/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvorfor fik jeg p-bøde?
Fra : Morten P


Dato : 13-06-10 20:12

Min skive går fra 1-12.
Jeg sætter den til kl 8.

P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven er
sat til kl 8.00.

Der er tilladelse til 1 times parkering.

Jeg forstår ikke helt



 
 
KASO (13-06-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-06-10 20:47


"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i meddelelsen
news:4c152d9c$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> Min skive går fra 1-12.
> Jeg sætter den til kl 8.
>
> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven
> er sat til kl 8.00.
>
> Der er tilladelse til 1 times parkering.
>
> Jeg forstår ikke helt

Tjah - hvis tidspunktet står der, er det jo ikke fordi skiven er utydelig -
men det kan f.eks. være, at du overskred markeringen på pladsen?


Elmer Fjort (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Elmer Fjort


Dato : 13-06-10 20:56


"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:4c152d9c$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> Min skive går fra 1-12.
> Jeg sætter den til kl 8.
>
> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven
> er sat til kl 8.00.
>
> Der er tilladelse til 1 times parkering.
>
> Jeg forstår ikke helt

Men at have læst at 12 timers skiver ikke er lovlige.

Elmer



Kurt B. Andersen (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 13-06-10 22:33


"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen
news:4c1537e9$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> news:4c152d9c$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Min skive går fra 1-12.
>> Jeg sætter den til kl 8.
>>
>> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven
>> er sat til kl 8.00.
>>
>> Der er tilladelse til 1 times parkering.
>>
>> Jeg forstår ikke helt
>
> Men at have læst at 12 timers skiver ikke er lovlige.
>
> Elmer
>
Det er så ikke korrekt:
http://www.pvagt.dk/index.php?option=com_content&view=article&catid=36:lovgivningen&id=51:bekendtgorelse-om-parkeringsskiver-&Itemid=90
Se § 2 stk. 2.

Af ovenstående indlæg fra Morten P mangler den afgørende oplysning - nemlig
hvilken regel om parkering han har overtrådt. Et eller andet sted på
p-afgiften er det krydset af, hvad p-vagten mener han har overtrådt.
De oplysninger der står ovenstående er observationstiden for at noget er
overtrådt. Det fremgår ikke hvad, der er overtrådt.

Kurt



Martin Bak (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-06-10 21:00


"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:4c152d9c$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> Min skive går fra 1-12.
> Jeg sætter den til kl 8.
>
> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven
> er sat til kl 8.00.
>
> Der er tilladelse til 1 times parkering.
>
> Jeg forstår ikke helt
>
Hvornår parkerede du?

--
Martin
www.martinbak.dk/



alexbo (13-06-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-06-10 21:49


"Morten P" skrev

> Min skive går fra 1-12.
> Jeg sætter den til kl 8.
> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven
> er sat til kl 8.00.
> Der er tilladelse til 1 times parkering.
> Jeg forstår ikke helt

Skiven er lovlig nok og parkeringen lyder også rigtig, men nu skriver du
ikke hvad du har fået bøden for, om det er forkert indstillet skive,
parkeringstiden er udløbet eller noget helt tredje, så er det lidt svært at
bedømme.

mvh
Alex Christensen



Morten P (14-06-2010)
Kommentar
Fra : Morten P


Dato : 14-06-10 06:39

> Skiven er lovlig nok og parkeringen lyder også rigtig, men nu skriver du
> ikke hvad du har fået bøden for, om det er forkert indstillet skive,
> parkeringstiden er udløbet eller noget helt tredje, så er det lidt svært
> at bedømme.

Der er krydset af at skiven er indstillet forkert.

Må bare ringe til dem idag og høre hvordan man SÅ skulle angive kl 8



alexbo (15-06-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 15-06-10 11:04


"Morten P" skrev

> Der er krydset af at skiven er indstillet forkert. Må bare ringe til dem
> idag og høre hvordan man SÅ skulle angive kl 8

Jeg har svært ved at tro at der findes en P-vagt der ikke ved at kl.8 er det
samme som kl. 20 på en P-skive.

Jeg har set i et andet svar at der går en uges tid før du får besked, det
bliver interessant at høre deres forklaring.

mvh
Alex Christensen







Ib Jakobsen (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 13-06-10 23:59

Den 13-06-2010 21:12, Morten P skrev:
> Min skive går fra 1-12.
> Jeg sætter den til kl 8.
>
> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven er
> sat til kl 8.00.
>
> Der er tilladelse til 1 times parkering.
>
> Jeg forstår ikke helt

Hvor har du præcist skiven placeret?. Og er spidsen på pilen intakt?.



--
MVH
Ib Jakobsen

lom k (14-06-2010)
Kommentar
Fra : lom k


Dato : 14-06-10 14:25

Morten P wrote:

> Min skive går fra 1-12.
> Jeg sætter den til kl 8.
>
> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at
> skiven er sat til kl 8.00.
>
> Der er tilladelse til 1 times parkering.
>
> Jeg forstår ikke helt

Jeg vil vente i spænning på hvad du måtte få at vide hvis du gør
indsigelse på den bøde.


Du kunne evt opload et foto af din skive, så der ikke kommer så mange
gætteriwe. Jeg lægger gerne plads til hvis det er

mvh

Lars-Ove Madsen
--


Morten P (14-06-2010)
Kommentar
Fra : Morten P


Dato : 14-06-10 16:25

>
> Jeg vil vente i spænning på hvad du måtte få at vide hvis du gør
> indsigelse på den bøde.

De kunne ikke hjælpe mig før om syv dage, så der forklarer jeg mere



Henning (14-06-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 14-06-10 15:58

On Sun, 13 Jun 2010 21:12:28 +0200, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

>Min skive går fra 1-12.
>Jeg sætter den til kl 8.
>
>P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven er
>sat til kl 8.00.
>
>Der er tilladelse til 1 times parkering.
>
>Jeg forstår ikke helt

Hvornår har du parkeret bilen?


Per Henneberg Kriste~ (15-06-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-10 11:49

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i meddelelsen
news:4c152d9c$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> Min skive går fra 1-12.
> Jeg sætter den til kl 8.
>
> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven
> er sat til kl 8.00.
>
> Der er tilladelse til 1 times parkering.
>
> Jeg forstår ikke helt

Har du bevis på hvad den stod på (billede)?

Er det kommunalt eller Europarklignende?

Er lidt spændt på resultatet af din klage :)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Ukendt (16-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-06-10 15:52

> Er det kommunalt eller Europarklignende?
>
> Er lidt spændt på resultatet af din klage :)
>

Hvis det er sidstnævnte, så fastholder de nok kravet og bliver ved med det
indtil I står på trappen foran retslokalet - og så giver de sig. Men de
håber/forventer selvfølgelig at du giver op inden da og betaler. Bare for at
slippe for besværet.
Mon ikke også de vil komme med masser af rykkere, rykkergebyrer og trusler
om inkasso i ventetiden ?

Måske jeg bare er fordomsfuld .-)



Per.



Morten Lund (29-06-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lund


Dato : 29-06-10 14:05

Morten P wrote:

> Min skive går fra 1-12.
> Jeg sætter den til kl 8.
>
> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven
> er sat til kl 8.00.
>
> Der er tilladelse til 1 times parkering.
>
> Jeg forstår ikke helt

Noget nyt i denne sag?


/Morten

Morten P (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Morten P


Dato : 07-07-10 17:48


>
> Noget nyt i denne sag?

Ja, det var en fejl så de måtte trække den tilbage

Fandeme ikke helt ok der bare sker "fejl" som en masse folk så bare betaler
"bare fordi"



alexbo (08-07-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-07-10 14:05


"Morten P" skrev

> Ja, det var en fejl så de måtte trække den tilbage Fandeme ikke helt
> ok der bare sker "fejl" som en masse folk så bare betaler "bare fordi"

Når du skriver "fejl" i gåseøjne læser jeg det som at du beskylder P-vagten
for snyd, eller forsøg derpå.

Det er P-vagtens korrekte angivelse af din P-skives position der gør at
fejlen kan konstateres og rettes, hvis han ville snyde kunne han skrive
manglende p-skive, eller at den stod på kl.7. det havde du ikke en chance
for at modbevise.

Det må være noget "tyv tror hver man stjæler" der slår igennem, at du ville
forsøge at narre bilisterne hvis du var P-vagt.
At du oven i købet ville gøre det på en så tåbelig måde at enhver kunne se
det var en fejl.

Det er fanme ikke OK at svine folk til der retter deres fejl.

mvh
Alex Christensen



Morten P (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Morten P


Dato : 12-07-10 16:29

> Det er fanme ikke OK at svine folk til der retter deres fejl.
>

Du har ret. Det må du undskylde Alex.

Har du ikke en facitliste over hvad der er korrekt i din verden?

Så vil jeg nemlig fremover køre alt jeg gør igennem den for at se at det jeg
nu gør er 100% i alles øjne



Morten Lund (19-07-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lund


Dato : 19-07-10 14:03

Morten P wrote:

>> Det er fanme ikke OK at svine folk til der retter deres fejl.
>>
>
> Du har ret. Det må du undskylde Alex.
>
> Har du ikke en facitliste over hvad der er korrekt i din verden?
>
> Så vil jeg nemlig fremover køre alt jeg gør igennem den for at se at det
> jeg nu gør er 100% i alles øjne

Fejl eller ej... Der har efterhånden været en del udsendelser om netop P-
selskaber, hvor vagterne bevidst snyder. Jeg kan godt forstå Morten P. er
frustreret.

Bl.a. mener jeg det var i Kontant, hvor journalisten med vilje havde lagt P-
billetten på forsædet (hvilket på det tidspunkt var "godt nok" iflg. P-
selskabet. Den kunne jo blæse ned, når man lukkede døren). Vagterne kiggede
tydeligvis ind gennem sideruden på forsædet, kunne man se på det skjulte
kamera. Men da de tog billedet, sørgede de for at tage billedet fra en sådan
vinkel, at billetten netop var skjult af A-stolpen.

Det endte i retten efter, så vidt jeg husker, mere end et år. Journalisten
blev frifundet netop pga. mangelfuld billeddokumentation. Men her var der
klart tale om snyd. Og gik den, ja så gik den. Jeg tror de færreste vil
bruge tid og penge på at køre en retssag med dyr advokat for "sølle" 510kr.

Dertil kom det, at det var nærmest umuligt at få kontakt til et levende
væsen hos P-selskabet.

Så jeg tror ikke "tyv tror hver mand stjæler" gælder for Morten P. i dette
tilfælde. Han er blot påvirket af medierne og virkeligheden.

Venlig hilsen
Morten Lund

alexbo (19-07-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-07-10 17:57

"Morten Lund" skrev

> Så jeg tror ikke "tyv tror hver mand stjæler" gælder for Morten P. i dette
> tilfælde. Han er blot påvirket af medierne og virkeligheden.

Måske medierne men ikke virkeligheden, i hvert fald ikke hans egen
virkelighed den har han slet ikke taget hensyn til, det må være medierne og
at alle ved at P-vagter er fyldt med svindel.
Så morten kan ikke forestille sig andet end ond vilje fra P-vagtens side,
uanset at kendsgerninger klart fortæller det modsatte.
Morten skriver selv:

> P-Vagten skriver at bilen er registreret 20.34-20.37 (idag) og at skiven
> er sat til kl 8.00.
> Der er tilladelse til 1 times parkering.

Det kunne ikke være mere tydeligt at det er en fejltagelse, som jeg skriver
i mit indlæg:
Det er P-vagtens korrekte angivelse af din P-skives position der gør at
fejlen kan konstateres og rettes, hvis han ville snyde kunne han skrive
manglende p-skive, eller at den stod på kl.7. det havde du ikke en chance
for at modbevise.

Jeg kan slet ikke se relevansen til din historie om en anden parkering,
måske hvis man mener at når man skal bedømme en bestemt persons opførsel så
tæller alle i samme fag med i bedømmelsen.
Man møder en urimelig betjent, alle betjente er nogle røvhuller.

Forøvrigt ved alle jo at journalister er fulde af løgn, så din P-historie er
sandsynligvis også.
http://www.kommunikationsforum.dk/?articleid=10857

mvh
Alex Christensen






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste