Ny killing MEGET sky og vred på "gammel" k~
Fra : Bent Sørensen

Dato : 05-08-01 12:57

Hej NG,

Jeg er den "lykkelige" ejer af en ny hunkilling (13 uger) som skulle
være legekammerat til min anden killing (Carlos hankat, knap 14 uger).
Men det er altså ikke gået som jeg havde håbet! Hun er desværre meget
sky, vil overhovedet ikke snakke med mig eller andre, og hvæser,
sprutter og river efter Carlos som tilsyneladende kun vil lege. En
100% modsætning til Carlos der går på hovedet i alt! Jeg mener Alt.
Han er ikke bange eller nervøs for noget som helst. Og han er helt
utrolig tillidsfuld. Jeg skal lige sige, at hun ikke er aggressiv over
for mig, men hun er bange.

Jeg kan ikke engang komme til at røre ved hende, medmindre hun ligger
og sover. Hvis jeg prøver at kæle for hende, sænker hun ryggen og går
hurtigt sin vej. Hun er ellers legesyg nok hvis hun får fred til at
lege, når Carlos sover f.eks.. Hun spiser godt og besørger hvor hun
skal.

Er der nogen der har erfaring fra lignende situationer? Skal jeg evt.
prøve at holde dem adskilt et stykke tid? Hvad kunne jeg gøre for at
hun bliver mere tillidsfuld? Jeg kan heller ikke lide at hun sådan
hvæser og knurrer, de kunne måske komme op at slås for alvor!

Håber der er nogen der har nogle gode råd.

Med venlig hilsen
Bent Sørensen
Nørresundby

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-08-01 13:10

Hej Bent

Hvor mange dage har de 2 mislinger haft sammen?

Hilsen
Joan

Fra : Ann K.

Dato : 05-08-01 13:49

Hejsa.
Den lille piges opførsel lyder meget som min Sagas, da hun først kom her i
huset!
Hun var skræmt fra vid og sans, lå inde under vores chatol i næsten en uge,
og kom kun frem, når vi ikke var hjemme Og så var der ikke engang en
anden (fremmed) killing til at gøre hende endnu mere bange...
Forsøgte vi at tage kontakt med hende, evt at tage hende op - tja, så bad vi
selv om skrammerne!
Til sidst resignerede vi... hun kunne tydeligt ikke lide os og dét måtte vi
så "bare" lære at leve med.... (Jeg var dybt ulykkelig!). Men dermed holdt
vi så også op med at forsøge at kontakte hende, hun fik lov til bare at
ligge under chatollet og når hun endelig kom frem, lod vi hende være...
Pludselig en aften ca 8 - 10 dage efter hun var flyttet ind kom hun stæsende
op i sofaen, vadede rundt på mit skød, højt spindende, rullede sig sammen og
lagde sig til at sove... Jeg turde simpelthen ikke røre ved hende (tænk,
hvis hun blev bange igen!), men da der var gået tre (3!!!!) timer måtte jeg
alligevel forstyrre hende... mine ben gjorde simpelthen ONDT!
Efter den aften havde vi en lille killing, der tussede med os rundt overalt,
hylede fordi hun "ikke" kunne komme op i sofaen, men måtte løftes, som
konstant skulle nusse og snakkes med - og som æææælskede at fange vores tæer

Jeg har stadig ar på mine skuldre fordi jeg ikke var/er hurtig nok til at
gribe hende, når hun fra gulvhøjde sætter af op i favnen for at nusse...

Mit eneste råd er derfor - lad den lille hunkilling være... hold øje med at
der ikke opstår voldsomme konflikter mellem de to små og vent så tålmodigt
på, at hun finder ud af at I altså er venlige og ufarlige..... Og, ja - det
er næsten det sværeste af alt!

For at gøre historien komplet... Saga var 12 uger, hun var vokset op med
mennesker omkring sig, hun havde tit haft besøg af mig og hun var klart den
mest dominerende i sit kuld. Vi havde da alle betingelser i orden for et
nemt skifte til nyt hjem - ikke sandt!

Mvh Ann

Fra : jsj

Dato : 05-08-01 14:46

Giv hende tid, min Chinnie er meget sky af natur, og er af
natur ikke aggressiv, i den første tid var hun godt nok i nærheden
af mig men hvis jeg prøvede at komme tættere på hende så fik jeg
kort og godt BANK.
Så lige pludselig efter 8 uger (den 13 april kl 16:00ca.)
kom hun og lagde sig på mit skød, hvisket betød at jeg sad
meget stille i ca. 4 timer og så på alle mine favorit avertioner
fra TV-Danmark da jeg ikke kunne nå fjernbetjeningen,
og jeg kunne ikke nænne at flytte mig.
I dag har jeg verdens mest kælne misser.
Så mit råd er, ignorer hende, tal roligt til hende nå hun (endelig)
er i nærheden, så kommer det sikkert helt af sig selv.
mvh jsj

Fra : Bent Sørensen

Dato : 05-08-01 21:04

Hej Joan,

Jeg fik den nye killing i fredags, så de har jo ikke haft så meget tid
sammen. Heller ikke med mig, men jeg er alligevel bekymret!

Ellers tak for jeres indlæg! Det giver da et dejligt håb for at det
nok skal lykkes! Jeg kan levende forestille mig at ligge helt stille i
lang tid den første gang hun selv kommer op til mig. Jeg håber bare
jeg kan nå fjernbetjeningen! Så jeg glæder mig!

Bent

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-08-01 21:19

Hej Bent

Ok det er jo ikke så længe.....
og som de andre skriver, så skal det nok komme helt af sig selv *S*

Glæder mig til at høre mere om mislingerne

Mht fjernbetjeningen, så hav den altid på dig *G*

Hilsen
Joan

Fra : Bent Sørensen

Dato : 12-08-01 15:03

On Sun, 5 Aug 2001 22:18:40 +0200, "Joan Frederiksen"
<joan.frederiksen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Glæder mig til at høre mere om mislingerne
>
>Mht fjernbetjeningen, så hav den altid på dig *G*

Lige til orientering, så er Carlos og Silke (som jeg har døbt hende)
blevet rigtig gode venner. Så det er jo dejligt! Han er dog noget hård
ved hende en gang imellem når de leger, men hun er god til at hvæse og
knurre hvis han er for hård. Han bliver til gengæld aldrig vred,
undtagen når han spiser, så vil han ikke snakke med hende, og hvis hun
nærmer sig knurrer han af hende. Til gengæld lader han så hende i fred
mens hun spiser. Også når de får lidt guf.

Over for mig er hun stadig meget sky, men det er blevet meget bedre
end det var da hun kom. Når jeg får gæster ser vi hende ikke i lang
tid, men hun kommer dog frem, men vil selvfølgelig ikke kæles for. Og
det er heller IKKE nemt til daglig bare at ignorere hende!!! Jeg har
nogle få gange fået lov til at kæle for hende (i MEGET kort tid), og
hun har en utrolig glat og blød pels. Det er derfor jeg kalder hende
Silke. Hun er også en gang imellem begyndt at løfte halen lodret, så
det er jo gode tegn.

Jeg har snakket med hende jeg købte hende af, og har fået at vide, at
hun er dagplejemor, og at børnene til tider var "lidt" hårde ved
killingerne! Det kan nok forklare en del. Men jeg har også kontaktet
min dyrlæge og de siger præcis som I, at det skal nok blive bedre. Jeg
skal bare vente. Så jeg venter og venter og venter og .....

Der ligger et par billeder på denne side, hvis nogen skulle være
interesserede.

http://home1.stofanet.dk/newflashsite/

M.v.h.
Bent Sørensen
Nørresundby

Fra : Maria Fabæch

Dato : 13-08-01 18:07

Hvor ER de smukke - især er jeg helt vild med Carlos' sorte skinnende pels!
Wow!

MVH

Maria og Kattene
http://www.fabaech.dk

Fra : Trine

Dato : 13-08-01 19:35

øhm er det ikke omvendt...Jeg troede det var Silke der var sort??

/Trine

Fra : Grit Wessel

Dato : 13-08-01 18:11

> Der ligger et par billeder på denne side, hvis nogen skulle være
> interesserede.
>
> http://home1.stofanet.dk/newflashsite/

Hej Bent

Det var godt at høre, at de har det fint med hinanden nu

Det er også nogle gode billeder, det er ellers svært at tage billeder af
sorte katte, men det har du klaret med bravour

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Trine

Dato : 13-08-01 19:33

Arj, nååår, nææ hvor de begge vidunderlige.....

Silke ligner i den grad min Emil (han er bare lidt mere hvid på brystet)

Carlos ligner en rigtig fræk fætter...skøønt udtryk han har i øjnene ..sådan
et rigtigt "hvad skal jeg nu finde på af ballade" udtryk *gg*

Tillykke med dem begge..

/Trine

Fra : Bent Sørensen

Dato : 14-08-01 14:12

Tak skal I ha´!

Jo, det er Silke der er sort. Og du har ret; Carlos har lige netop det
udtryk der siger; Hva´ ka´ jeg liiige finde på af ulykker? Hvis I
vidste hvor mange urtepotter jeg efterhånden har samlet op!!!

Jeg regner med at skifte billederne ud engang imellem.

Bent

Fra : Bent Sørensen

Dato : 28-08-01 17:06

Der er et par nye billeder, hvis nogen skulle være interesseret.

Det går meget bedre med Silke, men hun er stadig på vagt når jeg vil
røre hende med hænderne. Hun vil gerne ligge meget tæt, og hun er også
begyndt at spinde!!! Så det er jo dejligt.

Bent

Fra : Trine

Dato : 29-08-01 07:56

Hej Bent

Dejligt at høre at det går fremad med den lille misling

Hvor er billederne??

/Trine

Fra : Bent Sørensen

Dato : 29-08-01 16:34

On Wed, 29 Aug 2001 08:55:38 +0200, "Trine" <ta@dli.dk> wrote:

>Hej Bent
>
>Dejligt at høre at det går fremad med den lille misling
>
>Hvor er billederne??
>
>/Trine

Her: http://home1.stofanet.dk/newflashsite

M.v.h.
Bent

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-08-01 16:45

Hej Bent

Nej, hvor er de altså bare dejlige!!!

mvh Eva

Fra : Birgitte

Dato : 29-08-01 17:30

Jeg har også lige kigget på Carlos og Silke
De klæder hinanden godt,
De er utrolig søde, held og lykke med dem.
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---