css og <input>
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 04-08-01 23:50

Kan man ikke få css formatering til at virke for <input type="radio">?

Jeg har defineret for input og det virker fint for textfelter men altså ikke
for radioknapper...

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : J.C. Voss

Dato : 05-08-01 00:54

Kasper Damkjær <kd42@hotmail.com> wrote:

> Kan man ikke få css formatering til at virke for <input type="radio">

Noget i stil med det her måske.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Nada</title>
</head>
<!--
..pinkhvid {
color:#ff0066;
background:#ffffff
}
-->
</head>
<input class="pinkhvid" type="radio">

Hvordan går det med e-mail projektet? Jeg har ikke fået kigget forbi et
stykke tid.

--
Jonas @ 11°56°
| OSS: <http://usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/> |

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-08-01 10:52

jcSPAM@BLOCKvoss.tf (J.C. Voss) wrote in news:1exn8r3.1ktn9ahpyichcN%
jcSPAM@BLOCKvoss.tf:

> Noget i stil med det her måske.

Thanx, det lyder som en OK løsning.

> Hvordan går det med e-mail projektet? Jeg har ikke fået kigget forbi et
> stykke tid.

Det er sat lidt i bero. For at være fair har jeg ikke sendt mails ud i
industriferien, da det nok ville give en skævt billede.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : J.C. Voss

Dato : 05-08-01 03:28

Kasper Damkjær <kd42@hotmail.com> wrote:

> Kan man ikke få css formatering til at virke for <input type="radio">?

Prøv evt. også denne her:
<http://gutfeldt.ch/matthias/articles/styleforms/examples.html>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-08-01 07:46

Kasper Damkjær wrote:

> Kan man ikke få css formatering til at virke for <input type="radio">?
>
> Jeg har defineret for input og det virker fint for textfelter men altså
> ikke for radioknapper...

Det vil virke fint i Konqueror, Mozilla, Netscape 6 mv. Internet Explorer
har nogle bugs/manglende ting angående CSS og formularfelter. Bl.a. kan man
ikke bruge CSS på "Gennemse"-knappen, der fremkommer, når man bruger <input
type='file'>. Rullegardinmenuer (<select>) kan vist heller ikke styles
ordentligt. Med andre ord: Test din kode i Netscape 6 eller lignende - og
sørg for, at det er gyldig kode (http://jigsaw.w3.org/css-validator). Hvis
det så virker i Netscape 6 og er gyldig kode, så er det sandsynligvis et
Explorer-problem.

--
Jonas Koch Bentzen