Min firewall siger:
Fra : Torben

Dato : 05-08-01 18:55

Date: 8/5/2001 Time: 19:12:29
Rule "Default Block NetBus Trojan" blocked (quitte,NetBus). Details:
Inbound TCP connection
Local address,service is (quitte,NetBus)
Remote address,service is (195.29.133.50,2917)
Process name is "N/A"

Jeg benytter Norton Personal Firewall, og kom med ovenstående meddelse...
Hvad sker der ?

På forhånd tak
Torben

Fra : Jan.Bagge

Dato : 05-08-01 21:29

Hmmm... for mig at se er der en der prøver at hacke dig !!!

Fra : Alex Holst

Dato : 05-08-01 21:49

Jan.Bagge <Janbagge@hotmail.com> wrote:
> Hmmm... for mig at se er der en der prøver at hacke dig !!!

Hvis du ikke er i stand til at bygge den slags latterlige udtaleser op med
noget konkret, gider du saa ikke tie stille? Tak.

Fra : Alex Holst

Dato : 05-08-01 21:52

Torben <usenet_mail@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> Process name is "N/A"
>
> Jeg benytter Norton Personal Firewall, og kom med ovenstående meddelse...

Din firewall har stoppet en IP pakke udefra fordi den er sat op til at goere
det.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 05-08-01 22:03

On Sun, 5 Aug 2001 19:55:22 +0200 skrev "Torben"
<usenet_mail@yahoo.dk> ...:

> [...]
>Inbound TCP connection
>Local address,service is (quitte,NetBus)
>Remote address,service is (195.29.133.50,2917)

For mig at se ser det ud til at en person i Croatien(1) forsøger at se
om ikke du har en NetBus Trojan på din PC. Din firewall stopper
ham inden han kommer helt ind i din maskine, og fortæller dig bare
at en person har undersøgt om der 'var nogen hjemme'. Det er
vel også det en firewall skal...ik ?

(1)

Fra samspade:
inetnum: 195.29.128.0 - 195.29.143.255
netname: HINET
descr: Croatian Telecom
descr: Croatia

VH Martin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-08-01 04:01

On Sun, 5 Aug 2001 19:55:22 +0200, "Torben" <usenet_mail@yahoo.dk>
wrote:

>Hvad sker der ?

Intet. Medmindre, du har installeret NetBus-bagdørsprogrammet, bevidst
eller ubevidst, ville der heller ikke have været sket noget uden dit
firewall-program.

--
- Peter Brodersen