NOKIA 5230 - hvordan tilsluttes stereo hea~
Fra : Preben Kaas

Dato : 29-05-10 19:44

Har lige købt en Nokia 5230 og synes jeg har gjort næsten alt for at
få radioforbindelse i mit headset men desværre uden held.

Radiostationer er fundet og mobilen spiller lifligt i den indbyggede
højttaler, men når jeg deaktiverer den, så er mobilen lydløs.

Nogen som har et tip til hvorledes jeg får lyden ud i headsettet?

På forhånd tak

Preben
ved mail fjern xxxx

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-05-10 08:40

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> højttaler, men når jeg deaktiverer den, så er mobilen lydløs.
>
> Nogen som har et tip til hvorledes jeg får lyden ud i headsettet?

Uden at vide det præcist......men
er det normalt ikke sådan at når headsættet proppes i mobilen, så cutter den
selv lyden på mobilens interne højtt.?

Sådan virker min 5800 ihvertfald.

Jeg forestiller mig at når du deaktiverer højtt. så deaktiverer du nok også
lyd generelt?

Mvh
Bri@n

Fra : Preben Kaas

Dato : 30-05-10 16:09

On Sun, 30 May 2010 09:39:50 +0200, "co@ch [4130]"
<eksisterer@ikke.danmark> wrote:

> [...]
>
>Sådan virker min 5800 ihvertfald.
>
>Jeg forestiller mig at når du deaktiverer højtt. så deaktiverer du nok også

Du har nok delvist ret, men mon ikke det kun gælder ved afspilning af
musik?
Når jeg går ind på radio, så forlanger den headset tilsluttet (som
antenne) og så spiller DR P4 fint i de indbyggede højttalere og hvis
jeg så deaktiverer dem, så er mobilen totalt tavs.

Så et eller andet er der galt med mobilen, hvis det ikke er en fejl
40.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-05-10 17:20

> [...]

> jeg så deaktiverer dem, så er mobilen totalt tavs.
>
> Så et eller andet er der galt med mobilen, hvis det ikke er en fejl

Nu har jeg netop testet min egen 5800

Selve antenneenheden har et 3,5mm jack som jeg sætter mine headphones i,
derefter monterer jeg antenneenheden i mobilens 3,5mm jack og starter
FMradio
Jeg hører nu kun lyd i headphones.
Hvis jeg afmonterer headphones fra antenneenheden skiftes der automatisk til
mobilens højtt. sæt.

Det kan næsten ikke være nemmere

Måske er dine headphones defekte?
Kan du bruge dem til afspilning af anden musik?

mvh
Bri@n

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-05-10 17:23

Hov....måske har du ikke fået jackstikket fra dine headphones helt ned på
plads i antennedelen???

Jeg prøvede lige at tage mine et lille hak op, og så var der ikke lyd i
headphones men nu i mobilhøjtt.

Mvh
Bri@n

Fra : Preben Kaas

Dato : 30-05-10 19:12

On Sun, 30 May 2010 18:22:48 +0200, "co@ch [4130]"
<eksisterer@ikke.danmark> wrote:

>Hov....måske har du ikke fået jackstikket fra dine headphones helt ned på
>plads i antennedelen???

Der ramte du plet - troede ikke der skulle trykkes så hårdt for at få
stikket i bund, men nu spiller den i headset

>Jeg prøvede lige at tage mine et lille hak op, og så var der ikke lyd i
>headphones men nu i mobilhøjtt.

Det virker ikke sådan hos mig.
Hvis jeg aktiverer mobilhøjttaler, så spiller den der uanset hvilket
hak jackstikket befinder sig i.
Dvs med jackstik helt i bund bestemmer aktivering/deaktivering af
mobilhøjttaler hvor der spilles, men det er også ok med mig.

Tusind tak for hjælpen.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx