Hvordan - springe op????
Fra : Ann K.

Dato : 05-08-01 14:24

Hejsa.
Som tidligere nævnt har vi ambitioner om at Dise skal lære at være
"halskrave"...
Men hvordan katten lærer vi hende det???
Indtil videre kan hun flere af momenterne der indgår, men sætte dem sammen
til en helhed - tja, dér kniber det gevaldigt (både for hende og mig ...
Hun kan:
Hop - hvor hun hopper op ad mig.
Løfte - hvor hun hænger over min skulder.
Nøs - hvor hun fra et bord, sætter forbenene op på min skulder.
Altså, der søges ideer til at få hende til at hoppe højt, evt sætte af fra
min hofte, så hun lander på min skulder og med min hjælp kan komme rundt om
halsen.

Dise er en shetland sheepdog - altså ikke ret stor, men gevaldig god til at
springe

Mvh Ann

Fra : Praxis©

Dato : 05-08-01 18:02

Hejsa Ann

Lyder som et spændende projekt. Jeg har ikke en umiddelbar løsning, men sad
og tænkte lidt, på hvad jeg måske ville gøre.....*Skæver lige til min rott'e
på 63 kg*

Det kunne være at du lige nu skulle springe selve kommandoen over. Og du
simpelthen lægger hende op om halsen på dig, og lærer hende at slappe af
der.
Og når hun så er helt fortrolig og afslappet med at ligge der, så tror jeg
ikke (Jeg VED det ikke) det er så svært igen, at få hende til at hoppe selv
på kommando.
Især når hun kan alle de andre ting du nævner.

--
VH Pernille Lauridsen

"Tænk hvis der blev krig
-Og ingen mødte op"