Priser på British Shorthair...??
Fra : GhostRider

Dato : 05-08-01 19:57

Hej NG

Jeg har forelsket mig en British Shorthair, nærmere betegnet, Whiskas
udgaven, som jeg har ladet mig fortælle skulle være en sort/sølv tabby....

Har kigget og suset lidt rundt på nettet, men de killinger jeg finder er jo
ikke til at betale sig fra, fordi de er så fine at det næste kun er de
kongelige der kan holde dem....

Jeg behøver ikke en killing der har guldstempel i ørene og fine forældrer
der har fløjet til månen, bare en ganske alm. kat uden fine
fornemmelser...

Hvad kan sådan en koste, den skal jo være ægte....??

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-08-01 21:49

Hej Carsten

Skal du have en billig en, er der kun de useriøse opdrættere tilbage. Dem
der sælger katte uden stamtavle. Dem der kan sælge så billigt fordi de
sparer på maden til katte/killinger ofte ikke vaccinerer osv osv. (Jeg ved
jeg generaliserer)

Desuden mener jeg en brite skulle kunne fås for omkring 2000,- kr (det er
ikke dyrt), men om man også kan få sølvbriter til den pris ved jeg ikke.

Måske kunne du prøve at finde en huskat i den farve.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-08-01 22:29

Korrektion...

Mig bekendt får man ikke meget Brite fra seriøse opdrættere til 2000 kr. -
snarere mellem 2.500 og 3.500 - og lige nøjagtig Whiskas-modellen (de sort
sølv tabby) er der gevaldig efterspørgsel på, så dem skal man måske nok
regne med at betale mere for...
Og tro mig, ingen af forældrene har fløjet til hverken Månen eller Venus,
blot er killingerne et resultat af godt avlsarbejde på sunde og raske katte,
og det betaler man altså for! Og ingen katte har fine fornemmelser - højst
kan ejerne have det...

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Silverflame

Dato : 05-08-01 22:12

Hej Carsten.
Jeg kan godt forstå at du har forelsket dig i den kat, den er skøn. Jeg har
selv været på jagt efter en, og jeg fik derved at vide at der ikke fandtes
nogen i Dk. Senere fandt jeg ud af at det var løgn. Her er et link til en
hjemmeside, som jeg fik, da jeg søgte...
http://hjem.get2net.dk/Lindenborg/
Såvidt jeg husker så skal hun have 4000,- og jeg tror ikke du slipper med
mindre... Desværre! Men jeg tror ikke hun har killinger lige nu, og så kan
du jo sparer sammen til den...
Venligst Winnie.

Fra : Fie

Dato : 20-08-01 11:00