Final Fantasy og Ringenes Herre: Hvornår k~
Fra : Nicky Precht

Dato : 05-08-01 14:20

Er der nogen der ved, hvornår man kan begynde at bestille billetter via biografkompagniet til flg. film?

Final Fantasy - The spirits within (Danmarkspremiere d. 21 september vistnok)
Ringenes herre - The Fellowship of the Ring (Verdenspremiere d. 19 Dec)

Bliver der sendt tilbud ud til VIP-medlemmer af biozonen først, eller skal jeg endnu engang ud og ligge i kø foran Cinecity? :)

Jeg håber at en eller anden har et svar, for jeg glæder mig :)

Venlig Hilsen
Nicky Precht

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-01 15:05

Nicky Precht <nicky.precht@stibo.dk> writes:

> Er der nogen der ved, hvornår man kan begynde at bestille billetter via biografkompagniet til flg. film?
>
> Final Fantasy - The spirits within (Danmarkspremiere d. 21 september vistnok)

Du kan roligt skrue ned for forventningerne. Den film er en stinker
indad en kant.

> Ringenes herre - The Fellowship of the Ring (Verdenspremiere d. 19 Dec)

Mine insiders siger meget meget snart. Men det kan man jo ikke bruge
til så meget.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Nicky Precht

Dato : 05-08-01 15:28

> Du kan roligt skrue ned for forventningerne. Den film er en stinker
> indad en kant.

Jeg har set den på computeren... Det er ikke for handlingen, jeg vil se den. Det er for effekterne.
Jeg hentede den fra Kazaa for en uges tid siden. Handlingen holder sådan mere eller mindre, men effekterne! Har du lagt mærke til, hvordan bla. håret bevæger sig? Det er måske så nyt, men jeg synes at det er imponerende, at de har fået så mange detaljer med mht. naturlig bevægelse...

Venlig Hilsen
Nicky Precht

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-01 16:14

> [...]

> Jeg hentede den fra Kazaa for en uges tid siden. Handlingen holder sådan mere eller mindre, men effekterne! Har du lagt mærke til, hvordan bla. håret bevæger sig? Det er måske så nyt, men jeg synes at det er imponerende, at de har fået så mange detaljer med mht. naturlig bevægelse...

Jeg har lagt mærke til håret. Det er såmænd imponerende.

Men jeg har også lagt mærke til den mekaniske måde kroppene bevæger
sig på (jeg så den i biografen i Chicago), og jeg er ikke imponeret.

Jeg synes faktisk at Shrek er mere imponerende, selv om Dreamworks har
valgt ikke at prøve at ramme fotorealisme.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Nicky Precht

Dato : 05-08-01 17:46

> [...]
>
> Jeg synes faktisk at Shrek er mere imponerende, selv om Dreamworks har
> valgt ikke at prøve at ramme fotorealisme.

Ok... men kroppene ser godt ud ... på computeren ihvertfald :)

Shrek er glimrende... Det må jeg gi' dig... Bortset fra at den er lidt forudsigelig mht slutningen... Ihvertfald efter man har set princessen om natten...

/Nicky

Fra : J.O.H.

Dato : 05-08-01 20:07

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Men jeg har også lagt mærke til den mekaniske måde kroppene bevæger
> sig på (jeg så den i biografen i Chicago), og jeg er ikke imponeret.

...der var vist en anmelder der sagde noget med, at det var scary, fordi det
lignede rigtige mennesker - rigtige døde mennesker, ..men som bare var i
live....

JOH

Fra : Zeki

Dato : 05-08-01 20:05

> ..der var vist en anmelder der sagde noget med, at det var scary, fordi
det
> lignede rigtige mennesker - rigtige døde mennesker, ..men som bare var i
> live....

Det der er mest 'scary' er, at der kun går få år før vi ser fx Arnold
Schwarzenegger som fotorealistisk computerfigur- bare 20 år yngre. Det
eneste han behøver er, at lægge stemme til, og vupti- gamle mænd kan være
actionstjerner til de er 95 år.

Zeki

..

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 05-08-01 21:20

Hej

> [...]
> Schwarzenegger som fotorealistisk computerfigur- bare 20 år yngre. Det
> eneste han behøver er, at lægge stemme til, og vupti- gamle mænd kan være

I teorien for evigt, der kan ikke gå mange årtier endnu før de regner ud
hvordan man opbevarer data om en stemme, og ved hjælp af en computer
efterligner den.........

Men det vil højst sandsynligt ikke være muligt, nogensinde endda, at gemme
data om hvordan skuespillerne opfører sig, om deres individuelle spillestil
osv, og derfor får vi måske om 100 år en film med en karakter der er
identisk med Robert DeNiro, men jeg tvivler stærkt på at filmen ville have
været den samme som hvis han faktisk selv havde lagt krop og talent
til.......

Med venlig hilsen
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Thomas Rohde

Dato : 06-08-01 10:45

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> wrote in message
> I teorien for evigt, der kan ikke gå mange årtier endnu før de regner ud
> hvordan man opbevarer data om en stemme, og ved hjælp af en computer
> efterligner den.........

He he, årtier???

Software Called Capable of Copying Any Human Voice

http://www.nytimes.com/2001/07/31/technology/31VOIC.html

Mvh. Thomas

Fra : Kvan

Dato : 06-08-01 13:01

"Thomas Rohde" <Thomas.Rohde@Privat.dk> writes:

> Software Called Capable of Copying Any Human Voice

Det lyder stadig MEGET computer-agtigt (man kan høre det på
forskningsgruppens hjemmeside). Der er minimum 5 år til det kan
anvendes til andet end telefonmenusystemer og den slags, og endnu mere
til vi ser det i film.

- Kvan.

Fra : Thomas Rohde

Dato : 06-08-01 13:18

"Kvan" <kvan@spamcop.net> wrote in message news:uhevlmm7q.fsf@spamcop.net...
> [...]
> forskningsgruppens hjemmeside). Der er minimum 5 år til det kan
> anvendes til andet end telefonmenusystemer og den slags, og endnu mere

Ja, jeg har lige været inde og lytte til et par samples. Enig, det lyder
stadig kunstigt. Men der er sket imponerende fremskridt på 2-3 år.

/Thomas