/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kørelys på Golf
Fra : Mort1s1


Dato : 13-06-10 07:32

Har lige fået en ny Golf, og konstaterer at der ikke er lys i baglygterne
når jeg kører med det automatiske kørelys (når lyset tændes på kontakten
virker alt ok). Skal der ikke være baglys på bilen, når man kører med alm.
kørelys, om dagen)

mort1s1


 
 
Klaus D. Mikkelsen (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-06-10 07:39

Mort1s1 skriver:
>
> Har lige fået en ny Golf, og konstaterer at der ikke er lys i baglygterne
> når jeg kører med det automatiske kørelys (når lyset tændes på kontakten
> virker alt ok). Skal der ikke være baglys på bilen, når man kører med alm.
> kørelys, om dagen)

Nej.

Det er regler der trådte i kraft for cirka 2 år siden, man sparer jo
energi ved ikke at have så meget lys tændt. Det er altså i den hellige
CO2 udlednings navn at det er vedtaget.

Ingen Golf 6 har positionslys tændt bagpå, når der er kørelys. Læg for
øvrigt mærke til at der heller ikek er lys i positionslyset foran, men
kun "tagesfahrlicht", svag spænding i fjernlyspærerne.

Har du købt den med (sandsynligvis) lys og syn pakke, har din
lyskontakt en position der hedder "auto", her tænder den selv for
lyset når der bliver mørkt og når det begynder at regne.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Jakob Houkjær (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Jakob Houkjær


Dato : 13-06-10 12:16

> Nej.
>
> Det er regler der trådte i kraft for cirka 2 år siden, man sparer jo
> energi ved ikke at have så meget lys tændt. Det er altså i den hellige
> CO2 udlednings navn at det er vedtaget.
>
> Ingen Golf 6 har positionslys tændt bagpå, når der er kørelys. Læg for
> øvrigt mærke til at der heller ikek er lys i positionslyset foran, men
> kun "tagesfahrlicht", svag spænding i fjernlyspærerne.
>
> Har du købt den med (sandsynligvis) lys og syn pakke, har din
> lyskontakt en position der hedder "auto", her tænder den selv for
> lyset når der bliver mørkt og når det begynder at regne.

Ja, og de der ikke har lyspakke, vil med al sansynlighed glemme alt om at
tænde baglygterne i regn, let tåge og tusmørke.

Og de der har auto-funktionen glemmer med al sandsynlighed at sætte den på
auto.

Danskerne (+ norge, sverige) har forlængst vænnet sig til at lys er noget
som man ikke skal tænke på. Man trykker kun på knappen når det er så mørkt
at speedometeren ikke længere kan ses.

Undrer mig at man ikke engang får en vejledning af forhandleren.


Mort1s1 (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Mort1s1


Dato : 13-06-10 13:04


"Jakob Houkjær" <xxx@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4c14bde2$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nej.
>>
>> Det er regler der trådte i kraft for cirka 2 år siden, man sparer jo
>> energi ved ikke at have så meget lys tændt. Det er altså i den hellige
>> CO2 udlednings navn at det er vedtaget.
>>
>> Ingen Golf 6 har positionslys tændt bagpå, når der er kørelys. Læg for
>> øvrigt mærke til at der heller ikek er lys i positionslyset foran, men
>> kun "tagesfahrlicht", svag spænding i fjernlyspærerne.
>>
>> Har du købt den med (sandsynligvis) lys og syn pakke, har din
>> lyskontakt en position der hedder "auto", her tænder den selv for
>> lyset når der bliver mørkt og når det begynder at regne.
>
> Ja, og de der ikke har lyspakke, vil med al sansynlighed glemme alt om at
> tænde baglygterne i regn, let tåge og tusmørke.
>
> Og de der har auto-funktionen glemmer med al sandsynlighed at sætte den på
> auto.
>
> Danskerne (+ norge, sverige) har forlængst vænnet sig til at lys er noget
> som man ikke skal tænke på. Man trykker kun på knappen når det er så mørkt
> at speedometeren ikke længere kan ses.
>
> Undrer mig at man ikke engang får en vejledning af forhandleren.


Tak for svar og kommentarer - Jeg vil spørge min Golf-puscher om det ikke
blot er en spørgsmål om at trykke på de rigtige knapper i den rigtige
rækkefølge, når / hvis jeg får et svar, skal jeg vende tilbage her i
nyhedsgruppen.

Mvh
Mort1s1
>


Kent Glerup (19-06-2010)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 19-06-10 08:46


> Tak for svar og kommentarer - Jeg vil spørge min Golf-puscher om det
> ikke blot er en spørgsmål om at trykke på de rigtige knapper i den
> rigtige rækkefølge, når / hvis jeg får et svar, skal jeg vende tilbage
> her i nyhedsgruppen.

Den virker sansynligvis på samme måde som vores Octavia som også har
baglygter slukket ved kørelys.
Bare sæt lyskontakten på tændt, så kører du med nærlys foran samt baglys
bagpå. Begge slukker sammen med tændingen.

/Kent Glerup

Klaus D. Mikkelsen (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-06-10 20:49

Jakob Houkjær skriver:
>
> Og de der har auto-funktionen glemmer med al sandsynlighed at sætte den på
> auto.

Nej, for den står der hele tiden.....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Per Henneberg Kriste~ (14-06-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 14-06-10 04:35

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4C147D1D.90EC02B9@du.kan.finde.den...

> Ingen Golf 6 har positionslys tændt bagpå, når der er kørelys.

Nej, det er nemlig også foran ;)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Troels [around 9000] (18-06-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 18-06-10 19:45

> Nej, det er nemlig også foran ;)

Positionslys findes skam også bagpå. Selv min mors Fiat Tipo anno 1995
instruktionsbog er klar over det.

Troels


Mort1s1 (19-06-2010)
Kommentar
Fra : Mort1s1


Dato : 19-06-10 09:56


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c1bbeae$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej, det er nemlig også foran ;)
>
> Positionslys findes skam også bagpå. Selv min mors Fiat Tipo anno 1995
> instruktionsbog er klar over det.
>
> Troels

Instruktionsbogen til en Golf, svarer nok ikke helt til din mors Tipo, så
ringe kan den næppe være til en Tipo. Aldrig har jeg set så lidt nyttig
information på så mange sider, som i instruktionsborge til min nye Golf, jeg
håber virkelig, golfen har en højere standard end instruktionsbogen.

mort1s1


folmer@rasmussen.dk (19-06-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 19-06-10 10:36

On Sat, 19 Jun 2010 10:55:48 +0200, "Mort1s1"
<sletmortensens@mailslet.sk> wrote:

>
>"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
>news:4c1bbeae$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Nej, det er nemlig også foran ;)
>>
>> Positionslys findes skam også bagpå. Selv min mors Fiat Tipo anno 1995
>> instruktionsbog er klar over det.
>>
>> Troels
>
>Instruktionsbogen til en Golf, svarer nok ikke helt til din mors Tipo, så
>ringe kan den næppe være til en Tipo. Aldrig har jeg set så lidt nyttig
>information på så mange sider, som i instruktionsborge til min nye Golf, jeg
>håber virkelig, golfen har en højere standard end instruktionsbogen.

>--

Instruktionsbøger i vore dage er kun beregnet på at fabrikanterne kan
fraskrive sig ansvar, og dermed ikke kan komme til at hænge på nogen
kæmpe erstatninger.

Et fænomen der startede i USA, men som har bredt sig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Andreas M. Hansen (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 13-06-10 07:51



"Mort1s1" <sletmortensens@mailslet.sk> wrote in message
news:4c147b5e$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har lige fået en ny Golf, og konstaterer at der ikke er lys i baglygterne
> når jeg kører med det automatiske kørelys (når lyset tændes på kontakten
> virker alt ok). Skal der ikke være baglys på bilen, når man kører med alm.
> kørelys, om dagen)
>

Du kan vel få værkstedet til at koble det til ?
Da jeg fik min nye Octavia for en måneds tid siden, fik jeg fortalt at fra
fabrikken var de programmerede til at baglyset ikke var tændt - men alle de
biler som den pågældende forhandler udleverede, blev omprogrammerede ved
klargøringen, sådan at baglyset blev tændt sammen med kørelyset - hvis
kunden altså ikke specifikt insisterede på at få fabriksindstillingen uden
lys i baglygterne.

mvh

Andreas M. Hansen



Klaus D. Mikkelsen (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-06-10 07:54

"Andreas M. Hansen" skriver:
>
> Du kan vel få værkstedet til at koble det til ?

Overhørte en samtale hos VW bilernes hus i Silkeborg om samme emne.
Enten var VW fyren en klaphat og intet forstår, ellers kan man ikke
koble det til.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Andreas M. Hansen (13-06-2010)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 13-06-10 13:25

> Overhørte en samtale hos VW bilernes hus i Silkeborg om samme emne.
> Enten var VW fyren en klaphat og intet forstår, ellers kan man ikke
> koble det til.
>
>

Hmmm - på en Skoda kan det...

mvh

Andreas M. Hansen


Fly Christensen (19-06-2010)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 19-06-10 06:00

On Sun, 13 Jun 2010 14:25:18 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>> Overhørte en samtale hos VW bilernes hus i Silkeborg om samme emne.
>> Enten var VW fyren en klaphat og intet forstår, ellers kan man ikke
>> koble det til.
>>
>>
>
>Hmmm - på en Skoda kan det...

Den er jo også milevidt fra en VW rent kvalitetsmæssigt...

Fly

Andreas M. Hansen (19-06-2010)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 19-06-10 07:22

> Den er jo også milevidt fra en VW rent kvalitetsmæssigt...
>

Ja heldigvis!

mvh

Andreas M. Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408851
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste