OT - men jeg behøver lidt hjælp ;-)
Fra : Ann K.

Dato : 05-08-01 21:03

Hej Gruppe.
Ja undskyld, men det her handler IKKE om katte!
Sagen er at vi på mit arbejde - en fritids- & ungdomsklub - skal til at lave
en "teater-koncert"... Emnet vil være Teenagerliv i forskellige tidsperioder
50'erne, 60'erne, 70'erne, 80'erne og 90'erne... Vi vil prøve at vise at
selv om udtrykket skifter (både musisk og udseende) så har teen-agere til
alle tider haft nogle fælles træk....
Men - vi mangler inspiration til musikken... For HVAD hørte man på som
_teen-ager_ i de forskellige perioder???
Selvfølgelig ved jeg og min musikkollega da godt, hvilken musik, der
"overlevede" fx 60'erne, men var det _teen-agernes_ musik???
Derfor vil jeg spørge gruppens medlemmer, der jo bevæger sig i alle
aldersklasser:
Hvilken musik hørte du/I på til ungdomsfesterne, hvad spillede man i
baggrunden da du fik dit første kys
Jeg er ikke interesseret i en lang historie om ungdomskærestens kysseevner,
men mere fakta, som fx 1975, Gasolin, Rabalderstræde...
Håber at I vil hjælpe

Mvh Ann

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-08-01 21:20

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:3b6da690$0$52688$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg er ikke interesseret i en lang historie om ungdomskærestens kysseevner,
> men mere fakta, som fx 1975, Gasolin, Rabalderstræde...

Hej Ann

I 1979 da jeg var 13-14 år og rendte i
ungdomsklubben, kan jeg huske, at noget af det
hotteste var "Ring my bell" med Anita Ward & "Hot
stuff" med Donna Summer.

I 1984 kan jeg huske at jeg fik DJ'en på det lokale
diskotek til at optage et bånd til mig. Det er muligt,
at jeg stadig har det et sted. Jeg kigger efter og så
hører du nærmere. Hvis jeg har det og du vil låne
det, er du velkommen.
--
Helle
If man could be crossed with a cat, it would

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-08-01 21:27

Hej Ann

Jeg vil da gerne hjælpe *S*
Må jeg sende mail privat til dig?

Hilsen
Joan

Fra : Nitsen

Dato : 05-08-01 21:33

"Ann K." <tsars@os.dk> wrote

> Hvilken musik hørte du/I på til ungdomsfesterne, hvad spillede man i
> baggrunden da du fik dit første kys

Pyyyyyh - nu får du jo nostalgien op i en gammel kone *gg* - jeg tror da
godt jeg kan komme op med en laang liste fra mine teenageår som strækker sig
fra ca. 1972 - 1977 eller deromkring. Onde tunger vil muligvis påstå jeg
stadig er teenager bare temmelig overmoden *gg* - hvis du vil have en privat
mail så skriv til anita@heldingmariager.dk - bare så vi ikke bliver for OT -
selvom jeg nu godt kunne lide CAT Stevens og min far påstod at det var noget
kattejammer jeg hørte *gg*

Kh
Anita

Fra : Birgitte

Dato : 05-08-01 21:39

Abba "waterloo" og Boney M "daddy cool" var den store landeplage i
slutningen af 70'erne.
Donny Osmond i midten af 70'erne sammen med Sweet, Slade, Walkers...
Håber du kan bruge dette til noget.
Jeg kan lige tale lidt med vore piger de var teenager sidst i 80'erne men
jeg kan da huske at Lars H.U.G havde gennembrud i 80'erne og at Dodo and the
Dodo, Thomas Helmig, Susanne Salomonsen, Anne Linnet også var fremme i
80'erne.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann K.

Dato : 05-08-01 22:22

Glemte selvfølgelig at sige at det er OK med private mails... Gruppen hedder
jo trods alt ikke dk.musik.teen-ager.nostalgi
Hvor er alle gruppens "drenge" henne??? Hørte I på det samme som
"tøserne"???
Mvh Ann

Fra : Fie & Christian

Dato : 06-08-01 09:18

Hej Ann

Email er sendt. Dejligt at sidde og blive lidt nostalgisk, selvom jeg måske
tilhører den lidt yngre del af gruppen med mine 23 år

Hilsen
Fie