Surprise i Imperial
Fra : Michael Østergaard

Dato : 05-08-01 01:59

Nu har jeg været inde at se Shrek og The fast and the furious til surprise i
imperial.

Så vidt jeg ved, skulle der dog have været én surprise før disse, er der
nogen der ved hvilken det var ??

Michael

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-01 02:24

"Michael Østergaard" <stribe@nybro.dk> writes:

> Så vidt jeg ved, skulle der dog have været én surprise før disse, er der
> nogen der ved hvilken det var ??

Blow med Johnny Depp. Og Polle-fra-Snave-hår.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Jacob Blichfeldt

Dato : 05-08-01 17:51

On 05 Aug 2001 03:23:30 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Blow med Johnny Depp. Og Polle-fra-Snave-hår.

Hvilket får mig til at tænke på... Hvorfor er der forskel på
hvilke film de kører til surprise forestillingerne, de
forskellige (nordisk film) biografer imellem? I Herning har
surprise-premierer snart kørt i et år, fast hver sidste torsdag i
måneden. Billetprisen startede på 35kr, steg så til 50, og
sidste gang var den oppe i 60kr/billet (dvs. samme pris som
almindelige forstillinger). Filmene har været en blandet
fornøjelse, og her på det sidste har de været decideret
elendige..
Af dem jeg kan huske er (i nogenlunde kronologisk rækkefølge) :
Crouching Tiger Hidden Dragon, Space Cowboys, Finding Forrester,
What Women Wants, One night at McCools, Exit Wounds, Evolution,
Jurassic Park III

Det var en udmærket start med CTHD og Space Cowboys, og specielt
fordi de kom _lang_ tid før de havde normal premiere, men så gik
det jævnt ned ad bakke og skrabede bunden med Exit Wounds...

De sidste premiere surprise film, har også været nogle der havde
normal premiere 14 dage efter.

--
-Jacob Blichfeldt
jacob@blichfeldt.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-01 19:15

Jacob Blichfeldt <jacob@blichfeldt.dk> writes:

> Hvilket får mig til at tænke på... Hvorfor er der forskel på
> hvilke film de kører til surprise forestillingerne, de
> forskellige (nordisk film) biografer imellem?

Måske fordi de kører på forskellige dage? HVis det var de samme film,
ville rygterne jo brede sig.

I øvrigt undrer jeg mig lidt over formålet med surprise. Jeg har altid
regnet med, at der var et element af markedsundersøgelse i det, så
distributør og biograf kunne se hvor glade folk var for filmen før de
endeligt commitede sig til tid og sted.

Men Shrek, som var et kæmpehit i Imperial (på engelsk), kommer kun op
på dansk (og Shrek's danske stemme er en jammerdal, btw) i
Imperial. Man skal i Dagmar for at se den på engelsk. Varför?

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Jacob Blichfeldt

Dato : 05-08-01 21:15

On 05 Aug 2001 20:14:43 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Jacob Blichfeldt <jacob@blichfeldt.dk> writes:
-cut- surprisefilm

> [...]
>regnet med, at der var et element af markedsundersøgelse i det, så
>distributør og biograf kunne se hvor glade folk var for filmen før de

Man får jo ikke udleveret et spørgeskema eller noget i den stil,
og jeg tror ikke eventuelle ansatte vil kunne se om folk syntes
godt eller skidt om en film når de forlader biografen.
Ihvertfald ikke herovre :)
Desuden skal man da decideret have mistet jordforbindelsen hvis
man screener en film som Exit Wounds for at se om publikum syntes
godt den... Distributørerne burde have så meget smag at de
kørte den direkte på video, evt. droppede den helt.

>Men Shrek, som var et kæmpehit i Imperial (på engelsk), kommer kun op
>på dansk (og Shrek's danske stemme er en jammerdal, btw) i
>Imperial. Man skal i Dagmar for at se den på engelsk. Varför?

Jeg fik det dårligt da jeg så traileren med danske stemmer.
Toystory 1 og 2 så jeg med danske stemmer i biografen, og syntes
egentligt de var ok. Iron Giant havde også de der super-irritende
overstyrede stemmer.
Det må blive en DVD-premiere istedet. Den kommer heldigvis også
"snart" (starten af november).

--
-Jacob Blichfeldt
jacob@blichfeldt.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 05-08-01 23:18

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev:

> Men Shrek, som var et kæmpehit i Imperial (på engelsk), kommer kun op
> på dansk (og Shrek's danske stemme er en jammerdal, btw) i
> Imperial. Man skal i Dagmar for at se den på engelsk. Varför?

Fordi Nordisk Film stinker. Men det er da mod deres normale måde at køre synkroniserede film på...

Man kan også se org.-version i den pragtfulde Empire Bio.

Og et par stykker af de hilsner
Kevin Edelvang

Fra : JK

Dato : 05-08-01 21:37

"Michael Østergaard" <stribe@nybro.dk> wrote in message
> Så vidt jeg ved, skulle der dog have været én surprise før disse, er der
> nogen der ved hvilken det var ??

The Mummy Returns

/Jesper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-01 22:45

"JK" <jkj@NOSPAM.it.dk> writes:

> The Mummy Returns

Det er rigtigt, ja. Det var dagen efter USA-premieren. (Eller i hvert
fald dagen efter wide opening - de holder jo galla en uge før.)

Så Maj: The Mummy Returns
Juni: Blow
Juli: Shrek
August: The Fast and the Furious.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke