clips
Memory
n At least 8 MB of random access memory (RAM) dedicated to
the Toast application memory. More RAM allocated to Toast
RAM Cache can help alleviate data transfer irregularities.
System Software
n System 7.5.1 is the minimum requirement; Mac OS 8.0 or later
is preferred. QuickTime ® 2.5 is the minimum requirement;
QuickTime 3.0 or later is preferred. QuickTime is used for
PhotoRelay exclusively.
n With System 7.5.1 or later, the extensions Drag & Drop
Manager and Thread Manager must be enabled. These
extensions let you drag items into the Toast window.
n For USB and to take advantage of all the features in Balloon
Help, Mac OS 8.6 is required.
SCSI Recorders
n SCSI Manager 4.3 is recommended. To find out whether your
Macintosh supports SCSI Manager 4.3, open Toast and notice
your CD recorder¹s identification in the Toast main window. If
you see ³Bus x ID y,² your Macintosh supports SCSI Manager
4.3; if you see only the SCSI ID (no Bus), it does not.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-01 02:15

> An Apple Macintosh 68040 computer for basic recording of
> data and music.

hmm, har du eller andre erfaring med om 68_LC040 går an?

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-01 03:07

In article <1exp7o3.63sasx1fvse4gN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> hmm, har du eller andre erfaring med om 68_LC040 går an?

Jeg ved at det ikke er noget problem at brænde CD'ere på en 630'er, men
jeg prøvede det aldrig med Toast 4.

Udover det, så tror jeg ikke at der er den store brug for FPU'en til
CD-brænding.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk