/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
x-post med thunderbird
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 09:51

Hvis jeg vil besvare et x-postet indlæg, nægter Thunderbird
at poste det. Der kommer en meddelelse om, at jeg kun kan
poste til en gruppe ad gangen.

Nu kan man diskutere det betimelige i at x-poste, men det er
dybt irriterende. Er det en indstilling, der er galt med eller
kan Thundbird ikke besvare x-postninger?

Ved nogen noget?

X-post dk.test

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

 
 
Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 09:53

Vidal skrev:
> Hvis jeg vil besvare et x-postet indlæg, nægter Thunderbird
> at poste det. Der kommer en meddelelse om, at jeg kun kan
> poste til en gruppe ad gangen.
>
> Nu kan man diskutere det betimelige i at x-poste, men det er
> dybt irriterende. Er det en indstilling, der er galt med eller
> kan Thundbird ikke besvare x-postninger?
>
> Ved nogen noget?
>
> X-post dk.test

Nå, den kan åbenbart godt, når jeg selv x-poster?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Ivan V. Klattrup (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 31-03-10 09:56

Vidal skrev:

>Nå, den kan åbenbart godt, når jeg selv x-poster?

Kan problemet have været xpost til for mange grupper på en gang, svar på
en xpost bør kun være til den relevante gruppe

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 10:36

Ivan V. Klattrup skrev:
> Vidal skrev:
>
>> Nå, den kan åbenbart godt, når jeg selv x-poster?
>
> Kan problemet have været xpost til for mange grupper på en gang, svar på
> en xpost bør kun være til den relevante gruppe

Hvad er 'for mange' grupper?

Hvordan afgør man hvilken gruppe, afsenderen anser for
at være relevant?

Men nu var det ikke et moralsk svar (bør), men et
praktisk, jeg søgte. Men tak fordi du forholder dig
til det.

Kan det have noget at gøre med, at afsenderen poster fra
google-groups?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Erik Olsen (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 31-03-10 10:48

Vidal wrote:

> Hvad er 'for mange' grupper?

Den oprindelige afsender kan poste til flere grupper, men de
efterfølgende bør poste til kun en gruppe.

> Hvordan afgør man hvilken gruppe, afsenderen anser for
> at være relevant?

Den oprindelige afsender afgør hvilken af grupperne der videre bør
sendes til som den mest relevante, og sætter FUT dertil. Hvordan den
oprindelige afsender afgør det, er en diskussion hvortil der må benyttes
nogle relevante eksempler.

> Kan det have noget at gøre med, at afsenderen poster fra
> google-groups?

Indlæg fra Google Groups giver mange finurlige problemer, men om dette
er et af dem, tør jeg ikke sige.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Kim Ludvigsen (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 31-03-10 11:05

Den 31-03-2010 16:36, Vidal skrev:
> Ivan V. Klattrup skrev:

>> Kan problemet have været xpost til for mange grupper på en gang, svar
>> på en xpost bør kun være til den relevante gruppe
>
> Hvad er 'for mange' grupper?

Måske lidt færre end du har forsøgt at x-poste til.

Hvis du vil have hjælp, så forsøg gerne at hjælp lidt til
selv. Du kunne fx have fortalt, hvor mange grupper det
drejer sig om. Og du kunne have givet os den præcise
fejlmeddelelse.

Ud fra de oplysninger kunne vi måske meget nemt have givet
dig en forklaring. Uden de oplysninger kan vi kun gætte.

Personligt vil jeg gætte, at fejlmeddelelsen kommer fra TDC,
fordi der er forsøgt at poste til flere grupper end TDC
tillader. Men det er som sagt kun et gæt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til danske ord og ordsprog:
http://ordforklaring.dk

Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 11:23

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 31-03-2010 16:36, Vidal skrev:
>> Ivan V. Klattrup skrev:
>
>>> Kan problemet have været xpost til for mange grupper på en gang, svar
>>> på en xpost bør kun være til den relevante gruppe
>>
>> Hvad er 'for mange' grupper?
>
> Måske lidt færre end du har forsøgt at x-poste til.
>
> Hvis du vil have hjælp, så forsøg gerne at hjælp lidt til selv. Du kunne
> fx have fortalt, hvor mange grupper det drejer sig om. Og du kunne have
> givet os den præcise fejlmeddelelse.
>
> Ud fra de oplysninger kunne vi måske meget nemt have givet dig en
> forklaring. Uden de oplysninger kan vi kun gætte.
>
> Personligt vil jeg gætte, at fejlmeddelelsen kommer fra TDC, fordi der
> er forsøgt at poste til flere grupper end TDC tillader. Men det er som
> sagt kun et gæt.

Det er tre grupper i alt. Fejlmeddelelsen lyder:
-----------
Fejl under afsendelse af meddelelse.

Du kan kun sende en meddelelse til en nyhedsgruppeserver ad
gangen.
------------

Selv om jeg sletter en gruppe, vil den stadig ikke afsende,
kun til én gruppe, lykkes det. Men hvis jeg selv krydsposter
til to grupper, er der ikke noget problem.

Når jeg skriver på svaret, kommer der af og til en meddelelse:

Kan ikke gemme som kladde.
Du kan kun sende en meddelelse til en nyhedsgruppeserver ad gangen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Kim Ludvigsen (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 31-03-10 11:57

Den 31-03-2010 17:23, Vidal skrev:
> Kim Ludvigsen skrev:

>> Hvis du vil have hjælp, så forsøg gerne at hjælp lidt til selv. Du
>> kunne fx have fortalt, hvor mange grupper det drejer sig om. Og du
>> kunne have givet os den præcise fejlmeddelelse.
>>
>> Personligt vil jeg gætte, at fejlmeddelelsen kommer fra TDC, fordi der
>> er forsøgt at poste til flere grupper end TDC tillader. Men det er som
>> sagt kun et gæt.
>
> Det er tre grupper i alt. Fejlmeddelelsen lyder:

Ok, så er det ikke TDC's begrænsning. Den er vist på fem.

> -----------
> Fejl under afsendelse af meddelelse.
>
> Du kan kun sende en meddelelse til en nyhedsgruppeserver ad
> gangen.
> ------------

Bemærk, at der står "nyhedsgruppeserver" ikke
"nyhedsgruppe". Det kunne tyde på, at du forsøger at sende
en meddelelse til flere forskellige servere på én gang.
Eller også er der måske en fejl i oversættelsen af
fejlmeddelelsen.

Hvilke grupper er der tale om? Du kan kopiere adresserne fra
Til-feltet herind.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå snavs på computeren:
http://pc-sikkerhed.dk

Ivan V. Klattrup (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 31-03-10 12:21

Kim Ludvigsen skrev:

>Hvilke grupper er der tale om? Du kan kopiere adresserne fra Til-feltet
>herind.

ellers kunne message-id på den meddelelse der vil svares på være en god
hjælp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 15:50

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 31-03-2010 17:23, Vidal skrev:
>> Kim Ludvigsen skrev:
>
>>> Hvis du vil have hjælp, så forsøg gerne at hjælp lidt til selv. Du
>>> kunne fx have fortalt, hvor mange grupper det drejer sig om. Og du
>>> kunne have givet os den præcise fejlmeddelelse.
>>>
>>> Personligt vil jeg gætte, at fejlmeddelelsen kommer fra TDC, fordi der
>>> er forsøgt at poste til flere grupper end TDC tillader. Men det er som
>>> sagt kun et gæt.
>>
>> Det er tre grupper i alt. Fejlmeddelelsen lyder:
>
> Ok, så er det ikke TDC's begrænsning. Den er vist på fem.

Ok.

>> -----------
>> Fejl under afsendelse af meddelelse.
>>
>> Du kan kun sende en meddelelse til en nyhedsgruppeserver ad
>> gangen.
>> ------------
>
> Bemærk, at der står "nyhedsgruppeserver" ikke "nyhedsgruppe". Det kunne
> tyde på, at du forsøger at sende en meddelelse til flere forskellige
> servere på én gang. Eller også er der måske en fejl i oversættelsen af
> fejlmeddelelsen.

Jeg ved ikke, hvordan det skulle være kommet i stand. Er
der en indstilling i Thunderbird, der omhandler det?

> Hvilke grupper er der tale om? Du kan kopiere adresserne fra Til-feltet
> herind.

dk.livssyn.kristendom, dk.livssyn, dk.videnskab.psykologi

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Kim Ludvigsen (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 31-03-10 16:07

Den 31-03-2010 21:50, Vidal skrev:
> Kim Ludvigsen skrev:

>> Hvilke grupper er der tale om? Du kan kopiere adresserne fra
>> Til-feltet herind.
>
> dk.livssyn.kristendom, dk.livssyn, dk.videnskab.psykologi

Ok, de burde ikke kunne give problemer. Har du mulighed for
at give os message-id på det oprindelige indlæg, som Ivan
efterlyste?

Du skulle kunne få vist kildekoden ved at markere det
oprindelige indlæg og så bruge tastaturgenvejen Ctrl+U eller
Vis => Kildekode (muligvis er det Vis => Meddelelseshoved).
I de første koder skal du finde linjen, der starter med
Message-ID, og så kopiere hele linjen herind.

Har du for øvrigt overvejet at opgradere til Thundbird 3?
Den er noget bedre end 2'eren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:
http://kimludvigsen.dk

Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 19:31

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 31-03-2010 21:50, Vidal skrev:
>> Kim Ludvigsen skrev:
>
>>> Hvilke grupper er der tale om? Du kan kopiere adresserne fra
>>> Til-feltet herind.
>>
>> dk.livssyn.kristendom, dk.livssyn, dk.videnskab.psykologi
>
> Ok, de burde ikke kunne give problemer. Har du mulighed for at give os
> message-id på det oprindelige indlæg, som Ivan efterlyste?
>
> Du skulle kunne få vist kildekoden ved at markere det oprindelige indlæg
> og så bruge tastaturgenvejen Ctrl+U eller Vis => Kildekode (muligvis er
> det Vis => Meddelelseshoved). I de første koder skal du finde linjen,
> der starter med Message-ID, og så kopiere hele linjen herind.

Ok, fint, jeg vidste ikke man kunne få den frem på denne
måde.

Message-ID: <a5d9f95e-9af2-4f08-8966-b033cc5e70ed@35g2000yqm.googlegroups.com>

Men fra Google Groups er der ingen problemer i at X-poste,
det er et problem med Thunderbird og news.tele.dk.

> Har du for øvrigt overvejet at opgradere til Thundbird 3? Den er noget
> bedre end 2'eren.

Jeg vidste ikke, der fandtes en treer. Er det sikkert at
opgradere, altå man mister ikke post eller noget?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Kim Ludvigsen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 01-04-10 08:35

Den 01-04-2010 01:31, Vidal skrev:
> Kim Ludvigsen skrev:
>> Ok, de burde ikke kunne give problemer. Har du mulighed for at give os
>> message-id på det oprindelige indlæg, som Ivan efterlyste?
>
> Message-ID:
> <a5d9f95e-9af2-4f08-8966-b033cc5e70ed@35g2000yqm.googlegroups.com>

Jeg håber, Ivan har mulighed for at prøve at lege lidt med
det. Jeg sidder med en elendig forbindelse i øjeblikket, som
gør det meget svært at bruge nyhedsgrupperne. Det er noget
af en kamp bare at komme ind og læse indlæg.

>> Har du for øvrigt overvejet at opgradere til Thundbird 3? Den er noget
>> bedre end 2'eren.
>
> Jeg vidste ikke, der fandtes en treer. Er det sikkert at
> opgradere, altå man mister ikke post eller noget?

Nej, du mister ikke noget. Jeg har skrevet en række sider
med trin for trin-guider til den nye version:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Du kan hente Thunderbird 3 her:
http://mozilladanmark.dk/produkter

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bliv klogere:
http://ordforklaring.dk

Vidal (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-04-10 15:55

Den 01-04-2010 09:35, Kim Ludvigsen skrev:
> Den 01-04-2010 01:31, Vidal skrev:
>> Kim Ludvigsen skrev:
>>> Ok, de burde ikke kunne give problemer. Har du mulighed for at give os
>>> message-id på det oprindelige indlæg, som Ivan efterlyste?
>>
>> Message-ID:
>> <a5d9f95e-9af2-4f08-8966-b033cc5e70ed@35g2000yqm.googlegroups.com>
>
> Jeg håber, Ivan har mulighed for at prøve at lege lidt med det. Jeg
> sidder med en elendig forbindelse i øjeblikket, som gør det meget svært
> at bruge nyhedsgrupperne. Det er noget af en kamp bare at komme ind og
> læse indlæg.
>
>>> Har du for øvrigt overvejet at opgradere til Thundbird 3? Den er noget
>>> bedre end 2'eren.
>>
>> Jeg vidste ikke, der fandtes en treer. Er det sikkert at
>> opgradere, altå man mister ikke post eller noget?
>
> Nej, du mister ikke noget. Jeg har skrevet en række sider med trin for
> trin-guider til den nye version:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php
>
> Du kan hente Thunderbird 3 her:
> http://mozilladanmark.dk/produkter

Ok, nu har jeg så opgraderet og jeg kan vistnok svare på
x-post med den. Jeg var lidt forvirret over, den åbnede
med en browser-side.

Her er så et nyt problem, med denne og den forrige Thunderbird
opstår der undertiden problemer med tegnsættet i indlæg, der er
postet fra Google-groups, æ-ø-å kan ikke ses i teksten, er der
noget at stille op med det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Jens Jensen (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 01-04-10 17:02

Vidal wrote den 01-04-2010 16:54:
> Her er så et nyt problem, med denne og den forrige Thunderbird
> opstår der undertiden problemer med tegnsættet i indlæg, der er
> postet fra Google-groups, æ-ø-å kan ikke ses i teksten, er der
> noget at stille op med det?

Gå frem i menuerne sådan her:

Funktioner -> indstillinger -> avanceret -> generelt -> avancerede
indstillinger

Hvis der kommer en advarsel om at være forsigtig, må du love det.

Indtast det følgende i filteret øverst:

mailnews.force_charset_override

Så skulle der gerne vises en linie nedenunder, hvor man kan se værdien.
Hvis den er true, skal den ændres til false fx ved at dobbeltklikke på
værdien.

Vidal (01-04-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-04-10 17:24

Den 01-04-2010 18:02, Jens Jensen skrev:
> Vidal wrote den 01-04-2010 16:54:
>> Her er så et nyt problem, med denne og den forrige Thunderbird
>> opstår der undertiden problemer med tegnsættet i indlæg, der er
>> postet fra Google-groups, æ-ø-å kan ikke ses i teksten, er der
>> noget at stille op med det?
>
> Gå frem i menuerne sådan her:
>
> Funktioner -> indstillinger -> avanceret -> generelt -> avancerede
> indstillinger
>
> Hvis der kommer en advarsel om at være forsigtig, må du love det.
>
> Indtast det følgende i filteret øverst:
>
> mailnews.force_charset_override
>
> Så skulle der gerne vises en linie nedenunder, hvor man kan se værdien.
> Hvis den er true, skal den ændres til false fx ved at dobbeltklikke på
> værdien.

Tak.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 03:41

On Mar 31, 10:50 am, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Hvis jeg vil besvare et x-postet indlæg, nægter Thunderbird
> at poste det. Der kommer en meddelelse om, at jeg kun kan
> poste til en gruppe ad gangen.
>
> Nu kan man diskutere det betimelige i at x-poste, men det er
> dybt irriterende. Er det en indstilling, der er galt med eller
> kan Thundbird ikke besvare x-postninger?
>
> Ved nogen noget?
>
> X-post dk.test
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Ja, undskyld, jeg forsøger lige med google

Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 10:43

Vidal skrev:
> On Mar 31, 10:50 am, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
>> Hvis jeg vil besvare et x-postet indlæg, nægter Thunderbird
>> at poste det. Der kommer en meddelelse om, at jeg kun kan
>> poste til en gruppe ad gangen.
>>
>> Nu kan man diskutere det betimelige i at x-poste, men det er
>> dybt irriterende. Er det en indstilling, der er galt med eller
>> kan Thundbird ikke besvare x-postninger?
>>
>> Ved nogen noget?
>>
>> X-post dk.test
>>
>> --
>> Venlig hilsen,
>>
>> Villy Dalsgaard
>
> Ja, undskyld, jeg forsøger lige med google

Og prøver at se, om det har med problemet at gøre.

Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 10:45

Vidal skrev:
> Vidal skrev:
>> On Mar 31, 10:50 am, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
>>> Hvis jeg vil besvare et x-postet indlæg, nægter Thunderbird
>>> at poste det. Der kommer en meddelelse om, at jeg kun kan
>>> poste til en gruppe ad gangen.
>>>
>>> Nu kan man diskutere det betimelige i at x-poste, men det er
>>> dybt irriterende. Er det en indstilling, der er galt med eller
>>> kan Thundbird ikke besvare x-postninger?
>>>
>>> Ved nogen noget?
>>>
>>> X-post dk.test
>>>
>>> --
>>> Venlig hilsen,
>>>
>>> Villy Dalsgaard
>>
>> Ja, undskyld, jeg forsøger lige med google
>
> Og prøver at se, om det har med problemet at gøre.

Det har det så åbenbart ikke, undskyld de mange postninger,
jeg håber en eller anden kan løse mysteriet, indtil da skal
jeg nok afholde mig fra flere postninger.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Erik Olsen (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 31-03-10 10:49

Vidal wrote:
>>> Ja, undskyld, jeg forsøger lige med google
>>
>> Og prøver at se, om det har med problemet at gøre.
>
> Det har det så åbenbart ikke, undskyld de mange postninger,
> jeg håber en eller anden kan løse mysteriet, indtil da skal
> jeg nok afholde mig fra flere postninger.

Benyt news:dk.test til den slags.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Vidal (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-03-10 10:59

Erik Olsen skrev:
> Vidal wrote:
>>>> Ja, undskyld, jeg forsøger lige med google
>>>
>>> Og prøver at se, om det har med problemet at gøre.
>>
>> Det har det så åbenbart ikke, undskyld de mange postninger,
>> jeg håber en eller anden kan løse mysteriet, indtil da skal
>> jeg nok afholde mig fra flere postninger.
>
> Benyt news:dk.test til den slags.

Det er det, jeg gør, men man kan ikke bruge én gruppe
til at teste x-post. Og denne var den mest relevante.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Erik Olsen (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 31-03-10 11:04

Vidal wrote:
> Erik Olsen skrev:
>>
>> Benyt news:dk.test til den slags.
>
> Det er det, jeg gør, men man kan ikke bruge én gruppe
> til at teste x-post. Og denne var den mest relevante.

Men du sætter ikke FUT til den mest relevante gruppe, din slambert.

FUT dk.admin.netikette.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Ivan V. Klattrup (31-03-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 31-03-10 12:10

Vidal skrev:

>Det er det, jeg gør, men man kan ikke bruge én gruppe
>til at teste x-post.

i dk hierakiet findes der også dk.test.utf8-æøå og ellers er der mange
test grupper i andre hierakier

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste