Billigst ADSL og telefon?
Fra : A. Anonym

Dato : 05-08-01 13:38

Hvad er den billigste løsning på ADSL og telefoni ved nyoprettelse? Hvis man
nu vil benytte telepassport's forvalg, så skal det bare være abonnement og
oprettelse der skal være billigt.

Jeg vil helst have router fremfor USB - det gør ikke noget vist det koster
et par hundrede kroner ekstra ved oprettelsen.

Fra : Andreas

Dato : 05-08-01 13:49

On Sun, 5 Aug 2001 14:37:55 +0200, "A. Anonym" <jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om>
wrote:

>Hvad er den billigste løsning på ADSL og telefoni ved nyoprettelse? Hvis man
>nu vil benytte telepassport's forvalg, så skal det bare være abonnement og
>oprettelse der skal være billigt.

Igen - en god ide at smutte en tur omkring www.xdslinfo.dk - der står alle de
oplysninger du har brug for.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Peter

Dato : 05-08-01 14:17

"Andreas" skrev

> Igen - en god ide at smutte en tur omkring www.xdslinfo.dk -
> der står alle de oplysninger du har brug for.

Næppe - pristabellen "Billigste" er pt. ikke opdateret siden 10. marts
2001 og er dermed delvist forældet.

Intet sted nævnes TDC Tele Danmark Bredbånd ADSL, der blev
lanceret for ca. 3 måneder siden.

Fra : A. Anonym

Dato : 05-08-01 15:05

> Igen - en god ide at smutte en tur omkring www.xdslinfo.dk - der står alle
de
> oplysninger du har brug for.

Jeg vil gerne have aktuelle informationer - ikke studere ADSL historie i
Danmark.

Fra : Andreas

Dato : 05-08-01 15:36

On Sun, 5 Aug 2001 16:05:11 +0200, "A. Anonym" <jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om>
wrote:

>de
>
>Jeg vil gerne have aktuelle informationer - ikke studere ADSL historie i
>Danmark.

Hvis ikke oplysningerne på xdslinfo.dk er aktuelle så, burde en eller anden
gi´webmasteren et orn'li rap over fingrene.

Jeg beklager hvis jeg har vildledt nogle ved at poste linket til xdslinfo - jeg
var ikke klart over at oplysningerne tilsyneladende var så gamle.

Fra : Andreas

Dato : 05-08-01 15:36

wrote:

>de
>
>Jeg vil gerne have aktuelle informationer - ikke studere ADSL historie i
>Danmark.

Nu har jeg pr. mail på en naturligvis pæn og sober måde henvendt mig til deres
webmaster og gjort vedkommende opmærksom på problemet med at der, mangler
aktuelle oplysninger om de forskellige abonnementer.

Så kan det jo være at der snart sker noget i den forbindelse.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-08-01 14:26

"A. Anonym" <jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om> wrote in message
> [...]
man
> nu vil benytte telepassport's forvalg, så skal det bare være abonnement og

Den billigste løsning, er klart nok TDCs Bredbåndsløsning.

Men jeg tror du er først nød til at oprette telefon forbindelsen, som koster
950 kroner.. Og derefter bestille Bredbånd|adsl som inkludere nogle
forskellige tjenester, såsom visnummer og 15 % på samtalepriserne.

> Jeg vil helst have router fremfor USB - det gør ikke noget vist det koster
> et par hundrede kroner ekstra ved oprettelsen.

Bredbånd|adsl fra teledanmark, for du som std. 2 dynamiske Ip adresser med,
som du så kan tilslutte 2 pc´ere til en hub/switch

Mvh. Bjarke

Fra : A. Anonym

Dato : 05-08-01 15:09

> [...]
> 950 kroner.. Og derefter bestille Bredbånd|adsl som inkludere nogle
> forskellige tjenester, såsom visnummer og 15 % på samtalepriserne.

Jeg har tænkt mig at benytte forvalg. Minutpriser er underordnet. Visnummer
er rart hvis det alligevel følger med, men det kommer efter prisen.

> Bredbånd|adsl fra teledanmark, for du som std. 2 dynamiske Ip adresser
med,
> som du så kan tilslutte 2 pc´ere til en hub/switch

Kan man ikke få en fast IP - evt. nogle dynamsike derudover?

De 99 kr./mnd Orange og Telia skal have for telefonabonnement, er de
inkluderet i TDCs ADSL?

Fra : A. Anonym

Dato : 05-08-01 15:24

> De 99 kr./mnd Orange og Telia skal have for telefonabonnement, er de
> inkluderet i TDCs ADSL?

Det kan jeg se at de er, men TeleDKs priser er jo vildt høje. For at få 256
upload starter prisen ved 650 kr.

Det er et krav at det er flatrate.

Det tyder på at der ikke er så meget at rafle om med telefon og ADSL.

Telefonoprettelsen er det samme alle steder og TeleDK er de eneste der både
tilbyder telefoni og ADSL. Og de har ikke noget specielt favorabelt tilbud
medmindre man vil betale for dataforbruget.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-08-01 15:33

> Det kan jeg se at de er, men TeleDKs priser er jo vildt høje. For at få
256
> upload starter prisen ved 650 kr.

Ja, men så vælg et andet produkt,, hos fx. Worldonline.... 256/256 for 395
kroner....

Men 650 kroner,, for en 1024/256 er da rimeligt billigt,,, set i nutidens
øjne,,,, det er jo inkluderes et telefon arbonnement til 130 kroenr, plus
services til ca 50 kroner pr. måned

Der skal du heller ikke have telefonforbindelse,, hvis du altså er ligeglad
med det...

> Det er et krav at det er flatrate.

Jaja,,, der er ingen adsl udbydere uden flatrate endnu,,, kun tdc,, på eet
af deres produkter...

Fra : A. Anonym

Dato : 05-08-01 15:49

> 256
>
> Ja, men så vælg et andet produkt,, hos fx. Worldonline.... 256/256 for 395
> kroner....

Det bliver nok noget i den retning. Jeg tror det bliver 256/256. Er Tiscali
og CC lige gode?

> Men 650 kroner,, for en 1024/256 er da rimeligt billigt,,, set i nutidens
> øjne,,,, det er jo inkluderes et telefon arbonnement til 130 kroenr, plus
> services til ca 50 kroner pr. måned

Jeg skal studere, så det skal være billigt.

> Der skal du heller ikke have telefonforbindelse,, hvis du altså er
ligeglad
> med det...

Ikka have forbindelse i det hele taget eller ikke hos TDC? Nej jeg er ikke
ligeglad. Hvis det er inkluderet i prisen, så er det da rart.

Er det ikke et krav at have oprettet et fastnet telefonabonnement for at få
ADSL - uanset udbyder?

Dvs. man kan påberegne ca. 1000 kr. for telefonoprettelse og ca. 100 kr. pr.
måned for telefon. Og 500 kr. for ADSL oprettelse og 400 kr. om måneden for
256/256? Plus telefonminutpriser.

> Jaja,,, der er ingen adsl udbydere uden flatrate endnu,,, kun tdc,, på eet
> af deres produkter...

OK.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-08-01 16:01

> Er det ikke et krav at have oprettet et fastnet telefonabonnement for at

> ADSL - uanset udbyder?

NEJ,,,

Hos Tiscali og Cybercity, kan du oprette uden at have et telefon
arbonnement... De opretter en linie, til formålet.. Dog skal der så være rå
kobber til rådighed.

Hos TDC og Orange, er adsl arbonnementet inkluderet med et telefon
arbonnement,, med Netexpres, proacsess skal du have et telefon arbonnement i
forevejen, hos TDC.

Fra : Andreas

Dato : 05-08-01 16:01

On Sun, 5 Aug 2001 16:49:01 +0200, "A. Anonym" <jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om>
wrote:

Nu har jeg desværre ikke lagt mærke til om du, et sted i dine indlæg har skrevet
hvor du skal bo, når du studerer men det kunne måske tænkes at Stofa leverer
kabeltv der, hvor du kommer til at bo.
Og de har et godt og billigt alternativ til diveres bredbåndsforbindelser.

Der er mere info på www.stofa.dk om nødvendigt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-08-01 15:27

> De 99 kr./mnd Orange og Telia skal have for telefonabonnement, er de
> inkluderet i TDCs ADSL?

Nu er det tid til at du selv sætter dig lidt ind i tingene ik..!!

TDC|bredbånd,, er et TDC produkt,,, som inkludere telefon arbonnement, og
services ydelser som vis nummer, viderstilling and so on,, samt 15 % på
samtalepriserne...

Netexpres, er et Opasia produkt, og er ikke inkluderet telefon
arbonnement,,, men du skal alligevel have telefon arbonnement hos TDC, for
at bruge det...

Så det kan altså kun betale sig, at benytte TDC´s egen bredbåndsløsning....

Tag lige og kig på deres hjemmesider ik,,, Og når du ikke har løst til at
studere Adsl i Danmark,, kan du heller ikke høre på os, herinde...

Fra : 007½

Dato : 05-08-01 18:38

Hvis dit nickname "A. Anonym" skal holde vand burde det jo nok have været
"A. Nonym"
Rent logisk.....!

Fra : Martin Callsen

Dato : 05-08-01 22:25

Jeg er uafhængig forhandler for telepassport - skriv i privat email præcis
hvad du ønsker så kontakter jeg dig med tilbud ... Telepassport har netop
indgået samarbejde med CC omkring adsl produkter ...

Fra : Søren

Dato : 06-08-01 11:46

> [...]
> hvad du ønsker så kontakter jeg dig med tilbud ... Telepassport har netop
> indgået samarbejde med CC omkring adsl produkter ...

Er super24 gået med over til CC, eller driver den stadig rundt med slagside
(ingen anelse om forbrug m.m).

Mvh Søren