MS Windows
briani 27239
Backup
Fra : JoeDoe

Dato : 08-04-10 00:29

Hvis jeg har en backup mappe på en Windows maskine (#1) som der ser
nogenlunde sådan her ud:

2010-03-28
2010-03-29
2010-03-30

osv... Det er en daglig kopi af mine filer på den maskine. Jeg har så
en anden Windows maskine (#2) hvorfra jeg gerne vil kopiere nyeste
backup mappe til (i dette tilfælde 2010-03-30). Det er vigtigt, at
maskine #2 tager kontakt til #1 og ikke omvendt (det er den eneste vej
mulig i mit setup).

Hvordan kan jeg bedst muligt gøre det således at det sker krypteret
samt at det sker på en måde, så jeg kan være sikker på, at den får
kopieret data uanset om linien går ned en gang imellem?

Findes der noget firma-torrent som kan krypteres? Så vidt vides er det
en meget tolerant protokol hvor man er sikker på, at data kommer
igennem uanset om serveren genstartes eller lignende? Eller er der
noget FTPS/SFTP der fungere robust og kan finde nyeste mappe?

Gode foreslag modtages gerne

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-04-10 13:30

JoeDoe wrote:

> [...]
> igennem uanset om serveren genstartes eller lignende? Eller er der
> noget FTPS/SFTP der fungere robust og kan finde nyeste mappe?

kig på Cobian backup 9+
supporterer ssl og kryptering samt ftp

finn

Fra : JoeDoe

Dato : 09-04-10 00:58

> kig på Cobian backup 9+
> supporterer ssl og kryptering samt ftp

Jeg kan ikke helt forstå programmet - er det en server eller klient
del... eller begge?
Endvidere ser det ikke ud til, at den kan udføre sine opgaver
samtidigt men istedet sætter dem i en kø - det fungere ikke for mig,
hvis jeg skal have hentet en backup hjem fra 100 servere.

Som sagt så skal der også lægges stor vægt på, at jeg skal være sikker
på, at alle data kommer hjem.

Hvad gør I andre, hvis I skal have hentet backup data hjem fra jeres
kontore rundt om i verden?

Fra : Jesper Ravn

Dato : 09-04-10 16:15

"JoeDoe" <joedoe10@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> igennem uanset om serveren genstartes eller lignende? Eller er der
> noget FTPS/SFTP der fungere robust og kan finde nyeste mappe?

Hej

Har du kigget på Windows Live Sync
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/keep-your-files-with-you-using-windows-live-sync

How to use Windows Live Sync to sync all your computers
http://vista.blorge.com/2010/03/21/how-to-use-windows-live-sync-to-sync-all-your-computers/

Hvis det er virksomhed og server relateret, ville jeg kigge på DFS
replication.

/Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 12-04-10 05:02

Jesper Ravn wrote:

> Hvis det er virksomhed og server relateret, ville jeg kigge på DFS
> replication.

Hvad beskytter det imod, hvis man sletter en fil, og vil genskabe den
efterfølgende?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jesper Ravn

Dato : 12-04-10 17:22

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad beskytter det imod, hvis man sletter en fil, og vil genskabe den
> efterfølgende?

***********************************
Citat:
Hvad gør I andre, hvis I skal have hentet backup data hjem fra jeres
kontore rundt om i verden?
***********************************

DFS replikering, vil kunne centralisere backuppen til hovedkontoret.
Backup = Windows backup, MS DPM, Symantec Backup Exec, HP, IBM mfl.

/Jesper

Fra : JoeDoe

Dato : 13-04-10 00:06

> [...]
>
> DFS replikering, vil kunne centralisere backuppen til hovedkontoret.
> Backup = Windows backup, MS DPM, Symantec Backup Exec, HP, IBM mfl.

Jeg kan godt se hvad du mener, men det er ikke lige det jeg søger, da
vi har X dages kopi ude på de forskellige kontore (gemt i hver sin
mappe) men vil gerne have nyeste dags-backup hentet hjem (én gang om
ugen).