MS Windows
briani 27239
Windows7 hjemmenetværk
Fra : Jønne

Dato : 07-06-10 10:22

Hej NG.
Jeg er ny Win7-bruger og har lidt problemer med at udskrive fra Win7-
maskine på en printer, som er installeret på WinXP-maskine i mit
hjemmenetværk.
Kan godt "se" printeren, men når jeg vil forbinde til den, får jeg
følgende fejl: "En politik, som forhindrer dig i at oprette
forbindelse til denne udskriftskø, er aktiv på din computer".
Forslag til hvordan jeg kommer videre??
MVH Jønne

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-06-10 18:48

Jønne skrev:

> [...]
> følgende fejl: "En politik, som forhindrer dig i at oprette
> forbindelse til denne udskriftskø, er aktiv på din computer".

haft tilsvarende problemer med en NASprinter.

jeg måtte klikke mig ind på administrative tools/værktøjer og åbne
lokal sikkerheds politik. (GPedit.msc??)
Find her lokale politikker -> Sikkerheds indstillinger -> Netværks
sikkerhed og find den politik der hedder LAN Manager godkendelses
niveau. Indstil den til send LM og NTLM respons.

Jeg fandt dt tilsvarende registrientry, hvor default i W7/Vista er 4,
og på tilsvarende XP, kun er 3 - men har misset regfilen.

finn

Fra : Jønne

Dato : 07-06-10 13:11

On 7 Jun., 19:48, "Cykelsmeden" <Cykelsme...@her.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg fandt dt tilsvarende registrientry, hvor default i W7/Vista er 4,
> og på tilsvarende XP, kun er 3 - men har misset regfilen.

Takker mange gange!