/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Daewoo Nubira crashtest med 160 km/t :-(
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 24-05-10 21:09
 
 
Troels [around 9000] (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 24-05-10 21:17

> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E

Og hvad kan man konkludere af det?

Det er skidt at køre galt med 160 km/t. Surprise.

Den er dog usædvanligt krøllet. En Smart klarer 120 km/t noget pænere, men
ok, de 40 km/t er også med 67% mere kraft.. (som jeg har forstået teorien
bag energi)

Troels


Mogens \(K\) (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 24-05-10 21:20

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfadec0$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

> Og hvad kan man konkludere af det?

Det svarer du vel meget godt på <rolling.eyes>

> Den er dog usædvanligt krøllet.

Ja !



Henrik B. (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-05-10 21:26

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfadec0$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

> Den er dog usædvanligt krøllet.

Specielt hvis en bil er bygget til kun at klare f.eks. EuroNCAP testen.
)

> En Smart klarer 120 km/t noget pænere, men

Ja, ja, men det gør menneskene i Smart'en ikke!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Troels [around 9000] (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 24-05-10 21:35

> Ja, ja, men det gør menneskene i Smart'en ikke!

Jeg mindes nu at have set en anden konklusion i Fifth Gear, men det kan jo
være de var betalt under bordet

Troels


Henrik B. (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-05-10 21:46

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfae2f6$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, ja, men det gør menneskene i Smart'en ikke!
>
> Jeg mindes nu at have set en anden konklusion i Fifth Gear, men det kan jo
> være de var betalt under bordet

Tro mig, så stift et karosseri, med så kort deformationszone, vil give alt
for kraftig G-påvirkning af fører plus passagerer. Dét var også konklusionen
i Fifth Gear. )

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Henrik B. (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-05-10 23:43

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfae2f6$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, ja, men det gør menneskene i Smart'en ikke!
>
> Jeg mindes nu at have set en anden konklusion i Fifth Gear, men det kan jo
> være de var betalt under bordet

http://www.youtube.com/watch?v=8RAN4gTtc4s

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Armand (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-10 00:19

Henrik B. skrev:
> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bfae2f6$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Ja, ja, men det gør menneskene i Smart'en ikke!
>>
>> Jeg mindes nu at have set en anden konklusion i Fifth Gear, men det
>> kan jo være de var betalt under bordet
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8RAN4gTtc4s
>
Hvilken til forskel ikke er 'head-on'!
Men konklusionen for begge biler er at passagerernes overlevelse er
'most unlikely'!

--
Armand.

Henrik B. (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-10 00:30

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfb094c$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> http://www.youtube.com/watch?v=8RAN4gTtc4s
>>
> Hvilken til forskel ikke er 'head-on'!

Nej, der er en lille vinkling, men hele bilens front får alligevel lov at
tage "skraldet"....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Armand (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-10 00:48

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bfb094c$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=8RAN4gTtc4s
>>>
>> Hvilken til forskel ikke er 'head-on'!
>
> Nej, der er en lille vinkling, men hele bilens front får alligevel lov
> at tage "skraldet"....
>
Betænk alligevel hvor meget kraft der sender bilerne ud til højre - Dén
ville have forekommet som mer-påvirkning ved en head-on kollision!

--
Armand.

Leo Jensen (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 25-05-10 02:05

On 25 Maj, 01:47, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Henrik B. skrev:> "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> >news:4bfb094c$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >>>http://www.youtube.com/watch?v=8RAN4gTtc4s
>
> >> Hvilken til forskel ikke er 'head-on'!
>
> > Nej, der er en lille vinkling, men hele bilens front får alligevel lov
> > at tage "skraldet"....
>
> Betænk alligevel hvor meget kraft der sender bilerne ud til højre - Dén
> ville have forekommet som mer-påvirkning ved en head-on kollision!
>
> --
> Armand.

Betonen de bruger som stopklods i Fith Gear flytter sig, når den
bliver ramt. Det gør stålvæggen i Mythbusters umiddelbart slet ikke.
Det gør en stor forskel om der skal stoppes på deformationszonens
længde eller deformationszone + 1 meter.

Jeg ville egentlig gerne se en 'sikker' bil prøve Mythbustertesten.
Jeg tror ikke der er meget forskel på Daewoo og Volvo i den
situation...

Leo

Henrik B. (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-10 17:05

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:1b3c64c6-6dec-4060-9f9e-6572dc921d23@y12g2000vbg.googlegroups.com...

> Jeg ville egentlig gerne se en 'sikker' bil prøve Mythbustertesten.
> Jeg tror ikke der er meget forskel på Daewoo og Volvo i den
> situation...

Tjah, hér er en gammel 9000 som har fået "kysset" af en modkørende BMW, med
150 km/t...
http://www.saabklub.dk/Diverse/Saabklubdk/9000sikkerhed.jpg

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


tiper (25-05-2010)
Kommentar
Fra : tiper


Dato : 25-05-10 02:41

On 24 Maj, 22:17, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:
> > Føj da ->http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E
>
> Og hvad kan man konkludere af det?
>
> Det er skidt at køre galt med 160 km/t. Surprise.
>
> Den er dog usædvanligt krøllet. En Smart klarer 120 km/t noget pænere, men
> ok, de 40 km/t er også med 67% mere kraft.. (som jeg har forstået teorien
> bag energi)

Mon ikke alle biler fra 1998 ser sådan ud efter samme behandling??

Leo Jensen (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 25-05-10 03:32

On 25 Maj, 10:41, tiper <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:
> On 24 Maj, 22:17, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
> wrote:
>
> > > Føj da ->http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E
>
> > Og hvad kan man konkludere af det?
>
> > Det er skidt at køre galt med 160 km/t. Surprise.
>
> > Den er dog usædvanligt krøllet. En Smart klarer 120 km/t noget pænere, men
> > ok, de 40 km/t er også med 67% mere kraft.. (som jeg har forstået teorien
> > bag energi)
>
> Mon ikke alle biler fra 1998 ser sådan ud efter samme behandling??

Mit gæt er at en fra 2010 med 5 stjerner ikke er meget bedre.

Leo

Henrik B. (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-10 17:06

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:53ab52bd-076a-4c7c-bd91-f4a5b273993a@z33g2000vbb.googlegroups.com...

>> Mon ikke alle biler fra 1998 ser sådan ud efter samme behandling??
>
> Mit gæt er at en fra 2010 med 5 stjerner ikke er meget bedre.

Så gætter du helt forkert!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Mogens \(K\) (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 25-05-10 18:07

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfbf590$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så gætter du helt forkert!

Jep - moderne biler er særdeles sikre. Se blot Mondeo'en, der smadrede ind i
lastvognen forleden, fordi ejeren ville begå selvmord (hastighed ej kendt).
Ligesom der forleden var en ulykke ved Varde, hvor en BMW så særdeles uskadt
ud. Det gjorde de andre biler ikke - www.jv.dk


Henrik B. (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-10 18:10

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfc03c9$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

>> Så gætter du helt forkert!
>
> Jep - moderne biler er særdeles sikre. Se blot Mondeo'en, der smadrede ind
> i lastvognen forleden, fordi ejeren ville begå selvmord (hastighed ej
> kendt).

Jeg tror ikke hastigheden har været særlig høj, på den Mondeo - desværre!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Anders Majland (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 25-05-10 18:49

> Ligesom der forleden var en ulykke ved Varde, hvor en BMW så særdeles
> uskadt ud. Det gjorde de andre biler ikke - www.jv.dk

BMW køre op bag i Ford'en og skubber den over imod Peugeot'en der rammer
skråt forfra med "landevejsfart". Hverken BMW eller Peugout når at bremse
noget af betydning (ifølge artiklen)

Bmw'en rammer Forden temmeligt lige på mens ford'en og peugeot ser ud til at
have ramt i en skrå vinkel.

Og at bilerne mangler døre og tag skyldes jo ikke ulykken men at falck har
klippet det væk for at få folk ud så skonsomt som muligt.

Temmelig stor forskel på at ramme en holdende bil lige på (som til dels
skubbes) væk og så den modkørende som rammes skråt

Men også en reminder om ikke at dreje hjulene til venstre før man skal
køre... Ikke at det nødvendigvis havde gjort nogen forskel men oddsene for
at være blevet i egen bane bliver ihvertfald ikke ringede



Per Henneberg Kriste~ (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-05-10 15:16

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfadec0$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E
>
> Og hvad kan man konkludere af det?
>
> Det er skidt at køre galt med 160 km/t. Surprise.
>
> Den er dog usædvanligt krøllet. En Smart klarer 120 km/t noget pænere, men
> ok, de 40 km/t er også med 67% mere kraft.. (som jeg har forstået teorien
> bag energi)


Det har du så ikke :)

50% mere hastighed giver 125% mere energi - nemlig 1,5x1,5
(hastighedsforøgelsen i 2. potens).


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


.J.S... (25-05-2010)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 25-05-10 16:06



"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message
news:4bfbdbb9$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bfadec0$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E
>>
>> Og hvad kan man konkludere af det?
>>
>> Det er skidt at køre galt med 160 km/t. Surprise.
>>
>> Den er dog usædvanligt krøllet. En Smart klarer 120 km/t noget pænere,
>> men ok, de 40 km/t er også med 67% mere kraft.. (som jeg har forstået
>> teorien bag energi)
>
>
> Det har du så ikke :)
>
> 50% mere hastighed giver 125% mere energi - nemlig 1,5x1,5
> (hastighedsforøgelsen i 2. potens).
>

Og de 40 km/t er 50% af hvad ?


Per Henneberg Kriste~ (26-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-05-10 21:48

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i meddelelsen
news:4bfbe74a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message
> news:4bfbdbb9$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4bfadec0$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E
>>>
>>> Og hvad kan man konkludere af det?
>>>
>>> Det er skidt at køre galt med 160 km/t. Surprise.
>>>
>>> Den er dog usædvanligt krøllet. En Smart klarer 120 km/t noget pænere,
>>> men ok, de 40 km/t er også med 67% mere kraft.. (som jeg har forstået
>>> teorien bag energi)
>>
>>
>> Det har du så ikke :)
>>
>> 50% mere hastighed giver 125% mere energi - nemlig 1,5x1,5
>> (hastighedsforøgelsen i 2. potens).
>>
>
> Og de 40 km/t er 50% af hvad ?


Prøv med 80 og se om det ikke passer ;)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Troels [around 9000] (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 25-05-10 18:39

> Det har du så ikke :)

Jeg synes at huske at 50% hastighedsforøgelse = 100% energiforøgelse, 75%
hast. = 150% energ. osv osv..

Troels


Per Henneberg Kriste~ (26-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-05-10 21:49

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfc0b17$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det har du så ikke :)
>
> Jeg synes at huske at 50% hastighedsforøgelse = 100% energiforøgelse, 75%
> hast. = 150% energ. osv osv..


50% = 1,50 x 1,50
75% = 1,75 x 1,75
150% = 2,5 x 2,5 ...

100% = 2 x 2 .... vokser kvadratisk på hastigheden ... get it?


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Leo Jensen (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 25-05-10 13:44

On 25 Maj, 18:05, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:53ab52bd-076a-4c7c-bd91-f4a5b273993a@z33g2000vbb.googlegroups.com...
>
> >> Mon ikke alle biler fra 1998 ser sådan ud efter samme behandling??
>
> > Mit gæt er at en fra 2010 med 5 stjerner ikke er meget bedre.
>
> Så gætter du helt forkert!

Sikkert. Vis mig en video af en sikker bil, der med 160 km/t rammer
noget, der absolut ikke flytter sig, så kan vi tage den derfra. Det er
sindsygt meget energi, der skal absorberes på en meget kort bremsevej,
og bilerne er jo ikke ligefrem blevet lettere.

Leo

Leo Jensen (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 25-05-10 13:56

On 25 Maj, 18:04, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:1b3c64c6-6dec-4060-9f9e-6572dc921d23@y12g2000vbg.googlegroups.com...
>
> > Jeg ville egentlig gerne se en 'sikker' bil prøve Mythbustertesten.
> > Jeg tror ikke der er meget forskel på Daewoo og Volvo i den
> > situation...
>
> Tjah, hér er en gammel 9000 som har fået "kysset" af en modkørende BMW, med
> 150 km/t...http://www.saabklub.dk/Diverse/Saabklubdk/9000sikkerhed.jpg

2 lige tunge biler, der kører frontalt sammen svarer i princippet til
at køre ind i en væg, der ikke flytter sig, men så længe de 'bare'
snitter hinanden er det jo bare en brøkdel af energien, der afsættes i
sammenstødet. Jeg vil gætte på at der var mindst 100 meter mellem
SAAB'en og BMW'en efter de var stoppet ??

Leo

Henrik B. (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-05-10 21:30

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfadcf4$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E

Selv 80 km/t klares dårligt!!
Ikke en særlig velbygget (sikker) bil...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Mogens \(K\) (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 24-05-10 21:50

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfae20c$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Selv 80 km/t klares dårligt!!
> Ikke en særlig velbygget (sikker) bil...

En spand ift. dagens standard fra Chevrolet


Klaus D. Mikkelsen (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-05-10 21:57

"Mogens (K)" skriver:
>
> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E

Mange andre biler vil også se grimt ud i det setup.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

CL (25-05-2010)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 25-05-10 03:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Mogens (K)" skriver:
>>
>> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E
>
> Mange andre biler vil også se grimt ud i det setup.....
>
>
>
Jeg vil ligefrem påstå alle biler .

--
H

Carsten Larsen



Peter Dalgaard (27-05-2010)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 27-05-10 00:18

On Wed, 26 May 2010 22:48:01 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i meddelelsen
> news:4bfbe74a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message
>> news:4bfbdbb9$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4bfadec0$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E
>>>>
>>>> Og hvad kan man konkludere af det?
>>>>
>>>> Det er skidt at køre galt med 160 km/t. Surprise.
>>>>
>>>> Den er dog usædvanligt krøllet. En Smart klarer 120 km/t noget
>>>> pænere, men ok, de 40 km/t er også med 67% mere kraft.. (som jeg har
>>>> forstået teorien bag energi)
>>>
>>>
>>> Det har du så ikke :)
>>>
>>> 50% mere hastighed giver 125% mere energi - nemlig 1,5x1,5
>>> (hastighedsforøgelsen i 2. potens).
>>>
>>>
>> Og de 40 km/t er 50% af hvad ?
>
>
> Prøv med 80 og se om det ikke passer ;)

Joeh, men hvad har 80 at gøre med forskellen på 120 og 160

(Og prøv så om ikke 77,7777% passer bedre)

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School
Phone: (+45)38153501
Email: pd.mes@cbs.dk Priv: PDalgd@gmail.com

Per Jensen (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Per Jensen


Dato : 02-06-10 13:54

On 24/05/10 22.09, Mogens (K) wrote:
> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E

Føj!

Det er nu iøvrigt også lige meget, hvor lidt eller meget den krøller
sammen ved at ramme en klods beton der ikke flytter sig - alene
decellerationen ved den hastighed, vil smadre alle organer i kroppen, så
man er død på stedet...

// Per.

Mogens \(K\) (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 02-06-10 18:36

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4bfadcf4$0$280$14726298@news.sunsite.dk...

> Føj da -> http://www.youtube.com/watch?v=dMVeq6P5s9E

Alfa ROmeo og BMW er gode i crashtest:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article984743.ece



Klaus D. Mikkelsen (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-06-10 18:47

"Mogens (K)" skriver:
>
> Alfa ROmeo og BMW er gode i crashtest:
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article984743.ece

Er alle hverdagsbiler ikke snart det?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 02-06-10 20:26


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4C06991A.43AF3F51@du.kan.finde.den...

KLIP

> Er alle hverdagsbiler ikke snart det?

Jep og jeg har endda opdaget safety features som ikke fandtes på min S80 !

mvh/Bjørn J.



Armand (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-10 22:56

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Mogens (K)" skriver:
>> Alfa ROmeo og BMW er gode i crashtest:
>> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article984743.ece
>
> Er alle hverdagsbiler ikke snart det?
>
Jo, faktisk!
Og dét er grunden til at EuroNCAP påtænker at øge kravene hhv. gøre det
muligt at få en stjerne mere!

--
Armand.

Henrik B. (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-06-10 23:18

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4c069667$0$285$14726298@news.sunsite.dk...

> Alfa ROmeo og BMW er gode i crashtest:
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article984743.ece

Og hér hvis man vil nærlæse resultaterne:
http://www.euroncap.com/latest.aspx

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Armand (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-10 23:31

Henrik B. skrev:
> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c069667$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Alfa ROmeo og BMW er gode i crashtest:
>> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article984743.ece
>
> Og hér hvis man vil nærlæse resultaterne:
> http://www.euroncap.com/latest.aspx
>
Men der nævnes ikke ét ord om det hug i nakken som Giulietta-føreren
tydeligvis får af dørstolpen!
Hvorfor testes der også med åbne sideruder? Alt andet lige er det næppe
dén situation man vil køre galt i og risikoen for f.eks. sideværts
påvirkning af nakken fordi ruden ikke stopper krydderens sideværts
bevægelse er tydeligvis et issue. Modsat får man heller ingen målinger
af hvilket knald at hovedet får i dét tilfælde :-|

Ang. sidekollisionen á lygtepæl, så er det markant med hvilken kraft at
gardin-airbag'en skubber albuen fremad.
Det er måske ikke sandsynligt at den ville kunne nå albuen på en
chauffør, der i modsætning til dummy'en, har venstre hånd på rattet, men
hvis den gør, kunne det så ikke tænkes at forårsage en brækket
tommelfinger :-/

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408851
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste