Er BMW-ejere ikke de sparpeste knive?
Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-10 16:14

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1318163.ece

80% 1-serie ejere tror de kører forhjulstrukket...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-10 16:16

Doh! Nu med korrekt titel emne...

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-03-10 16:36

KLIP

> [...]

Måske potten kører som en forhjulstrukken..))

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-03-10 18:25

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Måske potten kører som en forhjulstrukken

Du er ved at lære det, ka jeg læse

Fra : GSX 750

Dato : 22-03-10 19:49

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du er ved at lære det, ka jeg læse

Ja den er nemlig så let i røven at når den får gas, slipper den for let med
røven. Derfor kører jeg Alfa, den har nemlig kobling og gearkasse monteret
på bagakslen, så når den endelig slipper med røven, har du fuld kontrol med
bagenden, fordi der er en dejlig lige vægtfordeling.
Jarl
--
Hvis forhandler troede at Alfaen havde boxermotor på 90 hk, men da jeg havde
handlet bilen fortalte jeg ham, at det er en dohc motor på 122 hk, hvor jeg

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-03-10 20:15

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis forhandler troede at Alfaen havde boxermotor på 90 hk, men da jeg
> havde handlet bilen fortalte jeg ham, at det er en dohc motor på 122 hk,
> hvor jeg grinede på vejen hjem.

Føj, man kan købe en Skoda Superb Sedan for de penge og så har den endda
flere heste..)

mvh/Bjørn J.

Fra : Ralph K

Dato : 23-03-10 08:45

En BMW man har engang udtalt : "Vil du have en BMW der trækker på de
forreste hjul, så må du vende bilen og køre baglæns". Citat slut.(Citat
slut, det sagde han så ikke).

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-03-10 10:04

On Tue, 23 Mar 2010 08:44:48 +0100, "Ralph K" <Oh@yeah.com> wrote:

>En BMW man har engang udtalt : "Vil du have en BMW der trækker på de
>forreste hjul, så må du vende bilen og køre baglæns". Citat slut.(Citat
>slut, det sagde han så ikke).

>--

Det var en helt officiel annonce de kørte på et tidspunkt.

Overskriften var:

Hvis du vil have forhjulstræk, så bak!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : GSX 750

Dato : 23-03-10 10:14

> [...]
>
> KLIP

> Føj, man kan købe en Skoda Superb Sedan for de penge og så har den endda

Jeg havde Skoda dengang der var rigtige skodaer med baghjulstræk. Den kørte
mig halvvejs gennem europa. Meen jeg tror nu ikke man får en nysynet Skoda
superb for 16000,- og så med baghjulstræk. Anyway er der nu noget ved
italienske biler, som mangler ved mange andre, nemlig køreglæde :))
Mvh
Jarl

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-03-10 10:31

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg havde Skoda dengang der var rigtige skodaer med baghjulstræk. Den
> kørte mig halvvejs gennem europa. Meen jeg tror nu ikke man får en nysynet
> Skoda superb for 16000,- og så med baghjulstræk.

Njaee...det vil nu nok knibe lidt..

> Anyway er der nu noget ved italienske biler, som mangler ved mange andre,
> nemlig køreglæde :))

Hvad forstår du ved køreglæde ?

Jeg hører ofte udtrykket hos eks. inkarnerede BMW-kørere og kan ikke selv
direkte identificere mig med disses køregælde, da jeg har end helt anden
køreglæde end dem...

mvh/Bjørn J.

Fra : GSX 750

Dato : 23-03-10 13:52

> "GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Njaee...det vil nu nok knibe lidt..

> Hvad forstår du ved køreglæde ?

Jo, f.eks her den anden dag, da snuppede jeg en Volvo V40 med turbo ud over
de små snoede veje. Han havde ikke en chance, jeg så bare hans forlygter
blive mindre og mindre efter hvert et lille snoet sving. Det er da køreglæde
:)

Har osse prøvet at lave donouth med en Saab 9k med turbo, det sq svært.
Alfaen gør det som om den er født til det :) Det er da osse køreglæde,
ligesom når jeg skal på Nurburgring her til sommer på motorcykel, det er da
osse køreglæde.

Køreglæde er osse når jeg kørte lange ture i min camper og så fandt en
spændende lille by. Så holder du på en pplads oplever deres lokale bryggeri
indefra og udefra, lægger dig i camperen og sover. Næste dag derjer du
nøglen og kører derudaf igen, se det er en helt anden køreglæde, men det er
sandelig osse køreglæde.

> Jeg hører ofte udtrykket hos eks. inkarnerede BMW-kørere og kan ikke selv
> direkte identificere mig med disses køregælde, da jeg har end helt anden
> køreglæde end dem...

Alt afhænger af øjnene der ser... :)
Mvh
Jarl

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-03-10 15:31

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Alt afhænger af øjnene der ser... :)

Lige på en spids..

Når man taler køreglæde med folk, der ejer eks. en BMW eller en Alfa, så
fremhæver de altid pottens evne til at ræse på snoede veje.

Jeg tilbringer ca. 1% af min tid på små snoede veje (Lars Tyndskids mark),
men resten på fine lange næsten lige veje.

Her søger jeg høj komfort, stabile retningsevner samt rimelig høj
rejsehastighed (bortset fra Danmark).

Samtidig ønsker jeg en god trækkraft med campingvognen på krogen.

Det gør så heller ikke noget, brændstofforbruget er rimeligt under alle
nævnte forhold.

Men at købe en potte efter et behov på 1% af ens samlede køretid, det er da
hul i hovedet...eller....?

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-10 16:28

> [...]
> rejsehastighed (bortset fra Danmark).
>
> Men at købe en potte efter et behov på 1% af ens samlede køretid, det er

Subscribe!

Men det kan selvfølgelig være at man mangler spænding på anden måde i sit
liv? )

Fra : GSX 750

Dato : 23-03-10 21:53

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Subscribe!
>
> Men det kan selvfølgelig være at man mangler spænding på anden måde i sit
> liv? )

Hehe, det har da indrømmet været en lang vinter, men jeg har da skruet lidt
mc en gang imellem, så dan skal da osse ud og vrides lidt af:)

Fra : Kent Friis

Dato : 23-03-10 17:28

Den Tue, 23 Mar 2010 15:30:30 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
>
> Jeg tilbringer ca. 1% af min tid på små snoede veje (Lars Tyndskids mark),
> men resten på fine lange næsten lige veje.

Konklusion: Du kører mere i tyskland end herhjemme...

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-03-10 17:31

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Konklusion: Du kører mere i tyskland end herhjemme...

Hvordan kommer du til den snævre konklusion ?

Jeg ser eks. ikke meget komfort i en "Lupo" eller en Smart.....men gør det
sandelig i eks. en Skoda Superb Combi.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-03-10 17:49

Den Tue, 23 Mar 2010 17:31:27 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer du til den snævre konklusion ?

At med den smule lange lige veje vi har i DK, så er de 1% overskredet
allerede ved motorvejsfrakørslen

Og resten er ikke andet end snoede ... rundkørsler.

> Jeg ser eks. ikke meget komfort i en "Lupo" eller en Smart.....men gør det
> sandelig i eks. en Skoda Superb Combi.

Skoda Superb... Den eneste bil de ligefrem reklamerer med at man skal
være morfar for frivilligt at køre i den.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-03-10 18:02

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skoda Superb... Den eneste bil de ligefrem reklamerer med at man skal
> være morfar for frivilligt at køre i den.

Jeg er stolt af at kunne blive farfar !

Hvad er du stolt af: "The Brothers are History"..?...)))

mvh/Bjørn J.

Fra : GSX 750

Dato : 23-03-10 22:06

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> At med den smule lange lige veje vi har i DK, så er de 1% overskredet
> allerede ved motorvejsfrakørslen
>
> Og resten er ikke andet end snoede ... rundkørsler.

Jep og det er rimeligt sjovt at gå sidelæns 360 grader i sådan en,
selvfølgelig sent om natten og med fuld overblik...!

> Skoda Superb... Den eneste bil de ligefrem reklamerer med at man skal
> være morfar for frivilligt at køre i den.

Jep, ligesom "when the big fat lady" kører rundt i sin Berlingo på Stevns,
for nej hvor er mange af den slags der. :)
Jarl

Fra : GSX 750

Dato : 23-03-10 22:02

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Konklusion: Du kører mere i tyskland end herhjemme...

Jep, rejser en del...
Mvh
Jarl

Fra : GSX 750

Dato : 23-03-10 21:51

> [...]
> nævnte forhold.
>
> Men at købe en potte efter et behov på 1% af ens samlede køretid, det er

Ikke hvis du bor omgivet af små snoede veje, jeg har mest bilen for sjov og
indimellem lidt seriøst. Har lige haft Citroen XM og det er slet ikke noget
for mig, med sådan en kælk. Havde jeg råd købte jeg da en Mercedes clk et
eller andet med noget baghjulstræk, men med 2 teenagerdrenge så er det bare
om at komme væk en gang imellem og der er alfaen helt fin :)

Det andet har jeg tilgode når jeg får en autocamper igen.
Mvh
Jarl

Fra : Armand

Dato : 23-03-10 20:50

GSX 750 skrev:

> [...]
> Alfaen gør det som om den er født til det :) Det er da osse køreglæde,
> ligesom når jeg skal på Nurburgring her til sommer på motorcykel, det er

Og går for alt for mange over til at blive flyveglæde (á ambulance
-helikopter) =

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 23-03-10 22:08

> Og går for alt for mange over til at blive flyveglæde (á
> ambulance -helikopter) =

Nemlig, derfor skal man osse have en vis alder og erfaring, for bl.a at
kunne køre store stærke motorcykler. Men den diskussion hører til i d.f.m.
Mvh
Jarl
--
Der kun har smadret een bil, og har haft kørekort i 20 år.

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-03-10 22:13

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nemlig, derfor skal man osse have en vis alder og erfaring, for bl.a at
> kunne køre store stærke motorcykler. Men den diskussion hører til i d.f.m.

Her halter de firhjulede så en del bagefter.

"Er du 18 år og har kørekort og far og mor er glade for dig, så står der M3
på vejen til dig, når du kommer hjem med køresedlen"...;)

mvh/Bjørn J.

Fra : GSX 750

Dato : 24-03-10 10:44

> [...]
>
> "Er du 18 år og har kørekort og far og mor er glade for dig, så står der
> M3 på vejen til dig, når du kommer hjem med køresedlen"...;)

Joo, men ikke her. Hvis sønnen skal prøve Alfa her, så er det med mig som
passager.
Mvh Jarl

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-03-10 10:50

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Joo, men ikke her. Hvis sønnen skal prøve Alfa her, så er det med mig som
> passager.

I henhold til moderne børneopdragelse, så er du jo slet ikke glad for
ham...

mvh/Bjørn J.

Fra : GSX 750

Dato : 24-03-10 20:51

> "GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> I henhold til moderne børneopdragelse, så er du jo slet ikke glad for
> ham...

Nåårh nej, det har jeg lige glemt :) rotfl
Mvh
Jarl

Fra : Armand

Dato : 24-03-10 11:40

GSX 750 skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Nemlig, derfor skal man osse have en vis alder og erfaring, for bl.a at
> kunne køre store stærke motorcykler. Men den diskussion hører til i d.f.m.

Man kan jo også tage til Nürburgring i sin bil

Uanset hvor rutineret og/eller lille motorcykel er Nordschleife sikret i
50'er stil á fortrinsvis autoværn og meget få/små 'sandkasser' der ikke
er morsomme at frekventere som motorcyklist.
Endvidere er man som motorcyklist decideret truet af pressende og
hoverende lokale/banekendte på fire hjul =

Den uofficielle statistik (derved at det er et sort område, som
bane-ejeren ikke taler om) taler om op til månedligt forekommende
døds-ulykker =

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 24-03-10 20:57

> [...]
> 50'er stil á fortrinsvis autoværn og meget få/små 'sandkasser' der ikke er
> morsomme at frekventere som motorcyklist.

Sådan er præmisserne...

> Endvidere er man som motorcyklist decideret truet af pressende og
> hoverende lokale/banekendte på fire hjul =

Ja, hva skal jeg sige? Jeg må jo ned og lære det, det er jo uforsvarligt at
fyre sine køretøjer af herhjemme, så må man jo fine sig i bagfrakommene,
ligesom på autobahn...

> Den uofficielle statistik (derved at det er et sort område, som
> bane-ejeren ikke taler om) taler om op til månedligt forekommende
> døds-ulykker =

Jep, men man tager ikke andre end sig selv med...
Jarl
--
Der æresfrygter Nurbergring, men osse glæder sig og har sommerfugle i mavsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-03-10 20:48

> [...]
> direkte identificere mig med disses køregælde, da jeg har end helt anden

Køreglæde for en BMW-ejer må være at høre den lavbenede BMW i første gear
langsomt kørt ud til 6.000 omdrejninger stort set uden at komme ud af
stedet.

Det må da være det. Det kan kun være det! Det er jo det eneste BMW kan!!

:)
--
Per

Fra : GSX 750

Dato : 24-03-10 20:59

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Køreglæde for en BMW-ejer må være at høre den lavbenede BMW i første gear
> langsomt kørt ud til 6.000 omdrejninger stort set uden at komme ud af

Hehe :) sq da osse svært med +1300 kilo

Fra : alexbo

Dato : 23-03-10 10:42

"GSX 750" skrev

> Anyway er der nu noget ved italienske biler, som mangler ved mange andre,
> nemlig køreglæde :))

Ja det finder man ikke i en japaner, der forventer man den kører, og bliver
skuffet hvis den ikke gør.
I en italiener forventer man det ikke, og glæder sig så længe det varer.

mvh
Alex Christensen.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-10 12:59

> I en italiener forventer man det ikke, og glæder sig så længe det varer.

Og det fortolker man så fejlagtigt som køreglæde... *LOL*

Fra : GSX 750

Dato : 23-03-10 14:01

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

> Og det fortolker man så fejlagtigt som køreglæde... *LOL*

Sådan er det osse med Ducati MC, der skal skrues en gang imellem og lur mig
om ikke enhver japansk der bliver udsat for samme behandling, behøver at
blive skruet. Og så er det nok ikke nær så sjovt, medmindre du har kassen
til at købe Mitsubishi evo eller ligninde. Og det har jeg ikke lige :)
Jarl

Fra : Armand

Dato : 23-03-10 20:47

alexbo skrev:
> [...]
> skuffet hvis den ikke gør.
> I en italiener forventer man det ikke, og glæder sig så længe det varer.

Hæ!

--
Armand

Fra : N/A

Dato : 23-03-10 09:45

Fra : N/A

Dato : 23-03-10 09:45

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-03-10 02:08

On 22 Mar., 20:15, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "GSX 750" <n...@name.invalid> skrev i en meddelelsenews:4ba7bba0$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP

> Føj, man kan købe en Skoda Superb Sedan for de penge og så har den endda
> flere heste..)
>
> mvh/Bjørn J.

Hvad dælen svarer Bjørnen på her ?? Man kan vel ikke få Skoda'en for
hverken 90 eller 122 hk ??
Nå, mon ikke det kunne gå på at en 1-serie koster det samme som en
stuuur Skoda.

Leo

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-10 09:45

Leo Jensen wrote:

> Hvad dælen svarer Bjørnen på her ?? Man kan vel ikke få Skoda'en for
> hverken 90 eller 122 hk ??
> Nå, mon ikke det kunne gå på at en 1-serie koster det samme som en
> stuuur Skoda.

Ja "m3 luft flyttet" er jo status for nogen

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 23-03-10 09:45

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-03-10 09:46

On 23 Mar., 15:30, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> nævnte forhold.
>
> Men at købe en potte efter et behov på 1% af ens samlede køretid, det er da

Ligesom at køre rundt alene i en stor familiebil eller varevogn uden
at have familie eller varer med ? Nå, det er nok noget andet...

Vi er enige, jeg har kørt i sportsaffjedrede biler, har endda ejet en
og gider det ikke mere. Det er så latterligt lille en procentdel af
ens kørsel, der berettiger til den slags. Langt under 1%...
Til gengæld finder jeg ikke en standard BMW 320 eller 525 på
standardhjul specielt hårdt affjedret, men jeg skal indrømme at mine
referencer er modellerne fra omkring årtusindskiftet. De kører bestemt
mindst lige så godt som en Ford Focus eller Mondeo, ingen tvivl om
det...

Min Jag ville være ret perfekt hvis den lige gik dobbelt så langt på
literen, men udgiften til brændstof spares hjem på manglende
afskrivning...

Leo

Fra : KASO

Dato : 26-03-10 07:40

Min Jag ville være ret perfekt hvis den lige gik dobbelt så langt på
literen, men udgiften til brændstof spares hjem på manglende
afskrivning...

Leo

Og det er jo ofte lige så godt eller bedre - men det ses ikke lige så
tydeligt i hverdagen.

Jeg havde på et tidspunkt en MB 280s, som kørte omkring 8 km/l (98 oktan).
Mange spurgte, om den ikke var dyr - men efter 8½ års ejerskab solgte jeg
den igen - min afskrivning havde da været 10.000kr. fordelt over de 8½ år.