Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Træ med nyt liv - ny beskæring
Fra : Aagaard

Dato : 05-08-01 20:13

Nu i ny beskæring.
Et gammelt træ er dødt, men giver næring til nyt liv.
http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.htm

Billedet er stærkt manipuleret med lys/kontrast, farver og ny baggrund.
Jeg vil gøre opmærksom på, at skarpheden ikke er optimal, men der bliver
lavet en ny optagelse.
Jeg vil godt høre hvad I siger til idéen i forhold til det første billede.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : Pia

Dato : 05-08-01 20:35

du er absolut på vej i den rigtige retning, sikken flot bark, bedre farver,
mere dramatik.

:Pia

Fra : Aagaard

Dato : 05-08-01 20:46

"Pia" <cantering@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> du er absolut på vej i den rigtige retning, sikken flot bark, bedre
farver,
> mere dramatik.
>
> :Pia

Hej Pia
Tak - men det er jo også den gode kritik som jeg fik på det første billede
af træroden, at det nye er blevet lavet.

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige webbaby på 6 mdr.

Fra : SEB

Dato : 06-08-01 19:17

Aagaard skrev:

> Nu i ny beskæring.

Det er sørme ikke så tosset! Din nye baggrund harmonerer også
langt bedre til motivet. Jeg kan godt lide, når der bliver gået
tæt på - især sådan et motiv som dette.

I dit første billede syntes jeg kornmarken, var for dominerende.
Derfor ønsket om en lavere horisont og et højredrej med kameraet.

> Jeg vil gøre opmærksom på, at skarpheden ikke er optimal, men der bliver
> lavet en ny optagelse.

Jeg ser frem til nye skud fra Strynø, hvor der er arbejdet med
sidelyset også.
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Aagaard

Dato : 06-08-01 19:42

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derfor ønsket om en lavere horisont og et højredrej med kameraet.

> Jeg ser frem til nye skud fra Strynø, hvor der er arbejdet med

Hej SEB
Tak for de pæne ord om den nye beskæring. Faktisk er det en anden optagelse,
som er meget tættere på end den første, men jeg havde kasseret den i første
omgang fordi den var blevet alt for lys ... men så kom Photoshop på banen,
og der blev leget med farver og kontraster, samt den nye baggrund, der for
øvrigt er optaget på Skarø (Se billedet af Skarø Rev).

Her til aften har jeg pakket mit Nikon F601 med AF'erne 20/2.8, 28/2.8 og
85/1.8. Så skulle der være en chance for et skarpt billede. Canon A20'eren
som er brugt på de 2 optagelser er såmænd fin nok, men den matcher slet ikke
Nokin. Jeg håber at have billederne klar i starten af næste uge.

Tak for din gode og inspirerende kritik i begge indlæg om 'Træstubben der
fik nyt liv'.

Med venlig hilsen
Aagaard
--