ISDN med skrat
Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-08-01 20:23

Mine forældre har pludseligt fået støj på deres ISDN installation. Det
starter så snart man løfter røret.

De fejlmeldte det tidligere på ugen til TDC, men de påstår der ikke er
nogen fejl på linien, men at fejlen ligger i installationen. Der har
før været fejl på installationen, hvor de afviste de indtil jeg havde
brokket mig nok. Så fandt de pludselig en fejl. Derfor tror jeg stadig
det er en fejl på nettet.

Jeg tog i formiddags og satte deres Ascom Eurit 33 direkte til NT
boksen samtidig med at jeg koblede S-bussen fra, men det gav samme
resultat.

Hvis jeg bruger den telefon der er sat til A/B porten på deres Lasat
Speed II, sker der det samme.

Er der nogen der har oplevet en lignende fejl?

--

Michael Nielsen michael@mnielsen.dk
http://www.mnielsen.dk

WindowError:008 More than 10 keys/minut not supported

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-08-01 16:31

"Michael Nielsen" <michael@mnielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Mine forældre har pludseligt fået støj på deres ISDN installation. Det
> starter så snart man løfter røret.
> Er der nogen der har oplevet en lignende fejl?

Ja, det var et defekt s-bus kabel der forårsagede det.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-08-01 19:48

> Ja, det var et defekt s-bus kabel der forårsagede det.

Har har prøvet at afmontere s-bussen fra NT boksen og sætte NT boksen
til 50 ohm. Herefter har jeg sat ISDN telefonen direkte til NT boksen,
så s-bussen ikke har haft noget at sige.

Der har været installeret ISDN siden januar, og fejlen opstod
pludselig i sidste uge.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 05-08-01 21:58

Jeg har nogle gange oplevet det kan være NT'en, hvis dit udstyr virker
korrekt, er dette også en mulighed.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-08-01 20:23

> Jeg har nogle gange oplevet det kan være NT'en, hvis dit udstyr virker
> korrekt, er dette også en mulighed.

Takker. Det kan være jeg prøver med en anden NT senere på ugen.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-08-01 17:20

> Takker. Det kan være jeg prøver med en anden NT senere på ugen.

Jeg ville egentlig have prøvet med min egen NT men inden da, prøvede
jeg lige at pille strømmen fra NT boksen. Resultatet var at linien var
helt død så NT'en kunne ikke levere strøm fra nettet. NT'en er blevet
byttet og det virker som det skal.

Det er bare træls, at TDC i første omgang benægter at der er fejl på
deres udstyr. De var helt sikker på, at det var installationen der var
noget galt med, da vi selv havde sat det op.