MS Windows
briani 27239
Vælge pdf-viser i IE8
Fra : Kurt G

Dato : 03-05-10 17:27

Hver gang jeg vil se en pdf-fil i IE8, kommer der melding om, at det er en
forkert reader, jeg anvender.
Hvor i IE8 indstiller man hvilket program, der bruges til at vise pdf-filer?
Mvh Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-05-10 19:40

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> forkert reader, jeg anvender.
> Hvor i IE8 indstiller man hvilket program, der bruges til at vise

Har du installeret en reader? Hvis man installerer adobe reader, plejer det
at give sig selv, at det anvendes uden problemer.

Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 03-05-10 20:22

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
>>
> Har du installeret en reader? Hvis man installerer adobe reader, plejer
> det at give sig selv, at det anvendes uden problemer.
>
> Kurt
Ja, jeg har instaleret Acrobat Reader 9. Men inden den kom på havdejeg
installeret Acrobat 6.0 Prof., som så blev foretrukket af EI8, og den bliver
stadig brugt af IE8.

Kurt

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-05-10 20:32

Den 03-05-2010 21:22, Kurt G skrev:
> [...]
> installeret Acrobat 6.0 Prof., som så blev foretrukket af EI8, og den bliver

Det er måske nedenstående du har installeret?
http://get.adobe.com/dk/reader/

Bruger du Vista som styresystem?

Prøv at gå i Start > Standardprogrammer og angiv,
at Adobe Reader skal være standardprogram.

Fra : Kurt G

Dato : 04-05-10 07:16

KLIPPET

> Det er måske nedenstående du har installeret?
> http://get.adobe.com/dk/reader/
Ja, det er ver. 9.3.2

> Bruger du Vista som styresystem?
Nej, XP

> Prøv at gå i Start > Standardprogrammer og angiv,
> at Adobe Reader skal være standardprogram.

Den mulighed er vist med i XP, den kommer i hvert fald ikke frem
umiddelbart!

Mvh Kurt

Fra : Klaus H

Dato : 03-05-10 21:28

cut>> Kurt
> [...]
> installeret Acrobat 6.0 Prof., som så blev foretrukket af EI8, og den bliver

Højreklik på en .PDF fil og vælg "åbn med"...
Vælg Acrobat Reader og husk at sætte flueben ved "brug altid dette program".

Klaus H

Fra : Kurt G

Dato : 04-05-10 07:22

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse
cut>> Kurt
> [...]
Højreklik på en .PDF fil og vælg "åbn med"...
Vælg Acrobat Reader og husk at sætte flueben ved "brug altid dette program".

-----------------
Det har jeg prøvet, men der kommer kun et "Åbn med Adobe Reader 9" og "Åbn".
Ved "Åbn" bruges Adope Acrobat Prof. 6.
Der er ikke nogen "Åbn med...." med valgmuligheder.
Mvh Kurt

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-05-10 09:41

Kurt G skrev:

> Det har jeg prøvet, men der kommer kun et "Åbn med Adobe Reader 9" og
> "Åbn". Ved "Åbn" bruges Adope Acrobat Prof. 6.
> Der er ikke nogen "Åbn med...." med valgmuligheder.

kan du ikke afinstallere AAR6 og derefter [gen]installere AAR9 ?

finn
nb. Jeg bruger selv FoxIT reader - hvirker hvergang

Fra : KentBM

Dato : 04-05-10 16:07

Den 04/05/10 08.22, Kurt G skrev:
> Det har jeg prøvet, men der kommer kun et "Åbn med Adobe Reader 9" og "Åbn".
> Ved "Åbn" bruges Adope Acrobat Prof. 6.
> Der er ikke nogen "Åbn med...." med valgmuligheder.
Prøv at holde enten CTRL, alt eller skift ned samtidig med højreklik.
Jeg tror nok, at en af kombinationerne giver "Åben med...". Hvis jeg
husker rigtigt.

--

Kent