|
| King of the Road er tilbage. Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 19-04-10 15:02 |
|
Så er tingene ligesom sat på plads - igen. ,-)
http://trailer.se/news.php?id=6238
730 hk!!!! 3500 Nm!!!!!! ))
Det er lige et spring på 110 hk., da Scania's hidtil største motor var
på 620 hk.
Det bliver lige lidt nemmere at holde en jævn fart i ujævnt terræn,
for de udvalgte der får sådan én at køre i.
Begrænseren sørger som sædvanligt for at det ikke kommer til at gå for
stærkt. ,-)
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
CL (19-04-2010)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 19-04-10 16:22 |
| | |
folmer@rasmussen.dk (19-04-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 19-04-10 16:51 |
| | |
Niels Bengaard (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 19-04-10 17:04 |
| | |
Morten Lund (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Morten Lund |
Dato : 19-04-10 21:34 |
|
> Er det korrekt at de V8 motorer sluger for meget brændstof, og der er
> derfor de andre producenter bruger R6 motorer?
Så vidt jeg ved, har de store Mercedes Actros og MAN også V8-motorer. Om de
bruger mere brændstof ved jeg ikke. Men i et fladt land som DK er 16l
motorer nok kun til særtransporter og selvstændige vognmænd.
/Morten
| |
Armand (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-04-10 21:59 |
| | |
Henrik B. (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-04-10 22:58 |
|
"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
news:4bcc752e$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>> 730 hk!!!! 3500 Nm!!!!!! ))
>>
>> Det er lige et spring på 110 hk., da Scania's hidtil største motor var
>> på 620 hk.
>>
>>
> du følger da vist ikke med
> http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2009/05/more-news-on-scanias-latest-16.html
Hvorfor?
Der skrives om motoren til industribrug (både m.v.). Og så skrives der at
motoren formentlig kommer i en Scania lastbil inden årets udgang (2009).
Nu blev det så først hér i foråret 2010. Og ydelsen valgte man 730 Hk, i
stedet for 700 Hk, bare for at overtrumfe Volvo. )
--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk
| |
|
|