Code Red Attacks
Fra : Martin Poulsen

Dato : 05-08-01 18:54

Et screenshot fra min firewall:
http://home.worldonline.dk/~martinp/bi.gif

Er det virkelig udslaget af Code Red Worm? Den har været meget
fremme i medierne, så det er da lidt utroligt (hvis det er den), at folk ikke
har fået patchet deres IIS. For som man kan se, så er der en del danske
i mellem.

Endvidere kunne jeg godt tænkte mig, at vide hvordan denne orm
arbejder, og hvordan den spredes. E-mail oder was? Har ikke lige
kunnet finde nogle tråde i gruppen, men hvis der er nogle jeg ikke har
fanget, så giv mig lige nogle message-id.

--
Martin Poulsen

Fra : Arne

Dato : 05-08-01 19:05

In articleID <9kk1a5$sat$1@sunsite.dk>,
«Martin Poulsen» says...

> [...]
> kunnet finde nogle tråde i gruppen, men hvis der er nogle jeg ikke har
> fanget, så giv mig lige nogle message-id.

Du finner mange tråder og info her:

http://www.dslreports.com/forum/security,1
Regards
Arne
--
Proxomitron http://www.flaaten.dk/prox/
Discussion http://asp.flaaten.dk/pforum

Fra : Erwin Lansing

Dato : 05-08-01 19:08

"Martin Poulsen" <martinp@nospam.dk> writes:

> [...]
> kunnet finde nogle tråde i gruppen, men hvis der er nogle jeg ikke har
> fanget, så giv mig lige nogle message-id.

denne posting på bugtraq beskriver hvordan den virker:
http://www.securityfocus.com/templates/archive.pike?list=1&fromthread=0&mid=201885&threads=0&end=2001-08-11&start=2001-08-05&

--
Erwin Lansing       --       http://netikette.dk
abe (a) fnidder.dk

Fra : F.Larsen

Dato : 05-08-01 20:37

Samme mønster hos mig, virker som det kommer i bølger, der er virkelig fart på i
øjeblikket. Jeg har over 100 hits på default.ida alene idag , de flest fra wols
net - som jeg selv sidder på.. (læs artiklen på bugtrace - forklaerer en del ;=)

--
Flemming
Stop vandviddet http://www.StopCopyDan.dk/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-08-01 21:20

"Martin Poulsen" skrev

> Endvidere kunne jeg godt tænkte mig, at vide hvordan denne orm
> arbejder, og hvordan den spredes.

Cert.org har skrevet en advisory om Code Red:

Incidents.org har skrevet en FAQ om Code Red:

Bemærk i øvrigt, at der er kommet en Code Red II, som er noget mere ube-
hagelig:

Aktiviteten kan følges her:

Du kan sende dine logfiler til Dshield:

Med venlig hilsen