MS Windows
briani 27239
Codecs til Windows Media Player (Version 1~
Fra : Lars

Dato : 28-02-10 12:33

Hej,
Det vil ikke lykkedes for mig at afspille avi filer i Windows Media Player Version 11.

Jeg har prøvet at installer codecs fra http://www.codecs.dk/ , men kan ikke finde den rigtige, som
virker. På Microsoft er der heller ikke meget hjælp at hente.

Er der nogen der præcis kan fortælle mig, hvilken codecs jeg skal installere?

Når jeg går ind i "Om Windows Media Player"(Version 11.0.5721.5268) på menuen Hjælp og klikker på
Tekniske supportoplysninger i dialogboksen, får jeg følgende informationer:

Codecs til videoenheder:
Type: ICM Navn: Cinepak Codec by Radius Format: cvid Binær: iccvid.dll Version: 1.10.0.12
Type: ICM Navn: Intel 4:2:0 Video V2.50 Format: I420 Binær: msh263.drv Version: 5.1.2600.5512
Type: ICM Navn: Intel IYUV codec Format: IYUV Binær: iyuv_32.dll Version: 5.1.2600.5908
Type: ICM Navn: Microsoft RLE Format: MRLE Binær: msrle32.dll Version: 5.1.2600.5908
Type: ICM Navn: Microsoft Video 1 Format: MSVC Binær: msvidc32.dll Version: 5.1.2600.5908
Type: ICM Navn: Microsoft YUV Format: UYVY Binær: msyuv.dll Version: 5.3.2600.5908
Type: ICM Navn: Toshiba YUV Codec Format: Y411 Binær: tsbyuv.dll Version: 5.1.2600.5908
Type: ICM Navn: Microsoft YUV Format: UYVY Binær: msyuv.dll Version: 5.3.2600.5908
Type: ICM Navn: Microsoft H.263 Video Codec Format: M263 Binær: msh263.drv Version: 5.1.2600.5512
Type: ICM Navn: Microsoft H.261 Video Codec Format: M261 Binær: msh261.drv Version: 5.1.2600.5512
Type: DMO Navn: WMVideo Advanced Decoder DMO Format: WMVA, WVP2 Binær: wmvadvd.dll Version:
11.0.5721.5145
Type: DMO Navn: Mpeg4s Decoder DMO Format: mp4s, MP4S, m4s2, M4S2 Binær: MP4SDECD.dll Version:
11.0.5721.5145
Type: DMO Navn: WMV Screen decoder DMO Format: MSS1, MSS2 Binær: WMVSDECD.dll Version:
11.0.5721.5145
Type: DMO Navn: WMVideo Decoder DMO Format: WMV1, WMV2, WMV3, WMVA, WVC1, WMVR, WMVP, WVP2 Binær:
WMVDECOD.dll Version: 11.0.5721.5145
Type: DMO Navn: Mpeg43 Decoder DMO Format: mp43, MP43 Binær: MP43DECD.dll Version: 11.0.5721.5145
Type: DMO Navn: Mpeg4 Decoder DMO Format: MPG4, mpg4, mp42, MP42 Binær: MPG4DECD.dll Version:
11.0.5721.5145

--
Med Venlig Hilsen
Lars Andersen

Fra : /John

Dato : 28-02-10 13:11

"Lars" <lha@besked.com> skrev i en meddelelse

> Det vil ikke lykkedes for mig at afspille avi filer i Windows Media Player
> Version 11.

Prøv evt gratis Vista Codec Package, (for xp/vista/win7):

http://www.filehippo.com/download_vista_codec_package/

Vælg fuld install, men fravælg toolbar.

Meld glad tilbage om det løser problemet.

John

Fra : Lars

Dato : 28-02-10 13:33

Det virker!
tusinde tak.
--
Med Venlig Hilsen
Lars Andersen

Fra : /John

Dato : 28-02-10 15:09

"Lars" <lha@besked.com> skrev i en meddelelse

> Det virker!

Rart at ku' hjælpe :)

> tusinde tak.

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

John

Fra : ulrich

Dato : 01-03-10 17:57

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Prøv evt gratis Vista Codec Package, (for xp/vista/win7):
>
> http://www.filehippo.com/download_vista_codec_package/
>
> Vælg fuld install, men fravælg toolbar.

Hej John

Jeg har det samme problem som Lars.

Nu har jeg så fulgt din anvisning, men uden held.
- Jeg ser ikke 'toolbar', men 'conflict detection and removal' som jeg
tror står for toolbar.
Er det korrekt?

I en anden tråd med samme emne fortalte jeg om kravet om password for at
kunne downloade 'Vista Codec Package'.
Jeg blev bedt om at hente dette via sms. COD på nr. XXXX - husker ikke
lige nu nummer, men gjorde som forlangt.
En dags tid efter kom koden 'TCFZXC', og den virkede, - jeg kunne hente
og installere.

Jeg har Mediaplayer 11, og jeg har installeret mere RAM for at udelukke
problemer her.

Mens jeg prøver på at få Win. Mediaplayer til at virke, bruger jeg som
nødløsning 'VLC media player'.
Kan denne spærre for installationen?

Håber du ser dette og vil gi' et råd. På forhånd taknemlig,
Palle

Fra : /John

Dato : 01-03-10 18:32

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har det samme problem som Lars.

Lars har ikke noget problem længere :)

> Nu har jeg så fulgt din anvisning, men uden held.
> - Jeg ser ikke 'toolbar', men 'conflict detection and removal' som jeg
> tror står for toolbar.
> Er det korrekt?

Nej.

Evt toolbar tilbydes kun under install og bør fravælges. (toolbars tilbydes
i visse programmer, så producenten ka' tjene en bette skilling)

> En dags tid efter kom koden 'TCFZXC', og den virkede, - jeg kunne hente
> og installere.

Installere hvad? Vista Codec Package kræver ingen kode

> Mens jeg prøver på at få Win. Mediaplayer til at virke, bruger jeg som
> nødløsning 'VLC media player'.

Hvis VLC virker er alt vel godt?

> Kan denne spærre for installationen?

Næppe, da Vista Codec Package selv rydder op i eksisterende codecs

> Håber du ser dette og vil gi' et råd.

Ja, men jeg aner slet ikke, hvad det er du har installeret og foreslår du
fjerner det, samt derefter scanner med gratis Malwarebytes Antimalware, som
kan hentes her:

http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

Vista Codec Package kan hentes her (og der kræves ingen kode for install!):

http://www.filehippo.com/download_vista_codec_package/

> På forhånd taknemlig

Velbekomme; håber du får løst problemet.

John

Fra : ulrich

Dato : 01-03-10 23:04

> "/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Hej John

Ja jeg er ikke helt færdig med at spørge.

Jeg valgte 'fuld installation'. - Der var imidlertid ingen mulighed for
at fravælge Toolbar.

Efter installation kan jeg ikke se eller finde adgang til at slette
objektet.

Er der noget jeg overser eller gør forkert?

Palle

Fra : /John

Dato : 01-03-10 23:30

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg er ikke helt færdig med at spørge.

Spørg glad af hjertens lyst :)

> Jeg valgte 'fuld installation'

Af hvad...?

> - Der var imidlertid ingen mulighed for at fravælge Toolbar.

Glimrende, så er der nok ingen. (Jeg er nok bare lidt paranoid mht toolbars;
alle mulige programmer forsøger at prakke os toolbars på)

> Efter installation kan jeg ikke se eller finde adgang til at slette
> objektet.

Hvilket objekt?

> Er der noget jeg overser eller gør forkert?

Det ved jeg ikke, for jeg kan ikke finde ud af hvad du foretager dig :(

Fra : ulrich

Dato : 02-03-10 10:05

> Spørg glad af hjertens lyst :)

> Af hvad...?

Vista Codec Package 5.6.2
Shark 007

Programmet som du henviste til.

> Hvilket objekt?

Objektet? - okay ' Toolbar'

> Det ved jeg ikke, for jeg kan ikke finde ud af hvad du foretager dig :(

Jeg forsøger jo blot at få mulighed for at afspille DVD på Win.
Mediaplayer 11.

M.V.H.
Palle

Fra : /John

Dato : 02-03-10 13:45

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forsøger jo blot at få mulighed for at afspille DVD på Win.
> Mediaplayer 11.

OK. Lykkedes installationen så denne gang, og kan du nu afspille DVD?

John

Fra : ulrich

Dato : 04-03-10 11:24

> OK. Lykkedes installationen så denne gang, og kan du nu afspille DVD?
>
> John

Hej John - havde nær skrevet 'kære'

Installationen er på plads, først nu har jeg fået mulighed for at
konfigurere.

Årsagen til at der har været forhindringer må ligge i at Windows ikke vil
tillade installation af packagen. Jeg får den gule bjælke foroven på
skærmen,
og når jeg klikker 'hent fil', lukker og genstarter maskinen.

Jeg er endnu ikke helt med på konfigurationen? Vil du hjælpe med denne?

Palle - 1936!

Fra : /John

Dato : 04-03-10 14:21

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg får den gule bjælke foroven på skærmen,
> og når jeg klikker 'hent fil', lukker og genstarter maskinen.

Kan muligvis skyldes virus eller andet snavs.

(Jeg bruger Maxthon Classic browser, hvor jeg ikke skal slås med Bill's
irriterende gule bjælke)

> Installationen er på plads, først nu har jeg fået mulighed for at
> konfigurere. Jeg er endnu ikke helt med på konfigurationen. Vil du hjælpe
> med denne?

Jeg forstår det således, at det alligevel er lykkedes for dig at hente og
installere Vista Codec Package; der er intet du behøver at konfigurere :)

John