MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"er ikke installeret for den aktuelle brug~
Fra : Helge S

Dato : 02-03-10 17:59

Når jeg prøver at installere MS Word XX, går installationen glat, men når
jeg bagefter prøver at åbne Word, kommer følgen fejlmelding: "Microsoft Word
er ikke installeret for den aktuelle bruger. Kør installationsprogrammet for
at installere programmet." Derefter lukker Word. Computeren er en HP Compaq
Mini, og jeg har både prøvet at installere via usb-stik og eksternt
dvd-drev. Det er opdateret Win XP SP3, og jeg er logget ind som
administrator. Jeg har købt og betalt for en lovlig Word.
Jeg har fundet problemet nævnt på MS's support, men henvisning kan jeg ikke
følge. Jeg skal nemlig finde fejlmeldingen via "søg" på regsys og slette
(annullere) den, men dér findes fejlmeldingen slet ikke.

(Jeg regner med, at problemet er WinXP, og håber ,at jeg ikke et OT.)
--
Helge Søgaard

Fra : Jakob

Dato : 05-03-10 13:51

On Tue, 2 Mar 2010 17:58:45 +0100, Helge S wrote:

> [...]
> (annullere) den, men dér findes fejlmeldingen slet ikke.
>
> (Jeg regner med, at problemet er WinXP, og håber ,at jeg ikke et OT.)

Prøv i stedet for for at installere fra eksterne medier at kopiere hele
skidtet ind på disken og så installere der fra. Jeg har set problemet med
MS Outlook og det kunne løses med at køre en repair installation men det
kræver at der er adgang til installationsfilerne. Derfor, installer fra
harddisk

--
/Jakob

Fra : Helge S

Dato : 05-03-10 23:06

"Jakob" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> MS Outlook og det kunne løses med at køre en repair installation men det
> kræver at der er adgang til installationsfilerne. Derfor, installer fra

Jeg er taknemmelig for dit svar. Desværre virkede det ikke. Heller ikke
repair.

Fra : Mcwm

Dato : 06-03-10 00:42

Helge S skrev:
> [...]
> slette (annullere) den, men dér findes fejlmeldingen slet ikke.
>
> (Jeg regner med, at problemet er WinXP, og håber ,at jeg ikke et OT.)

Så følg denne anvisning istedet, den løser det.

http://support.microsoft.com/kb/290301/da

Venligst
Mcwm

Fra : Helge S

Dato : 06-03-10 18:31

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
> [...]
....>>

> Så følg denne anvisning istedet, den løser det.
>
> http://support.microsoft.com/kb/290301/da

Tak for dit råd, men programmet lod sig ikke installere. (Jeg læste og
fulgte vejledningen). Er jeg virkelig nødt til at geninstallere Win XP, og
vil det i det hele taget hjælpe?

Fra : Mcwm

Dato : 06-03-10 18:40

Helge S skrev:

> [...]
>>
> Tak for dit råd, men programmet lod sig ikke installere. (Jeg læste og
> fulgte vejledningen). Er jeg virkelig nødt til at geninstallere Win XP,
Kunne du venligst oplyse hvad der sker(fejlmeddelelser)når du prøver at
installere.

Venligst
Mcwm

Fra : Helge S

Dato : 06-03-10 18:49

> Kunne du venligst oplyse hvad der sker(fejlmeddelelser)når du prøver at
> installere.

2908 6 gange. Derefter "alvorlig fejl" osv.

Fra : Mcwm

Dato : 06-03-10 19:07

Helge S skrev:

> "Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> 2908 6 gange. Derefter "alvorlig fejl" osv.
Prøv at lade opdate smide .NET på den, i fald du ikke har det efter din
repair

Venligst
Mcwm

Fra : Helge S

Dato : 06-03-10 19:33

> Prøv at lade opdate smide .NET på den, i fald du ikke har det efter din
> repair

..NET er der stadig. 3.5 SP1. Er der nogen mening i at af- og geninstallere?

Fra : Helge S

Dato : 06-03-10 20:14

"Helge S" <helge.s@solo.dk> skrev i en meddelelse

> "Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

---
> .NET er der stadig. 3.5 SP1. Er der nogen mening i at af- og
> geninstallere?
Tak for hjælpen. Jeg sidder midt i et større arbejde og er gået over til
Open Office, som til min glæde viser sig at kunne det, jeg specielt har brug
for lige nu. Hvis Open Office viser sig at være lige så god, dropper jeg
simpelthen MS Office. Det er især MS Proofing tools m.m. jeg har brug for.

Fra : Mcwm

Dato : 06-03-10 21:23

Helge S skrev:

> [...]
> brug for lige nu. Hvis Open Office viser sig at være lige så god,
> dropper jeg simpelthen MS Office. Det er især MS Proofing tools m.m. jeg
Hvis fejlen ligger i .net vil du få problemer med alle programmer der er
baseret derpå.

Jeg forsøgte bare at google MS installer error 2908 og så de fleste hit
lå på .net

Så måske det alligevel er umagen værd at forsøge at fikse det

Venligst
Mcwm

Fra : Helge S

Dato : 07-03-10 00:58

Den 06-03-2010 21:22, Mcwm skrev:

> [...]
> hit lå på .net
>
> Så måske det alligevel er umagen værd at forsøge at fikse det

Tak for din hjælp. Jeg vil forsøge det, når den her opgave er overstået.