Password, netwærk, WIN98
Fra : Bjarne Palm

Dato : 04-08-01 13:47

Er der nogen der ved om man kan undgå log on menu til netværket i WIN98 i
forbindelse med opstart af maskinen?

Når maskinen booter, fremkommer der en menu, hvor der skal angives
brugernavn og password. Det ville være rart om maskinen kunne boote helt
igennem uden interaktivitet undervejs.

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 04-08-01 16:28

Hje Bjarne

"Bjarne Palm" <bpa-data@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b6bee39$0$52598$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved om man kan undgå log on menu til netværket i WIN98 i
> forbindelse med opstart af maskinen?

Log på med brugernavn og blankt password (tryk på Ok, ikke escape/anuller).
Skift derefter primær netværkslogon til "Windows logon".

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Philip Søeberg

Dato : 04-08-01 19:06

> Log på med brugernavn og blankt password (tryk på Ok, ikke
escape/anuller).
> Skift derefter primær netværkslogon til "Windows logon".

Det er nu altså nok af skifte netværkslogon til "Windows logon".

- Philip

Fra : Bjarne Palm

Dato : 04-08-01 19:55

Tak for hjælpen, det virkede.
mvh
Bjarne

Fra : FeZ

Dato : 04-08-01 16:27

> [...]
>
> Når maskinen booter, fremkommer der en menu, hvor der skal angives
> brugernavn og password. Det ville være rart om maskinen kunne boote helt

Med tweakUI kan du sætte windows til automatisk
at logge på maskinen med en betstemt bruger.

Programmet ligger muligvis på din windows-skive,
men jeg kan ikke lige huske hvor det er den skal
ligge. Ellers så søg efter programmet på nettet, det
kan hentes mange steder.

FUT er sat til dk.edb.system.ms-windows da dette
er et windows-relateret spørgsmål.
--
FeZ