Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
tetenal fremkalder
Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 04-08-01 15:45

Hej ng
Jeg har nu fået bygget mit mørkekammer færdigt , jeg har skudt den første
film fp4 125 , har købt kemikalier Tetenal Ultrafin ,men da jeg åbner pakken
er der ingen vejledning , jeg mindes at huske der er noget med
blandingsforhold samt forskellige tider på de forskellige film .Jeg har
været inde på Tetenal`s hjemmeside , men der kunne jeg ikke finde noget .
Håber der er en der sidder med et link eller kan forklare mig blandings
forholdet samt tider.
På forhånd tak

Lasse

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 05-08-01 09:30

Hej Lasse

On Sat, 4 Aug 2001 16:45:16 +0200, "Lasse Tørnkvist" <lasse@nitro.dk>
wrote:

> [...]
>været inde på Tetenal`s hjemmeside , men der kunne jeg ikke finde noget .
>Håber der er en der sidder med et link eller kan forklare mig blandings

Her kommer aktuel information häntet fra Ilfords datablad for FP4
plus:

Ultrafin 1:10   4 min for 125 ISO
      6 min for 200 ISO
      11 min for 400 ISO

Ultrafin 1:20   7½ min for 125 ISO
      12 min for 200 ISO

Ultrafin Plus 1:4   5½ min for 125 ISO
      6 min for 200 ISO

For övrigt har du datablade i PDF format fra Ilfords hjemmeside, dette
for om du skulle använde andre film end FP4 eller andre fremkaldere
end Tetenal Ultrafin. Desvärre kan jag ikke huske URL til Ilford men
det skal ikke väre svärt at finde med via Yahoo eller lignende.

Held og lykke med fremkaldelsen.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 05-08-01 10:12

Hej Hans Peter
Jeg takker mange gange for det brugbare svar , så nu kan jeg komme igang

med venlig hilsen
Lasse

Fra : A.H.

Dato : 05-08-01 13:09