MS Windows
briani 27239
Begrænsning af gæstekonto på XP pro
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-02-10 05:48

Som halinspektør vil jeg gerne kunne tilbyde mine brugere let adgang
til internettet.
Jeg har introduceret åbent netværk i hallen, men vil også gerne
tilbyde muligheden for at surfe på nettet på en stationær maskine i
cafeteriaet alene beregnet på dette.

Jeg har en egnet maskine og en XP pro licens, men jeg vil gerne
begrænset brugernes rettigheder til kun at kunne anvende de
programmer, der måtte ligge på skrivebordet.

Internet Explorer og et par små børnespil. F.eks Pixeline, Ole Odder
og den slags.

Adgang til stifinder og den slags vil jeg helst undgå.

Kan det lade sig gøre?

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : jos

Dato : 27-02-10 23:02

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> og den slags.
>
> Adgang til stifinder og den slags vil jeg helst undgå.

Jeg ville skaffe mig et såkaldt "reborn" kort. Det har indtil dato været det
mest publikumsrobuste system jeg har oplevet.
Når det er installeret , låser man systemet, og ligegyldigt hvad der sker,
er maskinen iorden igen efter en genstart.
Periodisk er den så en god ide at låse op, og opdatere diverse programmer,
og låse igen.
Den bør dog ikke være på en "lukket og sikret" netværk, sammen med andre
maskiner.

finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-10 01:32

Frodo Nifinger skrev:

>Kan det lade sig gøre?

ved det ikke, men du kan da tage et kig på steadystate
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 13:38

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ved det ikke, men du kan da tage et kig på steadystate
> http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx

Tusind tak!

Det ser ret rigtigt ud.

Jesper Nielsen