Hvilken farvelaserprinter?
Fra : Kurt G

Dato : 14-06-10 17:03

Jeg påtænker at anskaffe en laserfarveprinter.

Den skal have rimelig god farvegengivelse, f.eks. ved feriebilleder.
Hastigheden er ikke altafgørende, men må gerne have duplex.

Erd er nogen, der kan anbefale?

Mvh Kurt

Fra : jk

Dato : 15-06-10 08:06

On Mon, 14 Jun 2010 18:03:07 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

>Jeg påtænker at anskaffe en laserfarveprinter.
>
>Den skal have rimelig god farvegengivelse, f.eks. ved feriebilleder.
>Hastigheden er ikke altafgørende, men må gerne have duplex.
>
>Erd er nogen, der kan anbefale?

Dupleks kan du sætte som filter på www.edbpriser.dk for en
farvelaserprinter, og så kommer der en halv snes.

F.eks. Samsung CLP 620ND eller Brother HL 4070 (koster henholdsvist
2500 og 3500). Bemærk at vægten er 27 og 29 kg.

Jeg har selv en samsung clp 310. Der ikke har dupleks. Det er verdens
mindste, vejer 11kg. Jeg vil nødigt have en større. Jeg har købt den
uden netværk, for min router (asus wl500w) har usb, og der sidder den
på. Det er vist genialt.
Den samsung lugter lidt den første time eller 2, man har den.

Øh, kvaliteten af billeder er rimelig. Først og fremmest er de uden
striber, der karakteriserer en blækprinter. Jeg printer ikke
feriebilleder, men bruger skærm og fladskærm i HD.

Brother anbefales meget. Jeg mener, de er postscript.

Men jeg er meget tilfreds med min samsung. Opsætning i linux er også
tilforladelig (evt. foomatic driver). Driver support til Windows 7 og
Mac er fin fra www.samsung.dk
Tonersæt koster 700 kr. Printeren 1200.
Man skal bruge noget ordentligt papir, 90 mgr.

mvh

John