|
| Er det den Audi med no-no motoren? Fra : Henrik B. |
Dato : 11-04-10 19:02 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-04-10 19:13 |
| | |
Henrik B. (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-04-10 19:17 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4BC21120.5C0F547B@du.kan.finde.den...
>> Er det ikke den 2,5 TDI-motor, som spiser knaster til morgenmad? Eller
>> hvordan er det nu det er?
>
> 1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS OFFFFFFFFFFF !
> Motortyperne er:
> AKN (150 Hk)
> AKE (180 Hk)
> AYM (155 Hk)
> BFC (163 Hk)
Mente det nok - takker!
--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk
| |
Kurt Hansen (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Kurt Hansen |
Dato : 11-04-10 20:14 |
|
Sun, 11 Apr 2010 20:12:48 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
>"Henrik B." skriver:
>>
>> http://www.dba.dk/audi-a6-25-tdi-140-avant-st/id-65398993/
>>
>> Er det ikke den 2,5 TDI-motor, som spiser knaster til morgenmad? Eller
>> hvordan er det nu det er?
>
>Det var lige oppe den 26/3
>
>1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS OFFFFFFFFFFF !
>Motortyperne er:
>AKN (150 Hk)
>AKE (180 Hk)
>AYM (155 Hk)
>BFC (163 Hk)
Jeg kommer til at mindes NSU RO80. Når ejerne kom om ved hinanden på
landevejen, var det skik at hilse med et antal fingre, hvilket var
udtryk for hvilket nummer motor de kørte med
| |
ShutEye (12-04-2010)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 12-04-10 00:24 |
|
> Jeg kommer til at mindes NSU RO80. Når ejerne kom om ved hinanden på
> landevejen, var det skik at hilse med et antal fingre, hvilket var
> udtryk for hvilket nummer motor de kørte med
Hehe :P
Egentlig synd at holdbarheden var så dårlig, for specifikationerne er slet
ikke så ringe endda:
http://www.bilhistorie.dk/Bilen.asp?id=63
115hk fra en motor på 1L tilbage fra 60'erne. Ikke ringe.
| |
Armand (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-10 21:17 |
|
ShutEye skrev:
>> Jeg kommer til at mindes NSU RO80. Når ejerne kom om ved hinanden på
>> landevejen, var det skik at hilse med et antal fingre, hvilket var
>> udtryk for hvilket nummer motor de kørte med
>
> Egentlig synd at holdbarheden var så dårlig, for specifikationerne er slet
> ikke så ringe endda:
> http://www.bilhistorie.dk/Bilen.asp?id=63
> 115hk fra en motor på 1L tilbage fra 60'erne. Ikke ringe.
>
Nu er kammervolumet på så'en en sag ikke helt enkelt at sammenligne med
en stempelmotor og Egentlig er det nærmere en totakter end en
firetakter, hvorved at literydelsen burde sammenlignes med de sådanne.
Men du kan da bare købe dig en. Mazda har stadig en vankel på
programmet: RX-8 der yder 212 hk på en "1,3liters'" !
--
Armand.
| |
ShutEye (12-04-2010)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 12-04-10 21:43 |
|
> Men du kan da bare købe dig en. Mazda har stadig en vankel på programmet:
> RX-8 der yder 212 hk på en "1,3liters'" !
Nahh :)
| |
Armand (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-10 21:38 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Henrik B." skriver:
>> http://www.dba.dk/audi-a6-25-tdi-140-avant-st/id-65398993/
>>
>> Er det ikke den 2,5 TDI-motor, som spiser knaster til morgenmad? Eller
>> hvordan er det nu det er?
>
> Det var lige oppe den 26/3
>
> 1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS OFFFFFFFFFFF !
>
Og godtnok, når nu jeg ikke nåede at spørge i den gamle tråd:
Hvad pokker er det ved V6'ere der gør at nærmest ingen producenter
magter at få dem til at holde??
PSA havde seriøse topstykke-problemer (á smøring?) med deres 90° V6 til
P605 og kunne ikke komme af med problemet (eller rygtet?) selv efter
udviklingen af 12-ventilede topstykker (hvorimod den seneste 60°
tilsyneladende ikke har problemer!?).
V6'eren til de gamle Alfa Romeo GTV husker jeg også noget brok omkring,
og ligeledes den man lagde i 164'eren (eller mon det blot skyldtes
GTV-skepsis?)!
Og nu hører man så at Audi også er med i klubben
--
Armand.
| |
Kent Glerup (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 12-04-10 21:55 |
|
Armand skrev:
> PSA havde seriøse topstykke-problemer (á smøring?) med deres 90° V6 til
> P605 og kunne ikke komme af med problemet (eller rygtet?) selv efter
> udviklingen af 12-ventilede topstykker (hvorimod den seneste 60°
> tilsyneladende ikke har problemer!?).
Jeg mener at de to versioner, 12V og 24V, blev produceret sideløbende.
12V'eren er vist meget driftstabil, uden problemer med topstykkerne
overhovedet, hvorimod 24V'eren var en helt anden historie... Mener at
problemet var dårlig knastsmøring.
/Kent Glerup
| |
Armand (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-10 22:26 |
|
Kent Glerup skrev:
> Armand skrev:
>
>> PSA havde seriøse topstykke-problemer (á smøring?) med deres 90° V6
>> til P605 og kunne ikke komme af med problemet (eller rygtet?) selv
>> efter udviklingen af 12-ventilede topstykker (hvorimod den seneste 60°
>> tilsyneladende ikke har problemer!?).
>
> Jeg mener at de to versioner, 12V og 24V, blev produceret sideløbende.
> 12V'eren er vist meget driftstabil, uden problemer med topstykkerne
> overhovedet, hvorimod 24V'eren var en helt anden historie... Mener at
> problemet var dårlig knastsmøring.
>
Hvis man kommer til at læse på'ed, så er den såkaldte PRV-motor en
gammel sag der har været brugt i næsten alle franske biler med stor
motor. Det var også dén motor som Peugeot brugte i deres 24-timers vogne
der satte rekorden på Mulsanne strækningen på le-Mans, så det er
egentlig mystisk at den skulle få et notorisk dårligt rygte da den blev
lagt i 605'eren :-/
Men hvad er det med de kiksede V6'ere som tilsyneladende selv Audi ikke
magter ??
--
Armand.
| |
Torben Scheel (13-04-2010)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-04-10 07:04 |
|
Armand wrote:
> Men hvad er det med de kiksede V6'ere som tilsyneladende selv Audi ikke
> magter ??
>
Jeg tror ikke du kan hænge det op på V6'ere - det er blot enkelte
fejlskud/fejlkonstruktioner. Audi S4 2.7 V6 med 274hk(?) holder
udemærket - de 2 turboer der er koblet på er en anden sag. Bemærk også
hvor mange audi 100/A6 med 2.6 skilt du ser. Det er en 150hk V6 der er
ret solid.
Samme sang kan sikkert synges for de andre mærker.
--
vh
Torben
| |
Mogens \(K\) (13-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 13-04-10 05:09 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4bc3848b$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvad pokker er det ved V6'ere der gør at nærmest ingen producenter magter
> at få dem til at holde??
> V6'eren til de gamle Alfa Romeo GTV husker jeg også noget brok omkring, og
> ligeledes den man lagde i 164'eren...
Det er ikke korrekt. Alfa's V6 er særdeles holdbar - jeg har haft nogle
stykker.
| |
Topper (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Topper |
Dato : 12-04-10 16:18 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4bc20ebc$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.dba.dk/audi-a6-25-tdi-140-avant-st/id-65398993/
>
> Er det ikke den 2,5 TDI-motor, som spiser knaster til morgenmad? Eller
> hvordan er det nu det er?
Jeg mener at have set en "sticky" om emnet på audiklubbens forum,
prøv at kigge der.
Torben E.
| |
|
|