Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto til kritik
Fra : Aagaard

Dato : 05-08-01 06:22

Et gammelt træ er dødt, men giver næring til nyt liv.
http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.htm

Er billedet OK, eller kan det evt forbedres?

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : SEB

Dato : 05-08-01 07:09

Aagaard skrev:

> Er billedet OK, eller kan det evt forbedres?

Hej Aagaard.

Jeg synes du har et godt motiv her. Men billedet ville blive
bedre ved, at kameraet blev drejet lidt mod højre og du gik lidt
ned i knæ. Sådan at den lodrette del af træstubben kommer til at
stå mere til venstre, og horisonten bliver lavere. Og hvis du har
muligheden for få lyset ind fra højre side, så bliver jeg helt
godt tilfreds
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Aagaard

Dato : 05-08-01 09:35

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stå mere til venstre, og horisonten bliver lavere. Og hvis du har
> muligheden for få lyset ind fra højre side, så bliver jeg helt

Hej SEB
Som jeg har skrevet til Pia i denne tråd, så vender jeg tilbage til motivet
igen i næste uge, og så vil jeg sige tak for dine gode råd, som jeg vil
prøve at følge.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige webbaby

Fra : Pia

Dato : 05-08-01 07:19

kompositionen er lidt død ved det at du har den grønne tot lige i midten.
Leg med perspektiv, måske skyd den nedefra, tættere på, lav kompositionen
efter stubben, så den giver lidt mere dynamik. Men stil naturligvis skarpt
på totten. På knæ? Lyset er også ualmindelig fladt, prøv at vende tilbage en
solskinsdag kl 6-7 om morgenen?

:Pia

Fra : Aagaard

Dato : 05-08-01 09:33

"Pia" <cantering@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på totten. På knæ? Lyset er også ualmindelig fladt, prøv at vende tilbage

Hej Pia
Jeg vil vende tilbage til stubben igen. Umiddelbart stoppede jeg fordi der
voksende nyt liv på det døde træ, men det er rigtigt som du skriver, at
lyset ikke er særlig godt. Motivet fandt jeg på en hurtig tur til Strynø i
går, og jeg havde desværre ikke tid til at blive ret længe, men jeg skal
derover igen i næste uge, så vil jeg bruge lidt mere tid på det.
Tak for din fine kritik - den er taget til efterretning.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige webbaby

Fra : Pia

Dato : 05-08-01 09:44

ideen er fin nok! Jeg kunne selv have fundet på noget tilsvarende.

:Pia

Fra : A.H.

Dato : 05-08-01 13:20

....det er det bedste billede jeg her set fra dig - godt motiv !!!

Hilsen
Anders

HomePage.: http://hjem.get2net.dk/soulprince/

Fra : Aagaard

Dato : 05-08-01 15:13

"A.H." <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> ...det er det bedste billede jeg her set fra dig - godt motiv !!!
>
> Hilsen
> Anders
>
> HomePage.: http://hjem.get2net.dk/soulprince/

Tak for det, Anders. Jeg regner dog med at kunne præsentere en bedre vesion
i løbet af næste uge, hvor jeg kommer forbi motivet igen.

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige webbaby

Fra : Kim Østrup

Dato : 05-08-01 13:32

Aagaard <skriv@ikketil.dk> skrev i en news:9kil4q$88j$1@sunsite.dk...
> Et gammelt træ er dødt, men giver næring til nyt liv.
> http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.htm
>
> Er billedet OK, eller kan det evt forbedres?

Hej Aagaard

Du har imo fundet et spændende motiv og dit billede efterlader imo basis
for forbedringer Selve træstubbens form giver mulighed for at bruge
den i en mere balanceret komposition. Med stubben i venstre side kunne
billedfladen faktisk deles op i 2 ens flader - og det giver igen
mulighed for at forenkle billedet yderligere.

Jeg ville nok sænke optagepunktet - slippe for mark og horisont - så
stubben isoleres mod en ensfarvet himmel - evt. med skyer. Med ensfarvet
mener jeg - du kunne gøre det mens den er helt flot blå, mens den er rød
eller med sorte tordenskyer.

Billedet mangler skarphed - du plejer ellers at kunne levere rimelig
skarpe billeder - men det virker på mig lidt uldent - måske for
komprimmeret eller...?

Ved ikke om du kan bruge min kritik til nogen men nu er den givet.

Mvh

Kim

Fra : Aagaard

Dato : 05-08-01 15:28

From: "Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk>

> [...]
> stubben isoleres mod en ensfarvet himmel - evt. med skyer. Med ensfarvet
> mener jeg - du kunne gøre det mens den er helt flot blå, mens den er rød

Det vil jeg prøve at gøre i de næste optagelser.

> Billedet mangler skarphed - du plejer ellers at kunne levere rimelig
> skarpe billeder - men det virker på mig lidt uldent - måske for
> komprimmeret eller...?

Jeg havde valgt at gå lidt på kompromis med kvaliteten, fordi jeg kun havde
4 timer på Strynø til at tage billeder til en website, og samtidig kigge på
2 huse. Men jeg skal derover igen i næste uge, og så har jeg hele dagen til
rådighed. Jeg tror også jeg tager mit analoge Nikon med til dette motiv, da
det tager væsentlige skarpere billeder end den digital Canon.

> Ved ikke om du kan bruge min kritik til nogen men nu er den givet.
>
> Mvh
> Kim

Bestemt, og jeg er enig med dig, men da jeg sad og kigge mine billeder
igennem i aftes, tænkte jeg at dette motiv kunne forbedres, og så ville jeg
gerne have nogle input. Det har jeg så fået, og det er jeg glad for. Nu er
der noget at arbejde ud fra, når jeg igen skal derover.
Tak for din gode kritik.

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige webbaby

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-08-01 15:27

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote in news:9kil4q$88j$1@sunsite.dk:

> Et gammelt træ er dødt, men giver næring til nyt liv.
> http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.htm
>
> Er billedet OK, eller kan det evt forbedres?

Jeg har intet at sige som de andre ikke allerede har sagt, udover at jeg
godt kunne tænke mig at se den nye version både i farve og s/h. Jeg tror at
noget spændende lys på træstammens bark og så i s/h kunne give en rigtig
flot effekt!

Hilsen
Kenneth

Fra : Aagaard

Dato : 05-08-01 15:30

"Kenneth Darling Soerensen" <kenneth@darlingDOT.dk> skrev:
> [...]
at
> noget spændende lys på træstammens bark og så i s/h kunne give en rigtig

Det lyder da som en spændende idé - jeg vil forsøge med en s/h udgave, når
jeg kommer forbi motivet i næste uge.

Mange venlige hilsener
Aagaard
--