Bilpleje "gør det selv"
Fra : Jens

Dato : 02-03-10 19:30

Nu vil jeg ikke "highjacke" Steens tråd herunder, derfor denne
selvstændige post om "gør det selv" - håber det er ok.

Hvis man selv vil klargøre sin bil, hvad kan så anbefales af gode råd?

Må man højtryksrense motorrummet, som jeg så de gjorde i indslaget?
- Skal man bruge en specialsæbe hertil og hvilket tryk må man bruge
- Skal det efterbehandles med noget, det så meget "blankt ud"
efterfølgende ?

- Hvad med tæpperens, jeg har en kompresser og en god støvsuger, men er
det nok?

Andre gode råd - ?

Kan det overhovedet betale sig at gøre det selv og kan resultatet blive
ok uden det tager 3 dage at nå i mål.

/Jens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-03-10 14:10

On 2 Mar., 19:29, Jens <Skriv-i-grup...@tak.invalid> wrote:
> [...]
> det nok?
>
> Andre gode råd - ?
>
> Kan det overhovedet betale sig at gøre det selv og kan resultatet blive

Der findes sider som denne http://www.web-cars.com/detail/ rundt
omkring, det er bare at søge på det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Bak

Dato : 02-03-10 23:21

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes sider som denne http://www.web-cars.com/detail/ rundt
> omkring, det er bare at søge på det.

Dette her har jeg aldrig hørt om før. Har I? Og har I prøvet det?
http://www.web-cars.com/detail/clay.php

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leo Jensen

Dato : 03-03-10 05:29

On 3 Mar., 11:20, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Jeg har prøvet det på en af mine første biler.
>
> Det virkede rigtig godt - fjernede små ujævnheder som polermidlet ikke
> kunne og med en efterfølgende polering og voksning var lakken som ny glat
> babyhud.

Hvor fandt du dit ler ?
Jeg har kigget efter det (offline...) uden at finde det.

Leo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-03-10 22:57

Hej!

Jens wrote:
> Må man højtryksrense motorrummet, som jeg så de gjorde i indslaget?

Kan jeg ihvertfald ikke få mig selv til. Det bliver iøvrigt også 100%
rent med en god omgang industriel sæbe (bruger selv Herkules
gulv/universel rens) og en opvaskebørste. Og så skylles der efter med
rent vand.

> - Skal man bruge en specialsæbe hertil og hvilket tryk må man bruge
> - Skal det efterbehandles med noget, det så meget "blankt ud"
> efterfølgende ?

De smører sikkert det hele ind i silikone-olie. Det kan du sagtens gøre
- jeg gider bare ikke :)

> - Hvad med tæpperens, jeg har en kompresser og en god støvsuger, men er
> det nok?

Man kommer langt med en god støvsugning. Men en vådrenser kan da være
rar hvis der virkeligt er beskidt.

> Andre gode råd - ?

Vand og sæbe.

> Kan det overhovedet betale sig at gøre det selv og kan resultatet blive
> ok uden det tager 3 dage at nå i mål.

Jeg ofrer ikke så meget som en krone på at få andre til at pusle om min
bil :)

Og selvfølgelig kan det dét. Bare kom igang :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jens

Dato : 03-03-10 18:49

Kim Voss Schrader skrev:
.... Bare kom igang :)

Hej Kim

Tak for dit svar :)
Jeg venter på vejret bliver bedre, så må jeg i gang med hovedrengøringen.
/Jens

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-03-10 11:21

> [...]

Det virkede rigtig godt - fjernede små ujævnheder som polermidlet ikke
kunne og med en efterfølgende polering og voksning var lakken som ny glat

"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-03-10 13:48

> Hvor fandt du dit ler ?

Det var et jeg lånte af min far der på daværende tidspunkt arbejdede i et
kemi-firma der leverede til bl.a. bilpleje industrien.

Prøv at forhøre dig hos Cartec, Tidy-car o.lign.

Jeg må være nærmere svar skyldig.