MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows 7 Home Prem. Ingen Nøgle/aktiverin~
Fra : N Dude

Dato : 05-04-10 20:41

Hej

Jeg købte et par medion maskiner i Aldi i onsdag, og der følger ovst med.
Disken er mærket "Medion recorvery disc" men man kan installere windows
direkte på en tom disk eller en gammel xp/vista. Det er en ren, normal
windows installation og ikke et recovery image, der er på disken.

Den spørger hverken om produktnøgle eller om nogen former for aktivering.
Den kræver ej heller adgang til internettet. Normalt kan man ikke installere
på andre end en medion-maskine med en mediondisk, men denne tjekker ikke en
dyt. Jeg har prøvet at installere både på en gammel medion, samt en Acer og
en Fujitsu maskine, og det kører som smør.

Jeg har også prøvet at opdatere efterfølgende.

Er det normalt med windows 7 Home Premium diske?

Opstår der senere noget aktiveringshalløj?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-10 22:00

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Er det normalt med windows 7 Home Premium diske?

Jeg har både XP, Vista og Win7 recovery CD'er til Thinkpad'er, der
"opfører" sig på samme måde. så svaret må være "Ja det er normalt"

> Opstår der senere noget aktiveringshalløj?

Den aktiverer, når den kommer online, men det giver ikke problemer.

Jan

Fra : N Dude

Dato : 07-04-10 09:21

Jan Vestergaard wrote.:

> Jeg har både XP, Vista og Win7 recovery CD'er til Thinkpad'er, der
> "opfører" sig på samme måde. så svaret må være "Ja det er normalt"

Det er helt sikkert ikke normalt med XP. Jeg har seks forskellige originale
xp cd'er, og ingen af disse kan installeres på andre maskiner, uden at man
ændrer producentkoden i bios. Desuden er der ikke een af disse, som er
preaktiveret. Den teknologi havde man slet ikke på xp skiverne. Man kan
sagtens lægge produktnøglen ind på skiven, så den ikke spørger om dette, men
det har ikke noget med aktiveringen at gøre.

Fra : Ole C

Dato : 07-04-10 10:45

N Dude skrev blandt andet:

> [...]
> ikke på xp skiverne. Man kan sagtens lægge produktnøglen ind på
> skiven, så den ikke spørger om dette, men det har ikke noget med

Jeg har da haft en Medion med en "rigtig" installations-CD med XP.
Den skulle hverken have produktnøgle under en total ny-installation - eller
aktiveres bagefter.
Jeg har også prøvet at bruge den samme CD på andre maskiner. På
Medion-maskiner af nogenlunde samme årgang gik alt glat - og altså uden krav
om aktivering - men var maskinen af et andet fabrikat, gik selve
installationen også fint, men der kom så kravet om at aktivere...

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-10 10:53

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er helt sikkert ikke normalt med XP.

OK - så ændrer vi det til at det kan forekomme

Jeg har CD'er til mine Thinkpad'er og kører pt XP på dem alle -
installeret fra samme recovery CD'er......

Og de aktiverer fint når de kommer på nettet første gang efter
installationen......

Jan

Fra : Lyrik

Dato : 05-04-10 15:55

On 5 Apr., 21:40, "N Dude" <inva...@invalid.invalid> wrote:
> [...]
> windows installation og ikke et recovery image, der er p disken.
>
> Den sp rger hverken om produktn gle eller om nogen former for aktivering.
> Den kr ver ej heller adgang til internettet. Normalt kan man ikke installere
> p andre end en medion-maskine med en mediondisk, men denne tjekker ikke en
> dyt. Jeg har pr vet at installere b de p en gammel medion, samt en Acer og
> en Fujitsu maskine, og det k rer som sm r.
>
> Jeg har ogs pr vet at opdatere efterf lgende.
>
> Er det normalt med windows 7 Home Premium diske?
>
> Opst r der senere noget aktiveringshall j?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
MS har perfektioneret deres aktiveringssoftware, mindre superlativer
er ikke dækkende. Jeg må sige at jeg er imponeret!
Din Windows kan installeres, afprøves, afinstalleres og du kan alt med
den. Uden nøgler, tal eller forbehold.
Men den kræver at blive aktiveret indenfor 30 dage og det skal den nok
minde dig om.
"Opdager den noget upassende" i dens øjne altså, så kræver den
aktivering indenfor 3 dage for eksempel.

Det giver mulighed for eksperimenter og afprøvning af systemet som du
har gjort, uden at plage dig!
Men senere opstår der "aktiveringshalløj!"
Du kan afprøve systemets status nederst på den systemside som den
starter op på. Den med Windows Experience indeks for maskinen. Der
står om den er aktiveret.

Hilsen
Jens

Fra : jos

Dato : 06-04-10 09:50

Lyrik wrote:

> [...]
> Du kan afprøve systemets status nederst på den systemside som den
> starter op på. Den med Windows Experience indeks for maskinen. Der

og dette KAN du få problemer med, hvis din bios's SLIC-2 oplysninger ikke
matcher Medions.
(behøver ikke at være tilfældet, men jeg er stødt på det både ifb. med
Medion og Compaq SW.

finn

Fra : Henning

Dato : 06-04-10 18:24

>og dette KAN du få problemer med, hvis din bios's SLIC-2 oplysninger ikke
>matcher Medions.
>(behøver ikke at være tilfældet, men jeg er stødt på det både ifb. med
>Medion og Compaq SW.

Min gamle Vista-baserede Medion gjorde det samme - indtil den dag
Microsoft blokerede Medions produktnøgle. Så skulle jeg ned og kravle
og indtaste nøglen, som sidder på kabinettet.

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-10 11:23

On 6 Apr., 10:50, "jos" <f...@home.dk> wrote:

> [...]
> matcher Medions.
> (behøver ikke at være tilfældet, men jeg er stødt på det både ifb. med

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kan man så bruge de her?:
http://www.general-search.com/download/medion-slic-2-1

Kan du fortælle noget mere om det der "SLIC-2"??

Hilsen
Jens

Fra : Cykelsmeden

Dato : 10-04-10 10:56

Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Kan man så bruge de her?:
> http://www.general-search.com/download/medion-slic-2-1
Sansynligvis!

> Kan du fortælle noget mere om det der "SLIC-2"??
ikke andet end det er oplysninger som producenten lægger i bios, ang.
maskinet, således at maskinen kan genkendes/sammenholdes af de nøgler
som producenten har fået i deres aftale om preinstallaionner af Windows.

Jeg forsøgt at sætte mig ind i teknikken, mewn overgik mine evner eller
lysten til at gå nærmere ind i det, men det er lykkedes andre, og
derfor ligger der såkaldte loadere rundt om på nettet, som kan omgå
denne teknik og aktivere windows ved at simulere maskiner, som passer
på disse kriterier.

finn