|
| Privatleasing eller køb? Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 09-04-10 21:13 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (09-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-04-10 21:18 |
| | |
Mogens \(K\) (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 10-04-10 06:38 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4BBF8B75.8AECDE8D@du.kan.finde.den...
> Som viser at en VW er usædvanlig dyr at lease....
Ja, men hvorfor mon. Afskrivning plejer at ha en vis indflydelse - som
(afskrivning) i eet eksempel overgås af Ford, der alligevel er væsentlig
billigere end VW at lease...
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-04-10 06:47 |
|
"Mogens (K)" skriver:
>
> Ja, men hvorfor mon.
Er man mere interesseret i at sælge bilerne?
> Afskrivning plejer at ha en vis indflydelse - som
> (afskrivning) i eet eksempel overgås af Ford, der alligevel er væsentlig
> billigere end VW at lease...
Det ser meget underligt ud. De 3 eksempler på VW kan det langt bedre
betale sig at købe frem for at lease. VW bilerne er så de billigste i
service. Specielt Golfen træder igennem her.
Men det er da godt man ike har købt sig en 630 Coupe. 1 mill at lease
den i 3 år. Service ved selv at eje = 53.000 kr....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Leo Jensen (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 12-04-10 14:05 |
|
On 12 Apr., 21:07, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:
> >hvad som helst. Jeg fik hende ikke...
>
> Ærgeligt. Fatter ikke at folk gør sådan noget.
Det må jo være noget jantelov. 2CV'en har aldrig i de 25 år jeg har
ejet den fået en bule på samme måde. Pladerne er 0.5mm tykke, så folk
kan rent faktisk godt undgå at gøre det hvis de vil.
>
> >>Og hvad sker der i motorrummet? Har de kastet det hele derned
> >> med en skovl? Sikke et rod!
> >Tja, bilen er jo før den tid, hvor komponenterne blev skjult under
> >store plastikskjolde. Hvordan synes du en en Mercedes W124 ser ud til
> >sammenligning ??
>
> Shit! Godt at jeg ikke skal skrue på den! :)
Man får da i hvert fald brug for et sted at lægge alt det der skal
afmonteres, før man kan gøre andet end at skifte luftfilter...
Leo
| |
Torben Scheel (13-04-2010)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
Leo Jensen wrote:
> On 12 Apr., 21:07, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:
>>> hvad som helst. Jeg fik hende ikke...
>> Ærgeligt. Fatter ikke at folk gør sådan noget.
>
> Det må jo være noget jantelov. 2CV'en har aldrig i de 25 år jeg har
> ejet den fået en bule på samme måde. Pladerne er 0.5mm tykke, så folk
> kan rent faktisk godt undgå at gøre det hvis de vil.
Kan de andres døre nå den, hvis du parkerer, midt i båsen?
--
vh
Torben
| |
N/A (13-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
| |
N/A (13-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
| |
Leo Jensen (15-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 15-04-10 03:49 |
|
On 14 Apr., 23:11, "Sørensen" <xxxxxxxxxxxx> wrote:
> Leo Jensen wrote:
> > Tja, bilen er jo før den tid, hvor komponenterne blev skjult under
> > store plastikskjolde. Hvordan synes du en en Mercedes W124 ser ud til
> > sammenligning ??
>
> > http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.peachparts.com/image....
>
> Lige præcis en w124 er en af de bedst konstruerede biler fra sin tid.
> Utrolig nem at reparere og logisk i opbygning mv. Og slidstærk.
Det er da sikkert rigtigt, men det ser nu ud til at Mercedes har brugt
samme metode som Jaguar, da de fyldte motorrummet, og det var vel det
vi snakkede om. Motorrummet på Jaguaren ser ud til at være noget
længere end på W124'eren, og det gør det jo ikke sværere at arbejde i.
Logikken i opbygningen virker også ganske fornuftig.
Foreløbig er der på 4½ år og 85.000 km kun skiftet oliefilter,
tændrør , drivremme, strømfordelerrotor/dæksel, olietrykføler og
sprinklerpumpe, og det har nu været ganske nemt at komme til.
Olietryksføleren og sprinklerpumpen var defekt, resten var bare
vedligehold. Jeg klager ikke...
MVH Leo
| |
Ukendt (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-10 02:02 |
|
Leo Jensen wrote:
> Det er da sikkert rigtigt, men det ser nu ud til at Mercedes har brugt
> samme metode som Jaguar, da de fyldte motorrummet, og det var vel det
> vi snakkede om. Motorrummet på Jaguaren ser ud til at være noget
> længere end på W124'eren, og det gør det jo ikke sværere at arbejde i.
> Logikken i opbygningen virker også ganske fornuftig.
Mercedesen er ikke så lang som Jaguaren, med deraf kortere motorrum selvom
de dog sagtens har kunne få plads til en rækkesekser og en V8'er dernede.
Jeg synes bestemt at motorrummet i Jaguaren ser mere rodet ud, men smag og
behag.
MB'ere er altid nemme at arbejde i motorrummet på. De har en funktion på
motorhjelmen der bevirker at de kan åbnes til lodret, i 2 trin. Se:
http://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/233509d1259035054-mercedes-e-class-e350-test-drive-review-p1020048.jpg
og
http://www.seriouswheels.com/pics-2010/bc/2010-Brabus-Mercedes-Benz-GLK-V12-Front-Angle-Open-Hood-1920x1440.jpg
Jaguarens modsat-åbning gør tingene unødigt besværligt.
> Foreløbig er der på 4½ år og 85.000 km kun skiftet oliefilter,
> tændrør , drivremme, strømfordelerrotor/dæksel, olietrykføler og
> sprinklerpumpe, og det har nu været ganske nemt at komme til.
> Olietryksføleren og sprinklerpumpen var defekt, resten var bare
> vedligehold. Jeg klager ikke...
Det er også et flot køretøj du har.
Sørensen
| |
N/A (16-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 16-04-10 10:36 |
|
| |
Leo Jensen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-04-10 00:08 |
|
On 10 Apr., 07:46, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Mogens (K)" skriver:
>
>
>
> > Ja, men hvorfor mon.
>
> Er man mere interesseret i at sælge bilerne?
Måske. De er i hvert fald uinteresserede i at lease dem ud...
>
> > Afskrivning plejer at ha en vis indflydelse - som
> > (afskrivning) i eet eksempel overgås af Ford, der alligevel er væsentlig
> > billigere end VW at lease...
>
> Det ser meget underligt ud. De 3 eksempler på VW kan det langt bedre
> betale sig at købe frem for at lease. VW bilerne er så de billigste i
> service. Specielt Golfen træder igennem her.
Det må man sige. Jeg har en kammerat der kører A4 2.0 TDI, han er også
irriterende at høre på hver gang han har været til service. Det er
sjældent og stort set gratis...
>
> Men det er da godt man ike har købt sig en 630 Coupe. 1 mill at lease
> den i 3 år. Service ved selv at eje = 53.000 kr....
De 53.000 stikker så meget ud at det måske kunne være en fejl. Så dyre
reservedele eller korte intervaller er ikke normalt på en moderne
konstruktion, selv ikke i 1½mill-klassen. Nu har jeg ikke sat mig ind
i hvad der er med i sådan en leasingaftale, men hvis det er inkl dæk
vil en omgang gummi til en stor bil selvfølgelig koste en del.
Jeg savner BMW's 1-serie og Mini i undersøgelsen, jeg tror de ville
være pænt placeret.
Leo
| |
Mogens \(K\) (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 10-04-10 08:41 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:5fc42abf-4503-4205-9a5c-63e6ed3665f3@c36g2000yqm.googlegroups.com...
> Måske. De er i hvert fald uinteresserede i at lease dem ud...
Underligt at leasing florerer kraftigt i udlandet så - her i S er
privatleasing dog ikke noget folk vælger.
> Det må man sige. Jeg har en kammerat der kører A4 2.0 TDI, han er også
> irriterende at høre på hver gang han har været til service. Det er
> sjældent og stort set gratis...
Min Leon skulle til service for hver 15.000 km, så det gælder ikke for alle
modeller...
> De 53.000 stikker så meget ud at det måske kunne være en fejl.
3 års service for 53.000 ?
> hvis det er inkl dæk...
Det er leasingaftaler sjældent - men min aftale var...
> vil en omgang gummi til en stor bil selvfølgelig koste en del.
10-15.000 pr gang og så holder de væsentligt kortere tid end almindelige
biler. Typisk mellem 15-20.000 km alt efter hvor meget man anvender
kræfterne...
> Jeg savner BMW's 1-serie og Mini i undersøgelsen, jeg tror de ville
> være pænt placeret.
Pænt? - det er jo dyre trendy biler.
Apropos BMW 1-serien husker jeg Folmers kommentar om, hvem fan der dog købte
så dyr en lille bil, når der fandtes mange kvalitative alternativer. Kigger
man imidlertid rundt på vejene, må man sige, at dét er der sgu mange, som
gør
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-04-10 21:41 |
|
"Mogens (K)" skriver:
>
> 3 års service for 53.000 ?
Det står der i pdf filen, du selv har linket til....
> Det er leasingaftaler sjældent - men min aftale var...
Firmaslæden er også.
> Pænt? - det er jo dyre trendy biler.
>
> Apropos BMW 1-serien husker jeg Folmers kommentar om, hvem fan der dog købte
> så dyr en lille bil, når der fandtes mange kvalitative alternativer. Kigger
> man imidlertid rundt på vejene, må man sige, at dét er der sgu mange, som
> gør
En sælgerkollega fik lige sin 118'er i forgårs.
Vi taler _intet_ i udstyr (ikke engang fartpilot), 3 dørs og et
bagagerum der er nærmest fraværende, samt 16" fælge.
Til gengæld var den bulet og ridset på taget, da han fik den.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Ukendt (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-10 22:21 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> En sælgerkollega fik lige sin 118'er i forgårs.
> Vi taler _intet_ i udstyr (ikke engang fartpilot)
En af finterne ved leasing er jo netop at man kan skræddersy sin bil.
Hvorfor skal fru Jytte betale ekstra for en fartpilot hvis hun aldrig
bevæger sig udenfor bygrænsen i sin lille 1'er?
Fartpliot koster iøvrigt 53 kr. mere om måneden i ydelse på en 3-serie. Har
forespurgt. Men sådan er BMW's prispolitik åbenbart. En 320 leveres med
stålfælge og hjulkapsler (ingen alufælge).
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-04-10 23:03 |
|
Ole skriver:
>
> En af finterne ved leasing er jo netop at man kan skræddersy sin bil.
Som ved køb af bil.....
> Hvorfor skal fru Jytte betale ekstra for en fartpilot hvis hun aldrig
> bevæger sig udenfor bygrænsen i sin lille 1'er?
Hvad har fartpilot med bygrænser at gøre?
> Fartpliot koster iøvrigt 53 kr. mere om måneden i ydelse på en 3-serie.
Jeg har svært ved fartpilot som ekstraudstyr, jeg er nok bare for godt
vant?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Lars G (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Lars G |
Dato : 16-04-10 06:24 |
|
On 11-04-2010 00:02, Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvad har fartpilot med bygrænser at gøre?
>
Bruger du din tit inden for bygrænsen ?
>Jeg har svært ved fartpilot som ekstraudstyr, jeg er nok bare for godt
vant?
Det skal jeg ikke kunne sige, men har aldrig haft/ønsket mig en.
Lars
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-04-10 14:41 |
|
Lars G skriver:
>
> Bruger du din tit inden for bygrænsen ?
Meget ofte.
> Det skal jeg ikke kunne sige, men har aldrig haft/ønsket mig en.
Det er som med så meget andet, har man det vil man sjældent undvære
det.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Leo Jensen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-04-10 00:11 |
|
On 10 Apr., 07:46, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Mogens (K)" skriver:
>
>
>
> > Ja, men hvorfor mon.
>
> Er man mere interesseret i at sælge bilerne?
>
> > Afskrivning plejer at ha en vis indflydelse - som
> > (afskrivning) i eet eksempel overgås af Ford, der alligevel er væsentlig
> > billigere end VW at lease...
>
> Det ser meget underligt ud. De 3 eksempler på VW kan det langt bedre
> betale sig at købe frem for at lease. VW bilerne er så de billigste i
> service. Specielt Golfen træder igennem her.
>
> Men det er da godt man ike har købt sig en 630 Coupe. 1 mill at lease
> den i 3 år. Service ved selv at eje = 53.000 kr....
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
Hæ, opdagede lige en Mercedes C180 1.8 benzin i LUKSUSBIL-klassen. Det
er jo en lille pispotte uden motor, det er vel ikke prisen der er
afgørende for om den slags er luksus ?
Leo
| |
Ukendt (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-10 14:56 |
|
Leo Jensen wrote:
> Hæ, opdagede lige en Mercedes C180 1.8 benzin i LUKSUSBIL-klassen. Det
> er jo en lille pispotte uden motor, det er vel ikke prisen der er
> afgørende for om den slags er luksus ?
Den har 160 HK som det mindste, 0-100 på 9,5 sek og 230 km/t på toppen, og
det ER en luksusbil.
Jeg ved ikke hvad du kører i, men misundelse er en grim ting
Ole
| |
Mogens \(K\) (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 10-04-10 16:15 |
|
"Ole" <-> skrev i meddelelsen
news:4bc08373$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Den har 160 HK som det mindste, 0-100 på 9,5 sek og 230 km/t på toppen, og
> det ER en luksusbil.
Min nabo har een fra '09, og han er dødtræt af den. Motoren kan INTET - der
sker ingenting, når man træder på speederen (i mellemaccelerationerne)
> Jeg ved ikke hvad du kører i, men misundelse er en grim ting
Ja da
| |
Ukendt (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-10 21:53 |
|
Mogens (K) wrote:
> Min nabo har een fra '09, og han er dødtræt af den. Motoren kan INTET
> - der sker ingenting, når man træder på speederen (i
> mellemaccelerationerne)
Kører han med håndbremsen trukket?
Det er en tung bil og det er den mindste motor i modelprogrammet. Hvad havde
han forventet?
Men jeg synes bestemt ikke det er en sløv bil, heller ikke i mellemacc. Han
han tal på sine påstande? Mangel på kabinestøj og god komfort kan ofte
foranledige folk til at tro, at det går langsommere end tilfældet er.
Medpassagerere tror generelt jeg kører 20 km/t langsommere end jeg reelt
gør, når de er ude og køre med mig i MB'eren. Man mærker ikke farten.
Men hans C180 er måske med aut.gear? Det gør at den unægteligt føles noget
sløvere.
Ole
| |
Mogens \(K\) (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 11-04-10 05:23 |
|
"Ole" <-> skrev i meddelelsen
news:4bc0e526$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er en tung bil og det er den mindste motor i modelprogrammet. Hvad
> havde han forventet?
Han havde jo en BMW 330i, hvorfor denne her MB falder totalt igennem...
> Men hans C180 er måske med aut.gear? Det gør at den unægteligt føles noget
> sløvere.
Ja det er den...
| |
Steffen (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Steffen |
Dato : 11-04-10 09:27 |
|
Mogens (K) <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:
> "Ole" <-> skrev i meddelelsen
> news:4bc0e526$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Det er en tung bil og det er den mindste motor i modelprogrammet. Hvad
> > havde han forventet?
>
> Han havde jo en BMW 330i, hvorfor denne her MB falder totalt igennem...
>
Dvs _i forhold_ til en helt bestemt anden bil, hvorfor skrev du ikke det
med det samme?
mvh
steffen
| |
Bjørn J. (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 11-04-10 10:41 |
|
"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1jgs4ys.4rc9i81n5og8qN%steffSLET@DETTEpost6.tele.dk...
KLIP
>> > Det er en tung bil og det er den mindste motor i modelprogrammet. Hvad
>> > havde han forventet?
>>
>> Han havde jo en BMW 330i, hvorfor denne her MB falder totalt igennem...
>>
> Dvs _i forhold_ til en helt bestemt anden bil, hvorfor skrev du ikke det
> med det samme?
Man kan jo også vende en om og sige Merceren er meget bedre i alle
dicipliner end en Smart..;)
mvh/bjørn J
| |
Kent Friis (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 11-04-10 10:43 |
|
Den Sun, 11 Apr 2010 11:41:10 +0200 skrev Bjørn J.:
>
> "Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:1jgs4ys.4rc9i81n5og8qN%steffSLET@DETTEpost6.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> > Det er en tung bil og det er den mindste motor i modelprogrammet. Hvad
>>> > havde han forventet?
>>>
>>> Han havde jo en BMW 330i, hvorfor denne her MB falder totalt igennem...
>>>
>> Dvs _i forhold_ til en helt bestemt anden bil, hvorfor skrev du ikke det
>> med det samme?
>
> Man kan jo også vende en om og sige Merceren er meget bedre i alle
> dicipliner end en Smart..;)
Alle dicipliner?
Bensinøkonomi?
Venderadius?
Parkering?
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Bjørn J. (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 11-04-10 10:49 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4bc199aa$0$284$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>>>> > Det er en tung bil og det er den mindste motor i modelprogrammet.
>>>> > Hvad
>>>> > havde han forventet?
>>>>
>>>> Han havde jo en BMW 330i, hvorfor denne her MB falder totalt igennem...
>>>>
>>> Dvs _i forhold_ til en helt bestemt anden bil, hvorfor skrev du ikke det
>>> med det samme?
>>
>> Man kan jo også vende en om og sige Merceren er meget bedre i alle
>> dicipliner end en Smart..;)
>
> Alle dicipliner?
>
> Bensinøkonomi?
> Venderadius?
> Parkering?
Det er jeg sikker på, en køber af en MB gerne ser bort fra eller vægter
betragelift lavere, når der skal sammenlignes med en Smart.
Tror du ikke ?
mvh/Bjørn J.
| |
Kent Friis (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 11-04-10 11:21 |
|
Den Sun, 11 Apr 2010 11:48:46 +0200 skrev Bjørn J.:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4bc199aa$0$284$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>>>>> > Det er en tung bil og det er den mindste motor i modelprogrammet.
>>>>> > Hvad
>>>>> > havde han forventet?
>>>>>
>>>>> Han havde jo en BMW 330i, hvorfor denne her MB falder totalt igennem...
>>>>>
>>>> Dvs _i forhold_ til en helt bestemt anden bil, hvorfor skrev du ikke det
>>>> med det samme?
>>>
>>> Man kan jo også vende en om og sige Merceren er meget bedre i alle
>>> dicipliner end en Smart..;)
>>
>> Alle dicipliner?
>>
>> Bensinøkonomi?
>> Venderadius?
>> Parkering?
>
> Det er jeg sikker på, en køber af en MB gerne ser bort fra eller vægter
> betragelift lavere, når der skal sammenlignes med en Smart.
Irrelevant, der stod ALLE dicipliner.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Bjørn J. (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 11-04-10 15:21 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4bc1a28b$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>>>>>> > Det er en tung bil og det er den mindste motor i modelprogrammet.
>>>>>> > Hvad
>>>>>> > havde han forventet?
>>>>>>
>>>>>> Han havde jo en BMW 330i, hvorfor denne her MB falder totalt
>>>>>> igennem...
>>>>>>
>>>>> Dvs _i forhold_ til en helt bestemt anden bil, hvorfor skrev du ikke
>>>>> det
>>>>> med det samme?
>>>>
>>>> Man kan jo også vende en om og sige Merceren er meget bedre i alle
>>>> dicipliner end en Smart..;)
>>>
>>> Alle dicipliner?
>>>
>>> Bensinøkonomi?
>>> Venderadius?
>>> Parkering?
>>
>> Det er jeg sikker på, en køber af en MB gerne ser bort fra eller vægter
>> betragelift lavere, når der skal sammenlignes med en Smart.
>
> Irrelevant, der stod ALLE dicipliner.
Dooorrr dreng, så dorrrrr..
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 11-04-10 18:48 |
|
"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:1jgs4ys.4rc9i81n5og8qN%steffSLET@DETTEpost6.tele.dk...
> Dvs _i forhold_ til en helt bestemt anden bil...
I princippet kunne man læse mit skriv således, men han mener det faktisk
generelt. Idag testede han en C220 CDI, og den motor gør bilen ganske
anderledes at køre i. Så 180'er udgaven virker for lille, motormæssigt.
Iøvrigt vil han nu sælge Mercedes'en til fordel for en M3 eller 335i he he
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-04-10 07:19 |
|
Leo Jensen skriver:
>
> Hæ, opdagede lige en Mercedes C180 1.8 benzin i LUKSUSBIL-klassen. Det
> er jo en lille pispotte uden motor, det er vel ikke prisen der er
> afgørende for om den slags er luksus ?
Jo, jo.
Jernbaneselskabet der kører tog oppe i vendsyssel havde en beregning
på hvad det kostede at bruge hhv bil og tog på givne strækninger. Her
var min lille golfvogn ræpræsenteret under "luksusbil", da den koster
over 350 kkr...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Leo Jensen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-04-10 06:20 |
|
On 10 Apr., 09:40, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:5fc42abf-4503-4205-9a5c-63e6ed3665f3@c36g2000yqm.googlegroups.com...
>
> > Måske. De er i hvert fald uinteresserede i at lease dem ud...
>
> Underligt at leasing florerer kraftigt i udlandet så - her i S er
> privatleasing dog ikke noget folk vælger.
>
> > Det må man sige. Jeg har en kammerat der kører A4 2.0 TDI, han er også
> > irriterende at høre på hver gang han har været til service. Det er
> > sjældent og stort set gratis...
>
> Min Leon skulle til service for hver 15.000 km, så det gælder ikke for alle
> modeller...
>
> > De 53.000 stikker så meget ud at det måske kunne være en fejl.
>
> 3 års service for 53.000 ?
>
> > hvis det er inkl dæk...
>
> Det er leasingaftaler sjældent - men min aftale var...
>
> > vil en omgang gummi til en stor bil selvfølgelig koste en del.
>
> 10-15.000 pr gang og så holder de væsentligt kortere tid end almindelige
> biler. Typisk mellem 15-20.000 km alt efter hvor meget man anvender
> kræfterne...
>
> > Jeg savner BMW's 1-serie og Mini i undersøgelsen, jeg tror de ville
> > være pænt placeret.
>
> Pænt? - det er jo dyre trendy biler.
>
> Apropos BMW 1-serien husker jeg Folmers kommentar om, hvem fan der dog købte
> så dyr en lille bil, når der fandtes mange kvalitative alternativer. Kigger
> man imidlertid rundt på vejene, må man sige, at dét er der sgu mange, som
> gør
Jeg tror de er leaset...
Leo
| |
Leo Jensen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-04-10 09:30 |
|
On 10 Apr., 15:56, "Ole" <-> wrote:
> Leo Jensen wrote:
> > H , opdagede lige en Mercedes C180 1.8 benzin i LUKSUSBIL-klassen. Det
> > er jo en lille pispotte uden motor, det er vel ikke prisen der er
> > afg rende for om den slags er luksus ?
>
> Den har 160 HK som det mindste, 0-100 p 9,5 sek og 230 km/t p toppen, og
> det ER en luksusbil.
De skriver nu 156 hk i skemaet. En samlebåndsbil på størrelse med en
Ford Focus med en motor som en Ford Focus har jeg svært ved at se det
luksiøse i. Her snakker vi formentlig om mindste motorversion, det
bliver det endnu mindre luksuiøst af. Selvfølgelig er det sikkert en
god bil i forhold til en Hyundai Accent eller Fiat Punto, men i lande
med normale bilpriser er det altså bare temmelig en almindelig
brugsgenstand.
> Jeg ved ikke hvad du k rer i, men misundelse er en grim ting
Misundelse er da fint nok, det er da det der driver folks ambitioner.
Jaguar XJ i øvrigt
Leo
| |
Mogens \(K\) (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 10-04-10 16:36 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:9d50ecc7-13ae-49ed-a462-1effb67c35e1@v20g2000yqv.googlegroups.com...
> Jaguar XJ i øvrigt
Uha, nu kommer Møller nok efter dig :)
| |
Ukendt (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-10 22:12 |
|
Leo Jensen wrote:
> De skriver nu 156 hk i skemaet. En samlebåndsbil på størrelse med en
> Ford Focus med en motor som en Ford Focus har jeg svært ved at se det
> luksiøse i. Her snakker vi formentlig om mindste motorversion, det
> bliver det endnu mindre luksuiøst af. Selvfølgelig er det sikkert en
> god bil i forhold til en Hyundai Accent eller Fiat Punto, men i lande
> med normale bilpriser er det altså bare temmelig en almindelig
> brugsgenstand.
Du skriver som du har forstand
Det er ikke "bare" en 4-cyl. 1,8. Den har kompressor, ballanceaksler,
spinder som en mis og kan uden problemer tilbagelægge 500.000 km. Man har
sikkert valgt kompressor eller turbo til en forholdsvis lille motorvolumen
for at kunne overholde visse emissionskrav, men som med tøser og alt andet
godt, så er der sgu forskel på 4-cyl. motorer.
I Tyskland går MB og BMW som premiummærker og "Oberklasse".
I et land som Danmark med vore afgifter, koster en ny Ford Mondeo med 160 HK
og aut.gear 450.000 kr.
Så er en ny Mercedes-Benz C180 med 156 HK til 478.000 kr. da ikke specielt
dyrt.
Der er verdener til forskel på kvaliteten på de to biler.
> Misundelse er da fint nok, det er da det der driver folks ambitioner.
> Jaguar XJ i øvrigt
Her drejer misundelsen sig åbenbart kun om at overgå hinanden.
Er den fra 90'erne? Så håber jeg du har et Falck abonnement. De biler er
notorisk upålidelige hehe
Ole
| |
N/A (13-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
| |
Leo Jensen (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 16-04-10 03:08 |
|
On Apr 16, 3:02 am, "Sørensen" <xxxxxxxx> wrote:
> Leo Jensen wrote:
> > Det er da sikkert rigtigt, men det ser nu ud til at Mercedes har brugt
> > samme metode som Jaguar, da de fyldte motorrummet, og det var vel det
> > vi snakkede om. Motorrummet på Jaguaren ser ud til at være noget
> > længere end på W124'eren, og det gør det jo ikke sværere at arbejde i.
> > Logikken i opbygningen virker også ganske fornuftig.
>
> Mercedesen er ikke så lang som Jaguaren, med deraf kortere motorrum selvom
> de dog sagtens har kunne få plads til en rækkesekser og en V8'er dernede.
Min sekser har jo rigeligt med plads både for og bag. Jaguar har altid
gået meget mere op i helhedsindtryk, linier og proportioner end om der
er plads i kabinen, men den er da ikke mindre end den Honda Civic jeg
havde før...
Den var så til gengæld også større end mange firmaklasse-biler.
Bilen var oprindeligt ikke konstrueret til V12'eren og Jaguars
ingeniører havde bevidst sørget for at Rover-V8-eren ikke kunne være
mellem hovedvangerne. De var vist ikke helt tilfredse med Leyland og
ville nok hellere dø end have sådan en amerikansk aluklump ombord. Så
kom BMW med deres V12'er, og XJ40 blev så også faceliftet til at kunne
få plads til V12'eren. I mellemtiden fortsatte de så med at bygge
Serie 3 V12
> Jeg synes bestemt at motorrummet i Jaguaren ser mere rodet ud, men smag og
> behag.
> MB'ere er altid nemme at arbejde i motorrummet på. De har en funktion på
> motorhjelmen der bevirker at de kan åbnes til lodret, i 2 trin.
Ingen tvivl om at det er en genial løsning.
> Jaguarens modsat-åbning gør tingene unødigt besværligt.
Og heller ingen tvivl om at det er fjollet og upraktisk at åbne
modsat. Det er jo ikke tit man ser en motorhjelm gå op af sig selv...
Leo
| |
Torben Scheel (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-04-10 10:36 |
|
Leo Jensen wrote:
>
> Og heller ingen tvivl om at det er fjollet og upraktisk at åbne
> modsat. Det er jo ikke tit man ser en motorhjelm gå op af sig selv...
>
Det er relativt ubehageligt at opleve på første parket (det var en ford).
--
vh
Torben - der er mere tryg ved Audien, fordi den har 2 låse + sikkerhedskrog
| |
Leo Jensen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-04-10 09:43 |
|
On 10 Apr., 17:35, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:9d50ecc7-13ae-49ed-a462-1effb67c35e1@v20g2000yqv.googlegroups.com...
>
> > Jaguar XJ i øvrigt
>
> Uha, nu kommer Møller nok efter dig :)
Jeg kører også 2CV, det må da udligne det ???
Leo
| |
Mogens \(K\) (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 10-04-10 16:52 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:62933c3d-6b1e-40ac-96ba-2ddcda257083@8g2000yqz.googlegroups.com...
> Jeg kører også 2CV, det må da udligne det ???
Nope - hans blik fanger blot de dyreste
| |
Armand (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-04-10 22:05 |
|
Mogens (K) skrev:
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:62933c3d-6b1e-40ac-96ba-2ddcda257083@8g2000yqz.googlegroups.com...
>
>> Jeg kører også 2CV, det må da udligne det ???
>
> Nope - hans blik fanger blot de dyreste
For at bringe perspektivet fra Ford Focus hhv. Mercedes C180 ind i
billedet igen, så er sådan en 2CV jo også en slags Jaguar: En
studenter-Jaguar
--
Armand.
| |
Ukendt (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-10 20:24 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:62933c3d-6b1e-40ac-96ba-2ddcda257083@8g2000yqz.googlegroups.com...
On 10 Apr., 17:35, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i
> meddelelsennews:9d50ecc7-13ae-49ed-a462-1effb67c35e1@v20g2000yqv.googlegroups.com...
>
> > Jaguar XJ i øvrigt
>
> Uha, nu kommer Møller nok efter dig :)
>Jeg kører også 2CV, det må da udligne det ???
> Leo
Man må da sige, at det er biler med karakter!
Uagtet hvad andre sir om om 2CV'en så har den noget "noget" over sig.
Har en gang haft en, og villle såmænd gerne eje en igen.
Jaguaren er lidt i den anden grøft Hvad årgang er det?
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
N/A (13-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
| |
Leo Jensen (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 10-04-10 15:47 |
|
> Her drejer misundelsen sig åbenbart kun om at overgå hinanden.
> Er den fra 90'erne? Så håber jeg du har et Falck abonnement. De biler er
> notorisk upålidelige hehe
Det siger man godt nok, men foreløbig har den skuffet mig på det
punkt.
Snart 90.000 km på 4½ år uden problemer eller udgifter ud over service
og benzin, men rygtet gør så til gengæld at den kunne købes for
fornuftige penge. Det er vist en såkaldt win-win situation....
Leo
| |
Leo Jensen (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 11-04-10 14:05 |
|
On 11 Apr., 21:23, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:62933c3d-6b1e-40ac-96ba-2ddcda257083@8g2000yqz.googlegroups.com...
> On 10 Apr., 17:35, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
> wrote:
>
> > "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i
> > meddelelsennews:9d50ecc7-13ae-49ed-a462-1effb67c35e1@v20g2000yqv.googlegroups.com...
>
> > > Jaguar XJ i øvrigt
>
> > Uha, nu kommer Møller nok efter dig :)
> >Jeg kører også 2CV, det må da udligne det ???
> > Leo
>
> Man må da sige, at det er biler med karakter!
Ja, det kan ikke diskuteres...
> Uagtet hvad andre sir om om 2CV'en så har den noget "noget" over sig.
> Har en gang haft en, og villle såmænd gerne eje en igen.
>
> Jaguaren er lidt i den anden grøft Hvad årgang er det?
Det er en XJ40 fra 1992.
MVH Leo
| |
Ukendt (11-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-10 21:24 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:3d078350-03a8-4b7e-ac7a-e3ab21290d19@z11g2000yqz.googlegroups.com...
On 11 Apr., 21:23, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
>
>> Jaguaren er lidt i den anden grøft Hvad årgang er det?
>Det er en XJ40 fra 1992.
Øv, firkantede lygter.
En gammel jag limo skal helst ha fire runde
Den nye Mark 4 X351 har helt rystet støvet af sig og gået nye veje.
Kun tiden vil vise om modet holder bukserne oppe.
Tør man iøvrigt spørge om motorstørrelsen på din jaguar?
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
N/A (13-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
| |
Leo Jensen (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 12-04-10 00:55 |
|
On Apr 11, 10:23 pm, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:3d078350-03a8-4b7e-ac7a-e3ab21290d19@z11g2000yqz.googlegroups.com...
> On 11 Apr., 21:23, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
>
>
>
> >> Jaguaren er lidt i den anden grøft Hvad årgang er det?
> >Det er en XJ40 fra 1992.
>
> Øv, firkantede lygter.
> En gammel jag limo skal helst ha fire runde
De lavede den også med 4 runde lygter. Det var først tænkt som en
billig løsning til økonomiudgaverne, men det viste sig så at kunderne
ville have de runde.
http://picasaweb.google.dk/Leo.5500/Jaguar#
>
> Den nye Mark 4 X351 har helt rystet støvet af sig og gået nye veje.
> Kun tiden vil vise om modet holder bukserne oppe.
Jaguars første ikke-retro saloon siden XJ40 !!
Jeg er helt vild med den, så jeg spiller lotto for tiden...
>
> Tør man iøvrigt spørge om motorstørrelsen på din jaguar?
Det er bare den lille 3.2 liters rækkesekser
MVH Leo
| |
Bjørn J. (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 12-04-10 08:39 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:deeaa194-451e-4445-80af-a1ddeedd2f92@x3g2000yqd.googlegroups.com...
KLIP
>Det er bare den lille 3.2 liters rækkesekser
Hvor er den velholdt og flot.
mvh/Bjørn J.
| |
Frodo Nifinger (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Frodo Nifinger |
Dato : 12-04-10 19:44 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:deeaa194-451e-4445-80af-a1ddeedd2f92@x3g2000yqd.googlegroups.com...
On Apr 11, 10:23 pm, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i
> meddelelsennews:3d078350-03a8-4b7e-ac7a-e3ab21290d19@z11g2000yqz.googlegroups.com...
> On 11 Apr., 21:23, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
>
>
>
> >> Jaguaren er lidt i den anden grøft Hvad årgang er det?
> >Det er en XJ40 fra 1992.
>
> Øv, firkantede lygter.
> En gammel jag limo skal helst ha fire runde
De lavede den også med 4 runde lygter. Det var først tænkt som en
billig løsning til økonomiudgaverne, men det viste sig så at kunderne
ville have de runde.
http://picasaweb.google.dk/Leo.5500/Jaguar#
>
> Den nye Mark 4 X351 har helt rystet støvet af sig og gået nye veje.
> Kun tiden vil vise om modet holder bukserne oppe.
Jaguars første ikke-retro saloon siden XJ40 !!
Jeg er helt vild med den, så jeg spiller lotto for tiden...
>
> Tør man iøvrigt spørge om motorstørrelsen på din jaguar?
Det er bare den lille 3.2 liters rækkesekser
-------------------------------------------------
Den ser da nydelig ud.
Hvordan går maskinen?
Jeg kender kun selv den gamle 4,2 l. fra en gammel legekammerats far -
højrestyret - of course
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
N/A (13-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
| |
Leo Jensen (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 12-04-10 01:58 |
|
On 12 Apr., 09:38, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:deeaa194-451e-4445-80af-a1ddeedd2f92@x3g2000yqd.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >Det er bare den lille 3.2 liters rækkesekser
>
> Hvor er den velholdt og flot.
>
> mvh/Bjørn J.
Nu er det jo ikke alle billeder der er helt nye...
Der er desværre efterhånden mange Bilkabuler, men det er jo prisen for
at bruge en bil til andet end søndagsture.
Leo
| |
Bjørn J. (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 12-04-10 09:30 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:db3d4766-bfe7-4a1e-8322-ec3d049dc7ee@q23g2000yqd.googlegroups.com...
KLIP
>Nu er det jo ikke alle billeder der er helt nye...
>Der er desværre efterhånden mange Bilkabuler, men det er jo prisen for
>at bruge en bil til andet end søndagsture.
Så må du hellere tage nogen opdaterede billeder, det er trods alt en engelsk
bil..
PS: Engelske biler har det med at tage sig godt ud på "brochurebilleder" og
ikke mindst i den floromvundne tilhørende billedtekst..
mvh/Bjørn J.
| |
Ukendt (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-10 14:04 |
|
Leo Jensen wrote:
> Der er desværre efterhånden mange Bilkabuler, men det er jo prisen for
> at bruge en bil til andet end søndagsture.
Så køb en bil med tykkere døre. Hvorfor ser man aldrig Bilka-buler i en
Mercedes? Enten fordi deres ejere ikke handler i Bilka eller fordi
metallet er tykkere? Skuffende at en Jaguar har lige så tyndt karosseri som
en Hyundai. Og hvad sker der i motorrummet? Har de kastet det hele derned
med en skovl? Sikke et rod!
| |
N/A (13-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
| |
Leo Jensen (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 12-04-10 07:26 |
| | |
ShutEye (12-04-2010)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 12-04-10 20:07 |
|
>hvad som helst. Jeg fik hende ikke...
Ærgeligt. Fatter ikke at folk gør sådan noget.
>>Og hvad sker der i motorrummet? Har de kastet det hele derned
>> med en skovl? Sikke et rod!
>Tja, bilen er jo før den tid, hvor komponenterne blev skjult under
>store plastikskjolde. Hvordan synes du en en Mercedes W124 ser ud til
>sammenligning ??
Shit! Godt at jeg ikke skal skrue på den! :)
| |
N/A (13-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-04-10 07:07 |
|
| |
Ukendt (14-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-04-10 22:11 |
| | |
ShutEye (15-04-2010)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 15-04-10 00:01 |
|
> Lige præcis en w124 er en af de bedst konstruerede biler fra sin tid.
> Utrolig nem at reparere og logisk i opbygning mv. Og slidstærk.
Skruer du selv på biler? Den ser sgu ikke nem ud - hvis det er mere end
tændrør eller luftfilter.
Døjer dog kun selv med en gammel Honda, hvor en dresseret japansk abe (dem
de må ha' brugt til at samle skidtet) med 4 led på hver arm, kunne være
nyttig :) Ahrg den skal snart ha' skiftet tandrem igen :\
| |
N/A (16-04-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 16-04-10 10:36 |
|
| |
Leo Jensen (12-04-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 12-04-10 14:02 |
|
On 12 Apr., 20:43, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:deeaa194-451e-4445-80af-a1ddeedd2f92@x3g2000yqd.googlegroups.com...
> On Apr 11, 10:23 pm, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
>
> > "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i
> > meddelelsennews:3d078350-03a8-4b7e-ac7a-e3ab21290d19@z11g2000yqz.googlegroups.com...
> > On 11 Apr., 21:23, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
>
> > >> Jaguaren er lidt i den anden gr ft Hvad rgang er det?
> > >Det er en XJ40 fra 1992.
>
> > v, firkantede lygter.
> > En gammel jag limo skal helst ha fire runde
>
> De lavede den ogs med 4 runde lygter. Det var f rst t nkt som en
> billig l sning til konomiudgaverne, men det viste sig s at kunderne
> ville have de runde. http://picasaweb.google.dk/Leo.5500/Jaguar#
>
>
>
> > Den nye Mark 4 X351 har helt rystet st vet af sig og g et nye veje.
> > Kun tiden vil vise om modet holder bukserne oppe.
>
> Jaguars f rste ikke-retro saloon siden XJ40 !!
> Jeg er helt vild med den, s jeg spiller lotto for tiden...
>
>
>
> > T r man i vrigt sp rge om motorst rrelsen p din jaguar?
>
> Det er bare den lille 3.2 liters r kkesekser
>
> -------------------------------------------------
>
> Den ser da nydelig ud.
> Hvordan g r maskinen?
> Jeg kender kun selv den gamle 4,2 l. fra en gammel legekammerats far -
> h jrestyret - of course
Udstødningssystemet er gammelt og formentlig originalt. Det dæmper
ikke særlig meget, så der er en god dyb, rå pludren, forbavsende langt
fra lyden af en BMW-turbine, som jo i princippet er magen til. Det er
så ved lave omdrejninger, hvor man tilbringer 99% af tiden. Ikke
særlig limo-agtigt, men det kan løses for 8-10.000 kr, men så længe
det hænger forsvarligt fast og går gennem syn lever jeg med det.
Ved kickdown trækker den igennem med en lidt hvislende lyd og
forbavsende lidt støj. Det er en typisk (gammeldags) 4-ventiler, som
rykker igennem fra små 4.000 RPM. Med kun 4 trin betyder det lidt
tøven, hvis jeg vil accelere max fra 80 km/t, hvor 1. gear netop er
løbet ud og den derfor vælger 2. gear, hvor den går under 4000 RPM.
Jeg havde en gang en video af max acceleration fra 80-160 taget med
mobilen, og det dominerende i lydbilledet er musik, og jeg spillede
ikke højt...
MVH Leo
| |
Ukendt (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-10 14:31 |
|
Mogens (K) wrote:
> Specialisterne siger, at privatleasing
> vinder løbet - især ved de dyrere biler:
> http://jp.dk/guide/article2033403.ece
> "Privatleasing slår bilkøb - der skal meget store rabatter, før det
> vil være billigere at købe bilen, viser ny analyse"
>
> Og den er så her:
> http://multimedia.jp.dk/archive/00231/Leasinganalyse_apri_231624a.pdf
Det forudsætter at man skifter bil hver 3. år. Og lægger fx. 45.000 kr. i
engangsydelse hver gang hvis det er en MB C-klasse. Det er altså 90.000 kr.
der skal op af lommen på 3 år + leasingydelse for noget man ikke ejer.
Hvis man køber og beholder en fabriksny MB C-klasse i 6 år og sammenligner
med leasing, så er jeg sikker på at køb er billigst.
Ved leasing af en MB C-klasse i 2 x 3 år har man betalt næsten en ½ million
kr. og står uden en bil bagefter.
Jeg har i øvrigt selv leaset og bagefter købt bilen. Og jeg ville nok lease
igen på et senere tidspunkt, for det giver mulighed for at køre i nogle
dyrere biler til en billigere penge på kort sigt, som jeg ser det.
Mvh Ole
| |
Armand (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-04-10 22:01 |
|
Mogens (K) skrev:
> Specialisterne siger, at privatleasing
> vinder løbet - især ved de dyrere biler:
> http://jp.dk/guide/article2033403.ece
> "Privatleasing slår bilkøb - der skal meget store rabatter, før det vil
> være billigere at købe bilen, viser ny analyse"
>
> Og den er så her:
> http://multimedia.jp.dk/archive/00231/Leasinganalyse_apri_231624a.pdf
>
>
>
Hæ!
Det faldt lige i mine øjne at der på side 2-3 i april-nummeret af
BILmagasinet er en reklame for Maserati Quattroporte hvor såvel prisen
(á 2,4millioner) som ydelsen for en flex-leasing (á 24.861,- mdl.)
= man overgår nyprisen i leasing-ydelse på 8 år
Selvfølgelig er der så alt det yderligere som er dækket af
leasingaftalen, at tage i betragtning!
--
Armand.
| |
Ukendt (10-04-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-10 22:17 |
|
Armand wrote:
> Hæ!
> Det faldt lige i mine øjne at der på side 2-3 i april-nummeret af
> BILmagasinet er en reklame for Maserati Quattroporte hvor såvel prisen
> (á 2,4millioner) som ydelsen for en flex-leasing (á 24.861,- mdl.)
> = man overgår nyprisen i leasing-ydelse på 8 år
> Selvfølgelig er der så alt det yderligere som er dækket af
> leasingaftalen, at tage i betragtning!
Du er da en dårlig investor, hvis du ikke kan få de 2,4 mill. i kontanter
til at yngle, som du sparer ved at lease.
| |
Mogens \(K\) (13-04-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 13-04-10 20:49 |
| | |
Kim Voss Schrader (13-04-2010)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 13-04-10 21:01 |
| | |
Andreas M. Hansen (13-04-2010)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 13-04-10 21:01 |
| | |
|
|