/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iPad, igen, igen
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 06:06

Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

 
 
Thomas von Hassel (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-04-10 08:46

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
>
> M.

?

/thomas

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 09:51

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> >
> > M.
>
> ?
>
> /thomas

Joh, som jeg efterhånden har set, læst og hørt mig til, vil en iPad
passe perfekt til mig.

Jeg er ofte referent i store forsamlinger....tillidsmandskollegier,
beboerforeninger, faglige organisationer m.v., og jeg har længe ønsket
mig at erstatte blok & blyant med noget.

Jeg har prøvet en bærbar, men den er ikke god nok.

Jeg har også brug for at notere ideer og udkast til mine artikler,
/skrive/ artiklerne, konvertere dem, maile dem, og jeg har brug for at
kunne styre en slags database over 31 bussers servicefrekvens,
skadesrapportering, chaufførregistrering m.v.

Alt det kan jeg på en iPad med Pages og Numbers, og måske senere(eller
allerede=Bento(?)) en /rigtig/ database.

Så i mit liv ser det ud som om, en appelsin er faldet ned i min
turban....ikke længere afhængig af forskellige pc´er, opstillet på
forskellige lokationer - ikke længere afhængig af at skulle hjem at
opdatere - ikke længere afhængig af, ikke at kunne se på iPhones
lillebitte skærm uden læsebriller....

Tjaeh, jeg kan kun se fordele ved iPad, så som sagt: "Jeg er på..."

Jeg håber, forklaringen var opklarende

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jon (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 03-04-10 14:35

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> > >
> > > M.
> >
> > ?
> >
> > /thomas
>
> Joh, som jeg efterhånden har set, læst og hørt mig til, vil en iPad
> passe perfekt til mig.

De anmeldelsene jeg ser referert fra amerikanske medier, tyder nettopp
på at man der mener den ikke er spesielt velegnet til skriving av lengre
tekst.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Thomas von Hassel (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-04-10 15:14

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> > > >
> > > > M.
> > >
> > > ?
> > >
> > > /thomas
> >
> > Joh, som jeg efterhånden har set, læst og hørt mig til, vil en iPad
> > passe perfekt til mig.
>
> De anmeldelsene jeg ser referert fra amerikanske medier, tyder nettopp
> på at man der mener den ikke er spesielt velegnet til skriving av lengre
> tekst.

Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere



Jon (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 03-04-10 16:09

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
> men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
> bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere

Selv om jeg er overrasket over hvor godt det efterhånden går å skrive
selv forholdsvis lange mailer på iPhone, må jeg si. Det burde gå enda
bedre på en iPad - kanskje?

Men en iPhone er også så liten at det er enkelt å holde den med fingrene
og skrive med begge tomlene (min teknikk). Det vil bli sværere å finne
en god skrivestilling på iPad uten å ha noe å legge den på. Til
gjengjeld kan man da benytte flere fingre. The proof of the pudding is
in the eating, så vi får avvente tilgang på et fysisk eksemplar!
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 16:32

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
> > men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
> > bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere
>
> Selv om jeg er overrasket over hvor godt det efterhånden går å skrive
> selv forholdsvis lange mailer på iPhone, må jeg si. Det burde gå enda
> bedre på en iPad - kanskje?

/Netop/

> Men en iPhone er også så liten at det er enkelt å holde den med fingrene
> og skrive med begge tomlene (min teknikk). Det vil bli sværere å finne
> en god skrivestilling på iPad uten å ha noe å legge den på. Til
> gjengjeld kan man da benytte flere fingre. The proof of the pudding is
> in the eating, så vi får avvente tilgang på et fysisk eksemplar!

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 16:20

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Jon <see_signature@invalid.com> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > > >
> > > > > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> > > > >
> > > > > M.
> > > >
> > > > ?
> > > >
> > > > /thomas
> > >
> > > Joh, som jeg efterhånden har set, læst og hørt mig til, vil en iPad
> > > passe perfekt til mig.
> >
> > De anmeldelsene jeg ser referert fra amerikanske medier, tyder nettopp
> > på at man der mener den ikke er spesielt velegnet til skriving av lengre
> > tekst.
>
> Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
> men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
> bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere

Yep, men /betydeligt/ bedre end iPhones, og betydelig bedre end at bære
rundt på en bærbar

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (04-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-04-10 19:32

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
> men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
> bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere

Og da man alligevel har brug for at sætte den til iTunes på en Mac eller
Windåse - så er det lidt svært ved at se meningen med netop den løsning.

Medmindre man vil anbringe tastatur-docken i sommerhuset, og kun tage
iPad'en med dér ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Henrik Münster (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-04-10 00:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
> > men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
> > bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere
>
> Og da man alligevel har brug for at sætte den til iTunes på en Mac eller
> Windåse - så er det lidt svært ved at se meningen med netop den løsning.

Det er nu ikke så nødvendigt. Personligt lader jeg altid min iPhone op
ved at sætte den til min Mac, så den også bliver synkroniseret og
opdateret. Jeg kender nu flere, som stort set aldrig slutter deres
iPhone til computeren. De bruger bare opladeren, som de ville gøre med
enhver anden mobiltelefon. I praksis fungerer det faktisk fint, selv om
de naturligvis nogle gange ikke har de nyeste opdateringer til
programmerne med det samme. Det er nu også min erfaring, at den slags
mennesker stort set ikke bruger andre programmer end de medfølgende.

> Medmindre man vil anbringe tastatur-docken i sommerhuset, og kun tage
> iPad'en med dér ...

Det kommer jo an på ens behov. Jeg kunne da sagtens forestille mig en
situation, hvor man kan have iPad med på arbejde og så have en dock der.
Så kan iPad også bruges som billedramme på kontoret. Men det er nok
fordi jeg som læge ikke bruger computer på arbejdet helt på samme måde
som andre. Ens bærbare er mere til private formål. Det private kan bare
godt have noget med kurser, forskning eller faglige kontakter at gøre,
og dermed er det fagligt orienteret. Selv om det ikke har noget med
sygehusarbejde at gøre, er sygehuset kun interesseret i, at man har en
faglig kontaktflade, følger med og dygtiggør sig. Min kone har endda en
bærbar computer fra sit sygehus, som hun er nødt til at slæbe med rundt.
Samtidig har hun altid sin 15" MacBook Pro med til førnævnte formål. Hun
kunne måske få lyst til at nøjes en iPad med fremover, da det er lidt
tungt med to computere.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-10 04:16

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Min kone har endda en bærbar computer fra sit sygehus, som hun er nødt til
> at slæbe med rundt. Samtidig har hun altid sin 15" MacBook Pro med til
> førnævnte formål.

Kunne hun ikke få lov til at bruge sidstnævnte til også hospitalsformål?
Så slap hun da i det mindste for at slæbe rundt på to - og vel også for
den nye skat ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Henrik Münster (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-04-10 10:16

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Min kone har endda en bærbar computer fra sit sygehus, som hun er nødt
> > til at slæbe med rundt. Samtidig har hun altid sin 15" MacBook Pro med
> > til førnævnte formål.
>
> Kunne hun ikke få lov til at bruge sidstnævnte til også hospitalsformål?
> Så slap hun da i det mindste for at slæbe rundt på to - og vel også for
> den nye skat ...

Jeg tvivler. Hun har VPN-forbindelse til sygehuset, og der er en hel
masse med kodeord og den slags. Jeg tror også, sygehuset har en politik
om, at de ikke vi have fremmede computere på deres netværk. Endelig er
det jo en Mac, og det kan jo få IT-folk til at gå helt i baglås
Hvad skatten angår, så ser det ud til, at hun får et lille
løntillæg hver månede som kompensation. Det er jo lidt fjollet, for så
er der jo i princippet ikke en skat. Noget andet er, at det er helt
retfærdigt, for den computer bliver 100% brugt til arbejdet. Alt det
private og det med multimedie bliver jo lavet på hendes Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thorbjørn Ravn Ander~ (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 05-04-10 09:05

Den 04/04/10 20.32, Per Rønne skrev:
> Thomas von Hassel<thomas@elements.dk> wrote:
>
>> Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
>> men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
>> bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere
>
> Og da man alligevel har brug for at sætte den til iTunes på en Mac eller
> Windåse - så er det lidt svært ved at se meningen med netop den løsning.

Det har man faktisk ikke. Jeg oplader bare min dagligt uden tilkobling
til iTunes - det kommer den kun ved festlige lejligheder. Den kan så
meget selv, at det ikke er _nødvendigt_ for at bruge den, men det er
_praktisk_ mht synkronisering.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-10 10:38

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Den 04/04/10 20.32, Per Rønne skrev:
> > Thomas von Hassel<thomas@elements.dk> wrote:
> >
> >> Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
> >> men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
> >> bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere
> >
> > Og da man alligevel har brug for at sætte den til iTunes på en Mac eller
> > Windåse - så er det lidt svært ved at se meningen med netop den løsning.
>
> Det har man faktisk ikke. Jeg oplader bare min dagligt uden tilkobling
> til iTunes - det kommer den kun ved festlige lejligheder. Den kan så
> meget selv, at det ikke er _nødvendigt_ for at bruge den, men det er
> _praktisk_ mht synkronisering.

Men det er nødvendigt med iTunes når man skal opdaterer iPhone OS.

Jeg oplader min iPhone hver nat ved at have den siddende på toppen af en
lille DAB-radio, der står på mit natbord ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thorbjørn Ravn Ander~ (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 05-04-10 10:49

Den 05/04/10 11.37, Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen<nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Den 04/04/10 20.32, Per Rønne skrev:
>>> Thomas von Hassel<thomas@elements.dk> wrote:
>>>
>>>> Nej, et touch keyboard vil aldrig kunne erstatte et rigtigt keyboard ..
>>>> men hvis man har brug for det kan man jo keyboard dock .. eller et
>>>> bluetooth keyboard ... men så er den selvfølgelig ikke så "bærbar" mere
>>>
>>> Og da man alligevel har brug for at sætte den til iTunes på en Mac eller
>>> Windåse - så er det lidt svært ved at se meningen med netop den løsning.
>>
>> Det har man faktisk ikke. Jeg oplader bare min dagligt uden tilkobling
>> til iTunes - det kommer den kun ved festlige lejligheder. Den kan så
>> meget selv, at det ikke er _nødvendigt_ for at bruge den, men det er
>> _praktisk_ mht synkronisering.
>
> Men det er nødvendigt med iTunes når man skal opdaterer iPhone OS.

Jovist. Hvor tit gør du lige det, sårn i snit?

(og det ville jeg betragte som en af de festlige lejligheder ovenfor)

> Jeg oplader min iPhone hver nat ved at have den siddende på toppen af en
> lille DAB-radio, der står på mit natbord ...

God plan. Jeg har min stående i dock på pinden, til musik, og så får
den strøm imens.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 16:18

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> > > >
> > > > M.
> > >
> > > ?
> > >
> > > /thomas
> >
> > Joh, som jeg efterhånden har set, læst og hørt mig til, vil en iPad
> > passe perfekt til mig.
>
> De anmeldelsene jeg ser referert fra amerikanske medier, tyder nettopp
> på at man der mener den ikke er spesielt velegnet til skriving av lengre
> tekst.

Det har jeg set, ja - men det er jo heller ikke lang og vedvarende
tekstskrivning - noter, stikord, henvisninger, husketing og mere.....jeg
bruger Notes, SMS, Mail m.v. på iPhone, og tænk at have en større skærm
og et større tastatur

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jon (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 03-04-10 18:12

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> men det er jo heller ikke lang og vedvarende
> tekstskrivning - noter, stikord, henvisninger, husketing og mere.....jeg
> bruger Notes, SMS, Mail m.v. på iPhone, og tænk at have en større skærm
> og et større tastatur

Det kan jeg være med på.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 19:27

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> > men det er jo heller ikke lang og vedvarende
> > tekstskrivning - noter, stikord, henvisninger, husketing og mere.....jeg
> > bruger Notes, SMS, Mail m.v. på iPhone, og tænk at have en større skærm
> > og et større tastatur

> Det kan jeg være med på.

<http://www.apple.com/ipad/features/pages.html>....watch video...

Jeg synes, det er sejt!

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-04-10 15:12

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> > >
> > > M.
> >
> > ?
> >
> > /thomas
>
> Joh, som jeg efterhånden har set, læst og hørt mig til, vil en iPad
> passe perfekt til mig.
>
> Jeg er ofte referent i store forsamlinger....tillidsmandskollegier,
> beboerforeninger, faglige organisationer m.v., og jeg har længe ønsket
> mig at erstatte blok & blyant med noget.
>
> Jeg har prøvet en bærbar, men den er ikke god nok.
>
> Jeg har også brug for at notere ideer og udkast til mine artikler,
> /skrive/ artiklerne, konvertere dem, maile dem, og jeg har brug for at
> kunne styre en slags database over 31 bussers servicefrekvens,
> skadesrapportering, chaufførregistrering m.v.
>
> Alt det kan jeg på en iPad med Pages og Numbers, og måske senere(eller
> allerede=Bento(?)) en /rigtig/ database.
>
> Så i mit liv ser det ud som om, en appelsin er faldet ned i min
> turban....ikke længere afhængig af forskellige pc´er, opstillet på
> forskellige lokationer - ikke længere afhængig af at skulle hjem at
> opdatere - ikke længere afhængig af, ikke at kunne se på iPhones
> lillebitte skærm uden læsebriller....
>
> Tjaeh, jeg kan kun se fordele ved iPad, så som sagt: "Jeg er på..."
>
> Jeg håber, forklaringen var opklarende

meget :)

/thomas

Per Rønne (04-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-04-10 19:32

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Jeg er ofte referent i store forsamlinger....tillidsmandskollegier,
> beboerforeninger, faglige organisationer m.v., og jeg har længe ønsket
> mig at erstatte blok & blyant med noget.
>
> Jeg har prøvet en bærbar, men den er ikke god nok.
>
> Jeg har også brug for at notere ideer og udkast til mine artikler,
> /skrive/ artiklerne, konvertere dem, maile dem, og jeg har brug for at
> kunne styre en slags database over 31 bussers servicefrekvens,
> skadesrapportering, chaufførregistrering m.v.
>
> Alt det kan jeg på en iPad med Pages og Numbers, og måske senere(eller
> allerede=Bento(?)) en /rigtig/ database.
>
> Så i mit liv ser det ud som om, en appelsin er faldet ned i min
> turban....ikke længere afhængig af forskellige pc´er, opstillet på
> forskellige lokationer - ikke længere afhængig af at skulle hjem at
> opdatere - ikke længere afhængig af, ikke at kunne se på iPhones
> lillebitte skærm uden læsebriller....
>
> Tjaeh, jeg kan kun se fordele ved iPad, så som sagt: "Jeg er på..."

For at sige det kort: Til netop sådanne formål er en iPad ganske uegnet.

Her hører en MacBook hjemme. Medmindre man hører til dem der ikke kan
10-finger blindskrift er man fuldstændigt lost med en iPad.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Morten Lind (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 05-04-10 03:45

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Jeg er ofte referent i store forsamlinger....tillidsmandskollegier,
> > beboerforeninger, faglige organisationer m.v., og jeg har længe ønsket
> > mig at erstatte blok & blyant med noget.
> >
> > Jeg har prøvet en bærbar, men den er ikke god nok.
> >
> > Jeg har også brug for at notere ideer og udkast til mine artikler,
> > /skrive/ artiklerne, konvertere dem, maile dem, og jeg har brug for at
> > kunne styre en slags database over 31 bussers servicefrekvens,
> > skadesrapportering, chaufførregistrering m.v.
> >
> > Alt det kan jeg på en iPad med Pages og Numbers, og måske senere(eller
> > allerede=Bento(?)) en /rigtig/ database.
> >
> > Så i mit liv ser det ud som om, en appelsin er faldet ned i min
> > turban....ikke længere afhængig af forskellige pc´er, opstillet på
> > forskellige lokationer - ikke længere afhængig af at skulle hjem at
> > opdatere - ikke længere afhængig af, ikke at kunne se på iPhones
> > lillebitte skærm uden læsebriller....
> >
> > Tjaeh, jeg kan kun se fordele ved iPad, så som sagt: "Jeg er på..."
>
> For at sige det kort: Til netop sådanne formål er en iPad ganske uegnet.
>
> Her hører en MacBook hjemme. Medmindre man hører til dem der ikke kan
> 10-finger blindskrift er man fuldstændigt lost med en iPad.

Ja, ingen af os /ved/ det jo endnu, vel? Men har du set videoerne med de
forskellige features?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-10 04:16

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Jeg er ofte referent i store forsamlinger....tillidsmandskollegier,
> > > beboerforeninger, faglige organisationer m.v., og jeg har længe ønsket
> > > mig at erstatte blok & blyant med noget.
> > >
> > > Jeg har prøvet en bærbar, men den er ikke god nok.
> > >
> > > Jeg har også brug for at notere ideer og udkast til mine artikler,
> > > /skrive/ artiklerne, konvertere dem, maile dem, og jeg har brug for at
> > > kunne styre en slags database over 31 bussers servicefrekvens,
> > > skadesrapportering, chaufførregistrering m.v.
> > >
> > > Alt det kan jeg på en iPad med Pages og Numbers, og måske senere(eller
> > > allerede=Bento(?)) en /rigtig/ database.
> > >
> > > Så i mit liv ser det ud som om, en appelsin er faldet ned i min
> > > turban....ikke længere afhængig af forskellige pc´er, opstillet på
> > > forskellige lokationer - ikke længere afhængig af at skulle hjem at
> > > opdatere - ikke længere afhængig af, ikke at kunne se på iPhones
> > > lillebitte skærm uden læsebriller....
> > >
> > > Tjaeh, jeg kan kun se fordele ved iPad, så som sagt: "Jeg er på..."
> >
> > For at sige det kort: Til netop sådanne formål er en iPad ganske uegnet.
> >
> > Her hører en MacBook hjemme. Medmindre man hører til dem der ikke kan
> > 10-finger blindskrift er man fuldstændigt lost med en iPad.
>
> Ja, ingen af os /ved/ det jo endnu, vel? Men har du set videoerne med de
> forskellige features?

Ja, og jeg har også lagt mærke til at ingen viser en person der skriver
10-finger blindskrift på en iPad. Der bruges højst tofinger-systemet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Morten Lind (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 05-04-10 05:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> > > For at sige det kort: Til netop sådanne formål er en iPad ganske uegnet.

> > > Her hører en MacBook hjemme. Medmindre man hører til dem der ikke kan
> > > 10-finger blindskrift er man fuldstændigt lost med en iPad.

> > Ja, ingen af os /ved/ det jo endnu, vel? Men har du set videoerne med de
> > forskellige features?

> Ja, og jeg har også lagt mærke til at ingen viser en person der skriver
> 10-finger blindskrift på en iPad. Der bruges højst tofinger-systemet.

Så mon ikke mit autodidakte seksfinger-system kan bruges?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-10 06:07

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > > > For at sige det kort: Til netop sådanne formål er en iPad ganske uegnet.
>
> > > > Her hører en MacBook hjemme. Medmindre man hører til dem der ikke kan
> > > > 10-finger blindskrift er man fuldstændigt lost med en iPad.
>
> > > Ja, ingen af os /ved/ det jo endnu, vel? Men har du set videoerne med de
> > > forskellige features?
>
> > Ja, og jeg har også lagt mærke til at ingen viser en person der skriver
> > 10-finger blindskrift på en iPad. Der bruges højst tofinger-systemet.
>
> Så mon ikke mit autodidakte seksfinger-system kan bruges?

Det finder du vel ud af - på sigt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Steen (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 03-04-10 12:18

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
>
> M.

Jeg har ikke fulgt med i iPad-debatten. Er der noget om de danske
priser? Jeg er nu stadig lidt lunken - jeg vil nu hellere have en
MacBook
--
http://bit.ly/daWnEe

Thomas von Hassel (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-04-10 15:12

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> >
> > M.
>
> Jeg har ikke fulgt med i iPad-debatten. Er der noget om de danske
> priser? Jeg er nu stadig lidt lunken - jeg vil nu hellere have en
> MacBook

ingen danske priser og ingen dato på hvornår de kommer til .dk

/thomas

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 16:27

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> >
> > M.
>
> Jeg har ikke fulgt med i iPad-debatten. Er der noget om de danske
> priser? Jeg er nu stadig lidt lunken - jeg vil nu hellere have en
> MacBook

Og jeg vil hellere have en ny Mac Pro, og hver mand sine ønsker. Jeg er
blot imponeret over, at iPad meget præcist dækker mit mobile behov,
hvilket en klapsammencomputer /ikke/ gør, og det gør mig i lystigt humør


M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Steen (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 03-04-10 17:04

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Steen <isteen@gmail.com> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> > >
> > > M.
> >
> > Jeg har ikke fulgt med i iPad-debatten. Er der noget om de danske
> > priser? Jeg er nu stadig lidt lunken - jeg vil nu hellere have en
> > MacBook
>
> Og jeg vil hellere have en ny Mac Pro, og hver mand sine ønsker. Jeg er
> blot imponeret over, at iPad meget præcist dækker mit mobile behov,
> hvilket en klapsammencomputer /ikke/ gør, og det gør mig i lystigt humør
>
>
> M.

Jowjow - hvis prisen er rigtig, er det da heller ikke umuligt jeg skal
have sådan en fyr. Jeg er overrasket over hvor meget jeg bruger min
iPhone...og så kan jeg endda ringe fra den, hvis det en dag skulle blive
aktuelt
--
http://bit.ly/cm9tHC

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 17:13

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jowjow - hvis prisen er rigtig, er det da heller ikke umuligt jeg skal
> have sådan en fyr. Jeg er overrasket over hvor meget jeg bruger min
> iPhone...og så kan jeg endda ringe fra den, hvis det en dag skulle blive
> aktuelt

He, he..

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (04-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-04-10 19:32

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på

> Jeg har ikke fulgt med i iPad-debatten. Er der noget om de danske
> priser? Jeg er nu stadig lidt lunken - jeg vil nu hellere have en
> MacBook

Det har jeg skam i forvejen, og jeg vil have mig en iPad. Som supplement
til iPhone og MacBook.

De tre forskellige enheder har nemlig hver deres forskellige styrker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Erik Richard Sørense~ (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 03-04-10 13:46


Morten Lind wrote:
> Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på

Ha! - så må du vist væbne dig med lidt tålmodighed. For iflg. en tråd på
comp.sys.mac.apps er den allerede udsolgt, - før den overhovedet er
kommet i handlen.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 16:30

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Morten Lind wrote:
> > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
>
> Ha! - så må du vist væbne dig med lidt tålmodighed. For iflg. en tråd på
> comp.sys.mac.apps er den allerede udsolgt, - før den overhovedet er
> kommet i handlen.
>
> mvh. Erik Richard

He, he......jeg har jo ventet i årevis, så mon ikke, det går...?...

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-04-10 19:13

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på

og JP har åbenbart også set lyset:

<http://epn.dk/teknologi2/computer/article2028982.ece>

/thomas

Morten Lind (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-04-10 20:11

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
>
> og JP har åbenbart også set lyset:
>
> <http://epn.dk/teknologi2/computer/article2028982.ece>
>
> /thomas

Hæ, ja - de skal åbenbart have den i hånden først - skal vi samle ind
til et eksemplar til John Strand?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Erik Richard Sørense~ (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 03-04-10 21:00


Morten Lind wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>>> Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
>> og JP har åbenbart også set lyset:
>>
>> <http://epn.dk/teknologi2/computer/article2028982.ece>
>
> Hæ, ja - de skal åbenbart have den i hånden først - skal vi samle ind
> til et eksemplar til John Strand?

Tror du, det vil få ham til at skifte mening? - Jeg er bange for, han
vil bruge den som frisbee og prøve, om han skulle være så¨'(u)heldig' at
ramme Steve Jobs i nakken.

- Skal jeg være ærlig, - og det er jeg jo normalt, - så synes jeg, at
den gode hr. Strand minder mere og mere om en møgforkælet unge, der har
mistet sin sut - eller sagt på en anden måde, - han er Danmarks svar på
Dvorak Jr., - Brok og atter brok over Apple og alt, hvad der kommer
dérfra, fordi de ikke gør, som han vil.

Men JPs anmeldelse stemmer meget overens med den, der var i TV2
Nyhederne her kl. 19, hvor deres korrespondent fra new York fortalte,
der nærmest var panik på 5th Avenue foran Apple Store. - I øvrigt købte
korrespondenten 4 stk.....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-04-10 00:20

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> - Skal jeg være ærlig, - og det er jeg jo normalt, - så synes jeg, at
> den gode hr. Strand minder mere og mere om en møgforkælet unge, der har
> mistet sin sut - eller sagt på en anden måde, - han er Danmarks svar på
> Dvorak Jr., - Brok og atter brok over Apple og alt, hvad der kommer
> dérfra, fordi de ikke gør, som han vil.

Tænk på, at staklen ikke har et fast job med en løncheck hver måned. Han
har sit eget konsulentbureau, som han naturligvis arbejder hårdt på at
få til at gå så godt som muligt. Ligesom f.eks. musikere og skuespillere
er han afhængig af, at der hele tiden er nogen, der engagerer ham. Hvis
telefonen pludselig holder op med at ringe, så er han virkelig på den.
Derfor forsøger han at komme med nogle interessante og overraskende
udmeldinger, som folk synes er spændende at høre på.
I tilfældene med iPhone og iPad er han kritisk overfor nogle
produkter, som resten af verden ellers er vildt imponerede over og
venter i spænding på. Det gør ham interessant for medierne, fordi han
siger det stik modsatte af de fleste andre. Man må jo også sige, at det
er lykkedes ham at blive et fast indslag i medierne. Journalisterne har
nogle lister med folk, de ringer til i forskellige situationer. De
lister bliver man kun på, hvis man siger noget interessant. Det er
naturligvis guld værd at være på de lister, hvis man er afhængig af, at
folk vil hyre en til forskellige opgaver.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (05-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 05-04-10 01:46


Henrik Münster wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> - Skal jeg være ærlig, - og det er jeg jo normalt, - så synes jeg, at
>> den gode hr. Strand minder mere og mere om en møgforkælet unge, der har
>> mistet sin sut - eller sagt på en anden måde, - han er Danmarks svar på
>> Dvorak Jr., - Brok og atter brok over Apple og alt, hvad der kommer
>> dérfra, fordi de ikke gør, som han vil.
>
> Tænk på, at staklen ikke har et fast job med en løncheck hver måned. Han
> har sit eget konsulentbureau, som han naturligvis arbejder hårdt på at
> få til at gå så godt som muligt. Ligesom f.eks. musikere og skuespillere
> er han afhængig af, at der hele tiden er nogen, der engagerer ham. Hvis
> telefonen pludselig holder op med at ringe, så er han virkelig på den.
> Derfor forsøger han at komme med nogle interessante og overraskende
> udmeldinger, som folk synes er spændende at høre på.
> I tilfældene med iPhone og iPad er han kritisk overfor nogle
> produkter, som resten af verden ellers er vildt imponerede over og
> venter i spænding på. Det gør ham interessant for medierne, fordi han
> siger det stik modsatte af de fleste andre. Man må jo også sige, at det
> er lykkedes ham at blive et fast indslag i medierne. Journalisterne har
> nogle lister med folk, de ringer til i forskellige situationer. De
> lister bliver man kun på, hvis man siger noget interessant. Det er
> naturligvis guld værd at være på de lister, hvis man er afhængig af, at
> folk vil hyre en til forskellige opgaver.

Det véd jeg. - Jeg har jo selv arbejdet som radioproducer i ca. 18 år,
og dér havde vi skam også ekspertlister. Men modsat de fleste dagblade
og især DR, så var det virkelige eksperter og ikke bare en bunke
fjolser. - Jeg fatter ganske enkelt ikke, at fx. DR ikke bruger deres
egne folk, når de har tre virkelig skrappe fyre på computer og gadget
området - d'herrer Høegh, Nissen og Sonne, - men de er måske /for/ Apple
venlige til, at de tør...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jagge (04-04-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 04-04-10 20:00

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
>
> og JP har åbenbart også set lyset:
>
> <http://epn.dk/teknologi2/computer/article2028982.ece>

Det er da ringe journalistik. Han jer jo bare glad for at have fået en.
Han skriver den er en revolution, men underbygger det overhovedet ikke i
artiklen.

Men fred med det, han har fået noget gratis hardware på abonnenternes
regning så skal man jo være glad.

Hygge

Jakob

Thomas von Hassel (04-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-04-10 20:12

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> >
> > og JP har åbenbart også set lyset:
> >
> > <http://epn.dk/teknologi2/computer/article2028982.ece>
>
> Det er da ringe journalistik. Han jer jo bare glad for at have fået en.
> Han skriver den er en revolution, men underbygger det overhovedet ikke i
> artiklen.
>
> Men fred med det, han har fået noget gratis hardware på abonnenternes
> regning så skal man jo være glad.

så det er kun god journalistik hvis man slammer produktet ? .

/thomas

jagge (04-04-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 04-04-10 20:21


>
> så det er kun god journalistik hvis man slammer produktet ? .


Næh tilstræbt objektivitet er som regel et godt udgangspunkt.

MVH

Jakob

Thomas von Hassel (04-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-04-10 20:29

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> >
> > så det er kun god journalistik hvis man slammer produktet ? .
>
>
> Næh tilstræbt objektivitet er som regel et godt udgangspunkt.
>

men du har jo allerede en mening om produktet ... så det er vel
ligemeget hvad andre skriver ?

/thomas

jagge (04-04-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 04-04-10 22:23

> men du har jo allerede en mening om produktet ... så det er vel
> ligemeget hvad andre skriver ?

:0) jeg tror nu jeg er en af de mere objektive

jagge (04-04-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 04-04-10 22:23

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> men du har jo allerede en mening om produktet ... så det er vel
> ligemeget hvad andre skriver ?

Jeg tror nu jeg er en af de mere objektive på det punkt :0)

MVH

Jakob

Thomas von Hassel (03-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-04-10 22:41

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
>
> M.

macworld.com har en laaang anmeldelse klar:

<http://www.macworld.com/article/150330/2010/04/ipadreview.html?lsrc=twt
_jsnell>


/thomas

Morten Lind (04-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 04-04-10 04:16

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Tjaeh, nu da rejseskrivemaskinen er genopfundet, er jeg på
> >
> > M.
>
> macworld.com har en laaang anmeldelse klar:
>
> <http://www.macworld.com/article/150330/2010/04/ipadreview.html?lsrc=twt
> _jsnell>
>
>
> /thomas

Tak , ja - den er lang, men rart, at den underbygger mine egne
konklusioner.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste