MS Windows
briani 27239
Windows Explorer
Fra : Klaus

Dato : 09-06-10 14:37

Hvordan får man explorer til at åbne et nyt vindue uden at lukke det
forrige.
Oplever tit at jeg ikke kan komme tilbage til forrige hjemmeside med
"returknappen"

Fra : Susi

Dato : 09-06-10 15:00

"Klaus" <klauja@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan får man explorer til at åbne et nyt vindue uden at lukke det
> forrige.
> Oplever tit at jeg ikke kan komme tilbage til forrige hjemmeside med
> "returknappen"

Åbner du hjemmesider i Windows Explorer?

Fra : Kent

Dato : 09-06-10 15:22

Den 09-06-2010 15:37, Klaus skrev:
> Hvordan får man explorer til at åbne et nyt vindue uden at lukke det
> forrige.
> Oplever tit at jeg ikke kan komme tilbage til forrige hjemmeside med
> "returknappen"
Højreklik på link og vælg Åbn på en ny fane eller Åbn i et nyt vindue.

Eller hold skift tasten ned og tryk på link.

--

Kent

Fra : Susi

Dato : 09-06-10 16:39

"Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Højreklik på link og vælg Åbn på en ny fane eller Åbn i et nyt vindue.
>
> Eller hold skift tasten ned og tryk på link.
>
> --

Ikke i Windows Explorer.

Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 09-06-10 19:54

"Susi" <sus@sus.xy> skrev i meddelelsen

> "Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke i Windows Explorer.

Jo - netop også i Windows Explorer.
I hvert tilfælde i Windows Explorer 8 !

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-06-10 19:58

Jørgen Gerdorf wrote:
> "Susi" <sus@sus.xy> skrev i meddelelsen

> Jo - netop også i Windows Explorer.
> I hvert tilfælde i Windows Explorer 8 !

Du mener jo nok Internet Explorer.

Windows Explorer hedder Windows Stifinder på dansk.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-06-10 21:16

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev :

>Du mener jo nok Internet Explorer

Som i dag benævnes Windows Internet Explorer.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-10 01:14

Den benævnelse er du nok ret alene om. Ser man på den officielle
hjemmeside
http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/default.aspx
er der et sted et lille Windows(tm) logo over teksten Internet
Explorer, men intetsteds omtales den som Windows Internet Explorer. På
download siden omtales den heller ikke sådan. Så skulle de have omdøbt
den skjuler de det godt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-06-10 06:17

Den 10-06-2010 02:13, Jens Peter Karlsen skrev:

> men intetsteds omtales den som Windows Internet Explorer. På
> download siden omtales den heller ikke sådan. Så skulle de have omdøbt
> den skjuler de det godt.

Det er såmænd ikke mere skjult, end det du svarer på i dine
indlæg.

Nemlig, det kan ganske tydeligt aflæses i toppen af
browseren. Men toppostere kigger åbenbart ikke i toppen men
alle andre steder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-06-10 06:46

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Nemlig, det kan ganske tydeligt aflæses i toppen af
>browseren. Men toppostere kigger åbenbart ikke i toppen men
>alle andre steder.

Går man i Hjælp, så står der godt nok kun Interbet Explorer, men
klikker man så på om IE, så står der Windows Internet Explorer.

Noget lign. i selve hjælpen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-06-10 07:54

Den 10-06-2010 07:46, Kerim Ellentoft skrev:

> Går man i Hjælp, så står der godt nok kun Interbet Explorer, men
> klikker man så på om IE, så står der Windows Internet Explorer.

Ja, de er ikke særlig konsistente, men jeg syntes, det var
sjovt med et lille hip til Jens Peter Karlsen om at kigge i
toppen.

Det er ellers et stykke tid siden, de bestemte sig for at
ændre navn på en række af deres produkter, så de fik
"Windows" foran. Men vi ved jo, at Microsoft ikke altid
rider samme dag, som de sadler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-06-10 09:52

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Ja, de er ikke særlig konsistente, men jeg syntes, det var
>sjovt med et lille hip til Jens Peter Karlsen om at kigge i
>toppen.

I IE 6 og tidligere stod der Microsoft Internet Explorer, nu har
man så byttet Microsoft ud med Windows.

Men der stod kun Internet Explorer rundt omkring i IE, spm der
stadig gør.

Måske har det noget med div. retssager at gøre.

Fra : Jante

Dato : 10-06-10 12:14

"Kerim Ellentoft" skrev:

> I IE 6 og tidligere stod der Microsoft Internet Explorer, nu har
> man så byttet Microsoft ud med Windows.

Der er dog stadig forskel på Windows Internet Explorer
og Windows Explorer, som vist var emnet

/J

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-06-10 14:58

"Jante" <adressen@er.invalid> skrev :

>Der er dog stadig forskel på Windows Internet Explorer
>og Windows Explorer, som vist var emnet

Og sidstnævnte viste det sig, at det ikke drejede sig om.

Fra : Kent

Dato : 11-06-10 12:10

Den 10-06-2010 15:58, Kerim Ellentoft skrev:

> Og sidstnævnte viste det sig, at det ikke drejede sig om.
Jeg er da godt klar over forskellen på WIE (IE) og WE, men for de fleste
menes der simpelthen IE når der spørges på den måde.

Jeg er ikke sikker på, at den "almindelige" bruger overhovedet ved noget
om stifinderen. Men simpelthen stiller sig tilfreds med den
organiserings muligheder, som Windows stiller til rådighed (Dokumenter,
musik osv).

Så jeg tænkte overhovedet ikke på forskellen, men besvarede bare
spørgsmålet. Og forhåbentlig til gavn for spørger.

--

Kent

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-06-10 17:02

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev :

>Jeg er da godt klar over forskellen på WIE (IE) og WE, men for de fleste
>menes der simpelthen IE når der spørges på den måde.

Ja, og det vidste alle, der var bare en, der skulle kloge sig.

>Jeg er ikke sikker på, at den "almindelige" bruger overhovedet ved noget
>om stifinderen.

Mon ikke, men ikke som Explorer, da den ikke hedder dette i
Vinduer.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 10-06-10 06:17

Jens Peter Karlsen toppostede :
> [...]
> Explorer, men intetsteds omtales den som Windows Internet Explorer. På
> download siden omtales den heller ikke sådan. Så skulle de have omdøbt

I kontrolpanelets tilføj/fjern programmer hedder den faktisk Windows
Internet Explorer.

--
/klaus