MS Windows
briani 27239
Geninstall. XP pro
Fra : Kurt

Dato : 05-06-10 18:43

Min think pad med XP pro engelsk version
skal formateres og geninstalleres.
Sovset ind i programmer og applikationer (IBM)
oprydning opgivet !

Skal mediet være engelsk version ?
Licensen gælder vel kun hertil ?
Kan man fortsat skaffe en cd med xp pro engelsk
Mit netværk kan ikke klare opgaven.

Men da gerne en ren install. på dansk ifald licensen
også gælder herfor.

mvh
Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-06-10 18:55

"Kurt" <kubi150@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Skal mediet være engelsk version ?

Sandsynligvis ja.

> Licensen gælder vel kun hertil ?

Sandsynligvis ja.

Og også samme udgave (retail/oem/recoverycd)

Og hvis det er en mærkevare-pc, så skal det måske være samme version, da
nogle af de store firmaer får deres egne kodeserier....

Men når alt dette er opfyldt, så vil du kunne bruge en "tilfældig" CD -
hvis du kender andre med samme PC, så kunne en mulihed være, at få en
kopi af deres CD.

Jan

Fra : KentBM

Dato : 06-06-10 01:44

Den 05-06-2010 19:42, Kurt skrev:
> Min think pad med XP pro engelsk version
> skal formateres og geninstalleres.
> Sovset ind i programmer og applikationer (IBM)
> oprydning opgivet !
Prøv at se efter på Lenovos hjemmeside efter et kontakttelefonnr. Måske
du kan få tilsendt (evt. mod betaling?) et sæt geninstallations skiver.
Og så kan du måske hente dine præinstallerede programmer fra Lenovo
support. Men nu skriver du ikke noget om alder på maskinen.

Jeg fik tilsendt Vista-skiver gratis til min R61.

--

Kent

Fra : Kurt

Dato : 06-06-10 17:08

Tak for indlæg og hjælp.
Vil prøve Lenovo som foreslået.
Men jeg har tænkt :vil det også være en mulighed, at købe en XP dansk
OEM version og installere ? Der er jo en licens med .
Det koster ganske vist, men så får jeg en helt, helt ren install.
uden al det IBM halløj.

mvh
Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-06-10 17:20

> [...]
> OEM version og installere ? Der er jo en licens med .
> Det koster ganske vist, men så får jeg en helt, helt ren install.

Ja - det vil fungere - OEM versioner sælges mange steder uden hardware -
jeg har købt flere f.x. hos SHG - man forpligter sig så bare i
betingelserne til, at den kun installeres på EN pc i licensens levetid.

Men der er formentlig noget specielt IBM-hardware, der ikke er drivere
med til i en "normal" XP - men det er muligt, at du så får drivere til
det via Windows Update ?

Spørg din forhandler om de ikke har et sæt CD'er til din PC - jeg købte
i sin tid, da Vista var ny Thinkpad'er fra www.laptops.dk - men kunne
ikke lide Vista, så jeg fik et sæt XP-CD'er fra laptops.dk til en
beskeden pris - så start med at spørge din forhandler - måske kan de
også levere.

Jan

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-06-10 18:12

Kurt explained on 06-06-2010 :
> [...]
> OEM version og installere ? Der er jo en licens med .
> Det koster ganske vist, men så får jeg en helt, helt ren install.

Man kan også få en ren installation hvis man installerer fra en
Microsoft-CD. Hvis man så også kopierer OEM-filerne fra en Lenovo-CD
over på Microsoft-CD'en med en ISO-editor, skal man heller ikke
bekymre sig om aktivering.

--
/klaus