MS Windows
briani 27239
XP og NumLock
Fra : HH

Dato : 08-06-10 20:41

Hej

Jeg har nogle notepads stående i nogle konferencelokaler (Windows XP Pro)

De starter med NumLock slået til, det er noget skrammel, når forskellige
bruger skal taste passwords ind.

NumLock er slået fra i BIOS, men det ser ud til at XP har større magt.

Jeg havde ellers fikset problemet ved at sætte InitialKeyboardIndicators
til 0 i Registry for HKEY_USERS

Men nu ser det ud til, at værdien ændres til 2 hver gang maskinen
genstartes (hvilket betyder at NumLock er slået til) - hvorfor nu det -
skyldes det noget Windows update?

Kan man lave en GPO som ændrer indstillingen til 0 permanent?

Mvh.
Hans-Henrik

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 08-06-10 21:46

On Tue, 08 Jun 2010 21:41:09 +0200, HH <hhdmnejtaktilspam@mail.dk>
wrote:

> [...]
>skyldes det noget Windows update?
>
>Kan man lave en GPO som ændrer indstillingen til 0 permanent?

http://support.microsoft.com/kb/154529
http://support.microsoft.com/kb/314879

/Hans