Problem med eicon router der åbner hver 5 ~
Fra : Hightower

Dato : 05-08-01 21:08

Hej NG..

Jeg har et problem med en eicon router der åbner hver 5 minut.

Findes der moget software som kan spore hvad det er der gør det ??

Fra : KlausF

Dato : 05-08-01 21:29

"Hightower" <the_hightower@hotmail.com> wrote in message

> Hej NG..
> Jeg har et problem med en eicon router der åbner hver 5 minut.
> Findes der moget software som kan spore hvad det er der gør det ??

Så skal du igang med en sniffer (protokol analysator), men før du gør det
så kig lige her:

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=nbfilter

Mvh Klaus

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-08-01 13:10

> Jeg har et problem med en eicon router der åbner hver 5 minut.
> Findes der moget software som kan spore hvad det er der gør det ??

Hvis du kører Windows kan du så snart forbindelsen åbnes køre en "netstat" i
en prompt. Så kan du i første omgang se, hvilken host den prøver at komme i
kontakt med. Det burde afsløre hvilket program, der er synderen.

mvh
Kim Jensen

Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 07-08-01 14:02

> [...]
>
> Jeg har et problem med en eicon router der åbner hver 5 minut.
>
> Findes der moget software som kan spore hvad det er der gør det ??

En anden ide ville være at installere Zonealarm, en gratis firewall for
private. Her kan du se hvilket program der prøver at komme i kontakt med
omverdnen, og du kan evt. også nægte den adgang.

Mvh Kenneth

Fra : Bent

Dato : 21-08-01 11:46

Hos mig hjalp det at deaktiver DNS i tcp/ip protokollen for netkortet på
samtlige Pc'er.
Hilsen Bent