Striber i udskrift på farveprinter
Fra : Kurt G

Dato : 30-05-10 14:35

Jeg har en Canom Pixma iP5200R, hvor der er kommet streger i udskrifterne.
Jeg bruger den ikke ret meget, og det er nok årsagen til problemerne!
Først tog jeg farvepatronerne og dyseholderen ud og 'vaskede' dyserne med
sprit og et stykke køkkenrulle. Det hjalp lidt uden at klare ret meget!
Derefter har jeg prøvet gentagne gange med rensning af printerhovedet og det
har da også hjulpet på sort, gul og cyan farve.
Men den sidste farve Magenta kniber det med at få Ok, så hvad kan man ellers
gøre?

Det kan vel næppe betale sig at købe reservedele i form af nye dyser?

Mvh Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-05-10 14:48

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> ellers gøre?
>
> Det kan vel næppe betale sig at købe reservedele i form af nye dyser?

Tag dyseholderen ud og sæt den i en dyb tallerken med lunkent vand, således
at både dyser og fødehullerne er dækket. Lad den stå i en halv times tid.
Skyl den godt og tør af og sæt den så i igen og prøv. Skal måske lige have
en rensning igen. Det har jeg brugt flere gange.
Det er vandopløseligt blæk der er i patronerne, så derfor er vand bedre end
sprit og hvad man ellers kan finde på at bruge.

Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 30-05-10 15:26

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
KLIPPET
> [...]
> Det er vandopløseligt blæk der er i patronerne, så derfor er vand bedre
> end sprit og hvad man ellers kan finde på at bruge.

Det vil jeg prøve. En ny dyseholder m. dyser koster 800kr +1

Mvh Kurt

Fra : Armand

Dato : 30-05-10 17:18

Kurt B. Andersen skrev:
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen

Køkkenrulle er også det rene sandpapir i den henseende!
Vatpinde eller -tamponer er mindre skrappe i overfladen!!

> [...]
> Skyl den godt og tør af og sæt den så i igen og prøv. Skal måske lige have
> en rensning igen. Det har jeg brugt flere gange.

Det er lige sådant et fif jeg søger i en nylig tråd om omtrent samme emne!
Hvor befinder denne dyseholder sig og hvorledes ser den ud?

> Det er vandopløseligt blæk der er i patronerne, så derfor er vand bedre end
> sprit og hvad man ellers kan finde på at bruge.

Sprit-indhold gavner den efterfølgende afdrypning/op-tørring, hvilket
sikkert er fornuftigt hvis man ikke ligefrem bruger destilleret vand!

--
Armand.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-05-10 23:31

> Det er lige sådant et fif jeg søger i en nylig tråd om omtrent samme emne!
> Hvor befinder denne dyseholder sig og hvorledes ser den ud?

Jeg mener at have set dit problem, men du har en brother, og den kender jeg
ikke.
På Canon er det således, at man klikker patronerne ned i en løs dyseholder.
Den løsner man bare ved at trække i et håndtag, så kan man tage hele
holderen ud.
Det må stå i vejledningen til Brother, hvis man kan gøre det samme med den.
Men på en Canon er det nemt at se, at man bare løfter holderen og så sidder
dyseholderen lige til at tage ud.

Kurt