Killing fiser
Fra : Bent Fer

Dato : 05-08-01 16:04

Hej alle
Vi har fået en killing på 13 uger, og haft den et par dage, den er glad og
frisk, men den fiser så det er en gru, er det almindeligt ? vi fodrer den
med alm tørfoder til killinger
Hilsen Bent

Fra : Maj-Britt

Dato : 05-08-01 16:30

Hej Bent

Tillykke med familieforøgelsen

Jeg ved ikke helt hvor almindeligt det er, at killinger fiser, men jeg kan
da fortælle at min killing Valentino pruttede noget så frygteligt i den
periode han var på killingefoder. Jeg talte med dyrlægen om det, da han var
til det første sundhedstjek og hun foreslog, at jeg gav ham en smule A38
eller lign. sammen med hans ration tørfoder. Valentino er nu snart et år og
får ikke længere killinge foder, men Hill's light foder og nu er der ingen
problemer med prutteri, meen lige så snart han får til tusket sig en godbid
i form af dåsemad bliver næsten med det samme "utæt" igen Det gør det jo
heldigvis lidt lettere for mig, at være standhaftig og kun fodre med det
gode tørfoder.

Jeg tror naturligvis ikke du kan løse problemet med at sætte en 13 ugers
killing på light foder, da den skal have foder med mere "saft og kraft" i,
men du kan evt. prøve at give den en smule A38 med næste måltid?

Held og lykke.

Mvh Maj-Britt

Fra : Birgitte

Dato : 05-08-01 21:15

Hej Bent
Da killingen kun er 13 uger.... tyder det på foderskifte.
Har du skiftet til et nyt mærke ?
Måske får din killing lidt for fed kost, det kan også give luft i maven.
Hvad er alm. tørfoder til killinger ?? Der findes mange mærker, jeg kan
varmt anbefale Royal Canin killingfoder.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henriette

Dato : 06-08-01 07:24

Vores Emil fik dåsemad fra kvickly før vi fik ham - vi fik også noget med
hjem til ham. Han pruttede ganske forfærdeligt....

Det gik over da vi langsomt skiftede til Hills feline growth.

---
Henriette

Bent Fer <fer@fakse.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6d602d$0$9448$4d4eb98e@news.dk.uu.net...