trådløs printer?
Fra : RK

Dato : 16-05-10 12:38

Ved ikke om det her er den rigtige gruppe:
Vil en Brother DCP-375 nogensinde kunne køre trådløst med en Medion Laptop
der er på nettet via Oysters USB modem?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-05-10 12:43

RK skrev:

>Vil en Brother DCP-375 nogensinde kunne køre trådløst med en Medion Laptop

Hvis der er et trådløst netkort i laptoppen, så må det kunne lade sig gøre
via et ad hoc netværk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-05-10 12:49

Ivan V. Klattrup skrev:

>Hvis der er et trådløst netkort i laptoppen, så må det kunne lade sig gøre
>via et ad hoc netværk

Evt. hent Brugervejledning til netværk på
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/dk/da/doc/manual_index.html?reg=eu&c=dk&lang=da&prod=dcp375cw_all&dlid=&flang=Dansk&type2=-1

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : RK

Dato : 16-05-10 12:57

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Evt. hent Brugervejledning til netværk på
> [...]

Det der forvirrer lidt er at man siger at trådløs forbindelse ikke kan
opnåes før printeren er indstillet til netværkets trådløse access point??
Når man kører med et USB modem har man jo ikke noget decideret access point?

Fra : Hauge

Dato : 16-05-10 14:03

RK skrev:
> Det der forvirrer lidt er at man siger at trådløs forbindelse ikke kan
> opnåes før printeren er indstillet til netværkets trådløse access point??

Man burde kunne se printeren via laptoppens indbyggede wifi/trådløse,
altså ikke USB til Oister.

> Når man kører med et USB modem har man jo ikke noget decideret access
> point?

Nej, men det er heller ikek det du skal bruge, men det trådløse der er
indbygget i din laptop.

Kik i den vejledning som blev linket til her i tråden, der er garanteret
en menu via et display eller udskrifter hvor man sætter diverse
netværksting op.

Prøv eventuelt at lave en søgning på trådløse net i området, det kan jo
være den kan findes..

Mvh Hauge

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-05-10 13:54

RK <flemming.j@mail.tele.dk> wrote:

> Ved ikke om det her er den rigtige gruppe:
> Vil en Brother DCP-375 nogensinde kunne køre trådløst med en Medion Laptop
> der er på nettet via Oysters USB modem?

De 2 netværk benytter forskellig frekvnser.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Gamle

Dato : 16-05-10 14:01

Axel Hammerschmidt wrote:

> De 2 netværk benytter forskellig frekvnser.

Hvad med sådan een?
http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Modems_routere/Huawei-B260a-Wlan-router/

Mvh
Torben

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-05-10 17:20

Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

> Hvad med sådan een?

<snip: lang link>

Det er OPs Brother DCP-375 der har indbygget trådløs.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Gamle

Dato : 16-05-10 17:41

Axel Hammerschmidt wrote:

> <snip: lang link>
>
> Det er OPs Brother DCP-375 der har indbygget trådløs.

Ja men du skal bruge modem'et istedet for USB modem'et.
Det er den forklaring jeg fik fra OIster.
Du kan koble samme enheder på som på en alm. router og således
også printeren.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 16-05-10 17:49

Gamle wrote:

> [...]
> Det er den forklaring jeg fik fra OIster.
> Du kan koble samme enheder på som på en alm. router og således

Huawei B260a er en nydelig, lille router, der ikke gør meget væsen af sig på
en hylde.

Med Huawei B260a kan hele familien surfe på Danmarks hurtigste 3G-netværk på
samme tid. Du skal bare indsætte et SIM-kort, så er I flyvende.

Fra : RK

Dato : 16-05-10 21:47

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Med Huawei B260a kan hele familien surfe på Danmarks hurtigste 3G-netværk
> på samme tid. Du skal bare indsætte et SIM-kort, så er I flyvende.

I flg. Brother skulle det være muligt at printe trådløst fra Medion
laptop'en endda uden access point. Det er bare ikke rigtig beskrevet hvordan
man sætter det op! Jeg har forsøgt at hjælpe vedkommende der har købt
printeren (2 + timer) uden at kunne gennemskue hvordan det skal foregå?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-05-10 12:11

RK <flemming.j@mail.tele.dk> wrote:

<snip>

> [...]
> man sætter det op! Jeg har forsøgt at hjælpe vedkommende der har købt
> printeren (2 + timer) uden at kunne gennemskue hvordan det skal foregå?

Du skal vel i så fald benytte ad-hoc mode, som Ivan V. Klattrup skrev?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : RK

Dato : 17-05-10 18:25

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> RK <flemming.j@mail.tele.dk> wrote:
>
> <snip>

> Du skal vel i så fald benytte ad-hoc mode, som Ivan V. Klattrup skrev?

Hvordan sætter man det trådløse netværk i laptop'en i AD-HOC mode?
Kan ikke rigtig finde noget om det i "hjælp"?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-05-10 19:35

RK skrev:

>Hvordan sætter man det trådløse netværk i laptop'en i AD-HOC mode?

Har du læst fra side 72 (der står 62 i nederste højre hjørne) af
Brugervejledning til netværk og fremad

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk