mail(), tager lang tid.
Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-08-01 15:08

Jeg bruger mail() til at sende en email ud med, problemet er at den
tager 3 - 7 sek, ifølge apache loggen at eksekvere, er det ikke muligt
at sende den i baggrunden, så man slipper for at browseren hænger?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Anders Johannsen

Dato : 05-08-01 17:32

In article <slrn9mqkq3.191.jesper@luke.kollegiet>, "Jesper Krogh"
<jesper@linuxpusher.dk> wrote:

> Jeg bruger mail() til at sende en email ud med, problemet er at den
> tager 3 - 7 sek, ifølge apache loggen at eksekvere, er det ikke muligt
> at sende den i baggrunden, så man slipper for at browseren hænger?

Det er let: Brug register_shutdown_function(). Du bør iøvrigt nok lige
give dit lokale relay et checkup, for 3 til 7 sekunder er _for_ lang tid.

/A

Fra : Christian Schmidt

Dato : 05-08-01 21:41

Jesper Krogh wrote:

> Jeg bruger mail() til at sende en email ud med, problemet er at den
> tager 3 - 7 sek, ifølge apache loggen at eksekvere, er det ikke muligt
> at sende den i baggrunden, så man slipper for at browseren hænger?

Hvis du har PHP 4.0.5 eller nyere, kan du angive "-O DeliveryMode=d" som
den femte parameter i mail().

Herved vil mailen blive lagt i mailkøen, i stedet for som standard at
blive forsøgt leveret med det samme. Læs mere i man-siden for sendmail.

Generelt bør det nu slet ikke tage så lang tid at sende en mail fra PHP,
men der kan selvfølgelig være problemer med enkelte adresser (servere,
der er nede osv.).

Christian

Fra : Hendrik Johns

Dato : 05-08-01 21:46

Hvis mail() funktionen tager så lang til bør du lige checke om serveren
bruger nogle forkerte adresser til DNS, dette vil typisk give lange svar
tider.

Hendrik J