Til almindelig advarsel - fartkontrol!
Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-03-10 20:51

Sådan til almindelig skræk og advarsel - så er alt hvad der kan krybe
og gå af fotovogne, lasere og anden fartkontrol er på banen i denne
week-end.

DE ved der køres for stærkt derude og vil have dæmpet farten. (det kan
ikke skyldes, riget fattes penge - nej da!!)
De var ved Greve N i går aftes - jeg så en kassevogn, en BMW, en Merc
og en Audi med hver sin motorcykel, hvor føreren af MC'en stod med en
notesblok. Jeg var ikke i risikogruppen, da jeg kørte 20-30 i fire
tætte rækker i modsat retning )

Så hvis I bliver en af de 4-5000 der ryger i fælden i denne weekend,
så glem ikke i var advaret )

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-03-10 20:54

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tætte rækker i modsat retning )
>
> Så hvis I bliver en af de 4-5000 der ryger i fælden i denne weekend,

Det hemmeligholdes ikke.
http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/paasketrafikkontrol_2010.htm

Mvh Niels

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-03-10 20:56

On Fri, 26 Mar 2010 20:54:15 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det hemmeligholdes ikke.
>http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/paasketrafikkontrol_2010.htm
>
>Mvh Niels

Næh, men uanset hvor meget det annonceres så er der stadig nogle
stykker, der ikke har fattet det! "Det sker sq kun for naboen" )

Fra : ShutEye

Dato : 27-03-10 09:13

> Næh, men uanset hvor meget det annonceres så er der stadig nogle
> stykker, der ikke har fattet det! "Det sker sq kun for naboen" )

Hehe er jeg din nabo? (80 på en 70-vej klokken der-er-ingen-andre-biler)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-03-10 17:16

On Sat, 27 Mar 2010 09:12:57 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Hehe er jeg din nabo? (80 på en 70-vej klokken der-er-ingen-andre-biler)

Det kommer jo an på om du fik bøden )
Bortset fra det er de kontroller noget opreklameret fis - har i dag
brugt lidt tid på 200 km på motorvejene til/fra lufthavnen og ikke et
måleapparat at få øje på )

Fra : JBH

Dato : 26-03-10 21:22

> [...]
>
> DE ved der køres for stærkt derude og vil have dæmpet farten. (det kan
> ikke skyldes, riget fattes penge - nej da!!)

Måske DE vil reducere antallet af "Gæt en bil" ?

mvh
JBH

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-03-10 21:29

On Fri, 26 Mar 2010 21:22:00 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Måske DE vil reducere antallet af "Gæt en bil" ?
>
>mvh
>JBH

OK - point taken Jeg tror såmænd bare, DE er efter mig ) Fordi
jeg kun kører for stærkt hvis jeg er alene om vejene, og det er der de
måler )

Fra : JBH

Dato : 27-03-10 07:06

> OK - point taken Jeg tror såmænd bare, DE er efter mig ) Fordi
> jeg kun kører for stærkt hvis jeg er alene om vejene, og det er der de
> måler )

Vi har lige haft sne/frost i laaang tid, så mon ikke foråret og de tørre
veje gør at hastigheden generelt sættes op. Måske en massiv indsats får
bilisterne til at lette speederfoden en smule, så vi undgår nogle af de
grimme (hastigheds) ulykker som ellers kendetegner forårets komme.

Der ud over har du fuldstændig ret i at bøderne skæpper godt i statskassen

mvh
JBH

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-10 07:15

Den Sat, 27 Mar 2010 07:05:34 +0100 skrev JBH:
> [...]
> bilisterne til at lette speederfoden en smule, så vi undgår nogle af de
> grimme (hastigheds) ulykker som ellers kendetegner forårets komme.

Gør de? Altså udover de ulykker, hvor der OGSÅ blev kørt for stærkt, og
hastigheden får skylden uanset at det ville være gået lige galt om
ulykken var sket før eller efter skiltet?

Fx at folk ikke holder afstand får hastigheden meget ofte skylden for.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : JBH

Dato : 27-03-10 07:52

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Gør de? Altså udover de ulykker, hvor der OGSÅ blev kørt for stærkt, og
> hastigheden får skylden uanset at det ville være gået lige galt om
> ulykken var sket før eller efter skiltet?

Hastigheden er afgørende for en ulykkes omfang og om ulykken overhovedet
sker fordi bilisten når at reagere og stoppe/undvige inden.

> Fx at folk ikke holder afstand får hastigheden meget ofte skylden for.

De har kørt for stærkt ift. den afstand de holder til den forankørende.

mvh
JBH

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-10 08:27

Den Sat, 27 Mar 2010 07:52:16 +0100 skrev JBH:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hastigheden er afgørende for en ulykkes omfang og om ulykken overhovedet
> sker fordi bilisten når at reagere og stoppe/undvige inden.

Men det er skiltet ikke. Fartkontrollen / bøden afhænger derimod af
skiltet.

> De har kørt for stærkt ift. den afstand de holder til den forankørende.

Du har gode chancer som politiker. Ulykker skyldes altid hastigheden,
og ikke at idioten ikke hold afstand, overtrådte sin vigepligt,
var skidefuld osv.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : JBH

Dato : 27-03-10 08:53

> Men det er skiltet ikke. Fartkontrollen / bøden afhænger derimod af
> skiltet.

Skiltet fortæller hvad den MAX tilladte hastighed er, hvis ellers
forholdene tillader det.
Så er der så nogle bilister som vælger at køre endnu stærkere.....Det er dem
som får bøderne.

At der så er nogle steder hvor man sagtens kan køre stærkere end det som
skiltene siger, ændrer jo ikke på at det er ulovligt.

> Du har gode chancer som politiker. Ulykker skyldes altid hastigheden,
> og ikke at idioten ikke hold afstand, overtrådte sin vigepligt,
> var skidefuld osv.

Ofte sker ulykker pga. andre årsager end hastigheden, men hastigheden er
afgørende for en ulykkes omfang og hvis du mener de nuværende
hastighedsgrænser er forkerte, er det nærmere dig som skulle gå ind i
politik...

mvh
JBH

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-10 09:31

Den Sat, 27 Mar 2010 08:52:35 +0100 skrev JBH:

> [...]
> At der så er nogle steder hvor man sagtens kan køre stærkere end det som
> skiltene siger, ændrer jo ikke på at det er ulovligt.

Nej, men risikoen for en ulykke pga. at køre for stærkt er åbenbart så
ufattelig lille at man bliver nødt til at regne alle mulige andre
ulykker med for overhovedet at have en statistik at vise frem. Og sålænge
man regner alle mulige andre ulykker med, er den eneste grund til at
lade være da at det blot er unødige penge i statskassen.

> [...]
> afgørende for en ulykkes omfang og hvis du mener de nuværende
> hastighedsgrænser er forkerte, er det nærmere dig som skulle gå ind i

Jeg mener at hastighedsgrænserne er komplet irrelevante for ulykkens
omfang.

Et tænkt eksempel:

En bil kører 125 km/t. En anden bil (lad os kalde ham "idioten") kører
helt op bag ved, selvom der er masser af plads til at overhale. Det
sker på en øde motorvej på et tidspunkt hvor andre sover, så der er
ikke andre på vejen at tage højde for. Nu render der et dyr ud på
vejen, og den foreste klodser bremsen.

Hvis eksemplet foregår på en af de københavnske motorveje, med tilladt
90 km/t, har de overtrådt hastighedsgrænserne. Ulykken skyldes officielt
at de har kørt for stærkt, at afstanden mellem bilerne var under en
meter er man fuldstændig ligeglade med.

Sker ulykken derimod i Jylland med hastighedsgrænser på 130 km/t, er
der i virkeligheden ikke ændret noget som helst ved ulykken. Årsagen
er præcis den samme som før, men pludselig har man ikke overtrådt
nogen hastighedsgrænser, og man bliver NØDT til at regne ulykken
under manglende afstand, i stedet for at give hastigheden skylden.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-03-10 08:57

On Sat, 27 Mar 2010 07:05:34 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Der ud over har du fuldstændig ret i at bøderne skæpper godt i statskassen

Kan du komme med en anden strafform der ikke skæpper i statskassen og
samtidig vil føles som en straf ?

/Hans

Fra : JBH

Dato : 27-03-10 09:31

> Kan du komme med en anden strafform der ikke skæpper i statskassen og
> samtidig vil føles som en straf ?

Kørselsforbud vil måske virke bedre, men vil nok koste staten penge i mgl.
brændstofafgifter.

mvh
JBH

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-10 09:34

Den Sat, 27 Mar 2010 09:31:19 +0100 skrev JBH:

> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kørselsforbud vil måske virke bedre, men vil nok koste staten penge i mgl.
> brændstofafgifter.

Og ville give et incitament til at stille fotovognene der hvor det
betyder noget (i byen, ved skolen, osv) i stedet for der hvor det giver
fleste penge i kassen (ved foden af en bakke, lige efter skiltet med
hastighedsændringen, på den danske udgave af det andre kalder Autobahn).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : JBH

Dato : 27-03-10 09:51

> [...]
> fleste penge i kassen (ved foden af en bakke, lige efter skiltet med
> hastighedsændringen, på den danske udgave af det andre kalder Autobahn).

Eller der hvor folk generelt kører "for" stærkt. Det er typisk steder hvor
bilisterne tror den går, dvs. man fanger flere lovbrydere, hvilket giver en
afsmittende effekt på at mange flere bilister GENERELT overholder
hastighedsgrænserne.

At man vælger at bryde færdselsloven ved at køre for stærkt, er noget man
112% SELV bestemmer, og dem som får en bøde har jeg sgu ikke ondt af.

mvh
JBH

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-10 11:32

Den Sat, 27 Mar 2010 09:50:45 +0100 skrev JBH:

> [...]
>
> At man vælger at bryde færdselsloven ved at køre for stærkt, er noget man
> 112% SELV bestemmer, og dem som får en bøde har jeg sgu ikke ondt af.

Så vend den om. Forestil dig at det er dit barn der bliver kørt ned foran
en skole, imens fartkontrollen holder et sted hvor det kun har til formål
at få penge i kassen.

Fartkontrol skal handle om trafiksikkerhed, ikke om en eller anden
jantelovs-lignende holdning om "folk skal sg* ikke køre hurtigere
end mig".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : JBH

Dato : 27-03-10 15:20

> Så vend den om. Forestil dig at det er dit barn der bliver kørt ned foran
> en skole, imens fartkontrollen holder et sted hvor det kun har til formål
> at få penge i kassen.

Suk.. du har slet ikke forstået hvad denne tråd handler om, men bare
overhold fartbegrænsningerne, så får du i alt fald ikke bøder for at køre
for stærkt, og bidrager derved ikke med bøder til statskassen.

> Fartkontrol skal handle om trafiksikkerhed, ikke om en eller anden
> jantelovs-lignende holdning om "folk skal sg* ikke køre hurtigere
> end mig".

?? .

mvh
JBH

Fra : alexbo

Dato : 27-03-10 10:48

"Hans Kjaergaard" skrev

> Kan du komme med en anden strafform der ikke skæpper i statskassen og
> samtidig vil føles som en straf ?

Droppe bøder og klippe med det samme, så slipper vi for påstande om at
fartkontrol er for at få penge i kassen.
Der er mærkeligt nok aldrig nogen der påstår at spritkontrol er for at få
penge i kassen.

Et klip i kørekortet for hver færdselslovsovertrædelse uanset om det er
fart, vigepligt, manglende lys, slidte dæk.
Ingen penge i kassen men bedre plads på vejene, og samtidig lukke munden på
jammerhovederne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-10 11:34

Den Sat, 27 Mar 2010 10:47:49 +0100 skrev alexbo:

> [...]
> fart, vigepligt, manglende lys, slidte dæk.
> Ingen penge i kassen men bedre plads på vejene, og samtidig lukke munden på

Så vil de da bare jamre over manglende penge i kassen i stedet for at
jamre over alle de fartsyndere der skaber alle ulykkerne...

....Nåeh, det var ikke de jammerhoveder inde på borgen du mente?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : JBH

Dato : 27-03-10 15:22

> Så vil de da bare jamre over manglende penge i kassen i stedet for at
> jamre over alle de fartsyndere der skaber alle ulykkerne...
>
> ...Nåeh, det var ikke de jammerhoveder inde på borgen du mente?

Så er bunden vist nået..

/JBH