en knap ala input type="submit" ?
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 04-08-01 12:22

<INPUT TYPE="submit" STYLE="font-family: Verdana, Arial, Helvetica,
sans-serif; background-color: #617D90; border: solid 1px #000000;
color: #ffffff;" VALUE="OK">

I en form anvender jeg ovenstående til en submitknap, det jeg så
mangler er en 'tilbage' knap ved siden af denne i samme layout / stil
- er det muligt uden at skulle lave begge til billeder ?

Bo

Fra : Marc Eley

Dato : 04-08-01 14:39

in article 3b6bda3d.2102066@sunsite.auc.dk, Bo Rattenborg at
bo.rattenborg[no spam]@mail.dk wrote on 04/08/01 1:21 PM:

> [...]
> mangler er en 'tilbage' knap ved siden af denne i samme layout / stil
> - er det muligt uden at skulle lave begge til billeder ?

Du kan lave en <input type="button"> og så style den lige som du har gjort
med Submit-knappen. Derefter kan du sætte en eventhandler på knappen:
onClick="javascript:history.back()"

Var det det du mente?

/marc eley

www.grandissue.com

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 04-08-01 14:54

>Du kan lave en <input type="button"> og så style den lige som du har gjort
>med Submit-knappen. Derefter kan du sætte en eventhandler på knappen:
>onClick="javascript:history.back()"
>
>Var det det du mente?

Lige netop og præcis.

Vil den virke i de forskellige browsere ?

Bo

Fra : Marc Eley

Dato : 04-08-01 15:02

in article 3b6bfe42.11324140@sunsite.auc.dk, Bo Rattenborg at
bo.rattenborg[no spam]@mail.dk wrote on 04/08/01 3:53 PM:

> Lige netop og præcis.
>
> Vil den virke i de forskellige browsere ?

Det er rimelig simpelt Javascript, så det skulle jeg mene, men prøv at
tjekke det...

/marc

Fra : Marc Eley

Dato : 04-08-01 15:04

in article 3b6bfe42.11324140@sunsite.auc.dk, Bo Rattenborg at

> Lige netop og præcis.
>
> Vil den virke i de forskellige browsere ?

Hvis du uploader en side med eksemplet kan jeg teste det på Mac IE5, Mac
Opera 5 og Mac NS6, hvis du ikke selv har mulighed for det.

/marc eley

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 04-08-01 15:41

>Hvis du uploader en side med eksemplet kan jeg teste det på Mac IE5, Mac
>Opera 5 og Mac NS6, hvis du ikke selv har mulighed for det.

Hej marc

Tak for din hjælp. Det jeg tænkte på var om TYPE="button" er en
standard de fleste browsere kan fortolke ?

Problemerne med JavaScript kender jeg til, og hvis brugeren har
JavaScript slået fra - må de opleve en del sider på nettet der ikke
virker eller kun virker i et begrænset omfang.

Vedr. test 'omline' så er det ikke muligt i øjeblikket, men tak for
tilbuddet.

Bo

Fra : Marc Eley

Dato : 04-08-01 16:16

in article 3b6c08d9.1108045@sunsite.auc.dk, Bo Rattenborg at
bo.rattenborg[no spam]@mail.dk wrote on 04/08/01 4:40 PM:

> [...]
> virker eller kun virker i et begrænset omfang.
>
> Vedr. test 'omline' så er det ikke muligt i øjeblikket, men tak for

<input type="button"> er ment som en slags "altmulig" knap, som man kan
bruge til at "affyre" en masse forskelligt Javascript.

Den har ikke et explicit formål ligesom <input type="submit">, <input
type="reset"> eller <input type="file"> o.a.

hilsen

Marc

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 04-08-01 15:05

bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo Rattenborg) skrev i meddelelsen
<3b6bfe42.11324140@sunsite.auc.dk>...

>Vil den virke i de forskellige browsere ?

Medmindre brugeren har slået javascript fra...