|
| Attn.. Mogens K. Godstransport på skinner. Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 25-02-10 23:09 |
|
Har du nogen specifikke kommentarer at knytte til dette link?
http://trailer.se/news.php?id=6033
Til sammenligning kører jeg linjebil med faste afgangs- og
ankomsttider, og for december, januar og de første 2 uger af februar
ligger min rettidighedsprocent på 96%.
Den samlede forsinkelse udgør 3:45 timer, hvoraf det meste består af
pauser jeg har måttet holde, fordi den øvrige trafik har kørt så
langsomt at jeg ikke har kunnet komme frem.
Det er jo ikke sådan at vejrforholdene sætter køre- og
hviletidsbestemmelserne ud af kraft.
I ingen tilfælde er det gods jeg har haft med ikke kommet med de biler
som kører til de destinationer hvor jeg ikke selv kommer.
Men haleluja! Godstrafik på skinner er det eneste rigtige, så
Pårsjerne kan komme frem.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens \(K\) (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 26-02-10 19:19 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:09sdo5pej6g4q3fod1m03fubnd7gnrp2p9@4ax.com...
> Har du nogen specifikke kommentarer at knytte til dette link?
> http://trailer.se/news.php?id=6033
Svensk
> Til sammenligning kører jeg linjebil med faste afgangs- og
> ankomsttider, og for december, januar og de første 2 uger af februar
> ligger min rettidighedsprocent på 96%.
Og hvad ligger konkurrenten på?
(jernbanen)
> Pårsjerne kan komme frem
Og så lykkedes det dig lige at komme i samme lousy kategori som Eque og
Frank, som har en dårlig vane med at pisse på folk med øgenavne.
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 19:53 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 19:18:30 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:09sdo5pej6g4q3fod1m03fubnd7gnrp2p9@4ax.com...
>
>> Har du nogen specifikke kommentarer at knytte til dette link?
>> http://trailer.se/news.php?id=6033
>
>Svensk
>--
Er det en undskyldning eller en forklaring?
>--
>> Til sammenligning kører jeg linjebil med faste afgangs- og
>> ankomsttider, og for december, januar og de første 2 uger af februar
>> ligger min rettidighedsprocent på 96%.
>
>Og hvad ligger konkurrenten på?
>(jernbanen)
>--
Det har jeg ikke den fjerneste idé om.
>--
>> Pårsjerne kan komme frem
>
>Og så lykkedes det dig lige at komme i samme lousy kategori som Eque og
>Frank, som har en dårlig vane med at pisse på folk med øgenavne.
>--
Hvordan du kategoriserer folk, har jeg heldigvis ingen indflydelse på,
men hvis det går dig på, så skulle du prøve at køre Hyundai. Så skal
du se løjer. .o))
Det ville du slet ikke have nerver til................Maude. ))))
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens \(K\) (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 26-02-10 20:57 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:us5go51s70rda101slgb199uv9isur702q@4ax.com...
> Er det en undskyldning eller en forklaring?
Er svenske forhold et godt udtryk for, hvorledes forholdene er generelt i
Europa?
Næppe...
> Det har jeg ikke den fjerneste idé om.
Dårlig ensidig research? :)
> Hvordan du kategoriserer folk, har jeg heldigvis ingen indflydelse på,
> men hvis det går dig på, så skulle du prøve at køre Hyundai. Så skal
> du se løjer. .o))
Dét handler det jo slet ikke om...
> Det ville du slet ikke have nerver til................Maude. ))))
OK, Mr President
www.fyens.dk/article/1501004:Fritid--Mr--President-is-back
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 21:02 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 20:56:43 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:us5go51s70rda101slgb199uv9isur702q@4ax.com...
>
>> Er det en undskyldning eller en forklaring?
>
>Er svenske forhold et godt udtryk for, hvorledes forholdene er generelt i
>Europa?
>Næppe...
>--
Det kører ikke for godt nogen steder.
>--
>> Det har jeg ikke den fjerneste idé om.
>
>Dårlig ensidig research? :)
>--
Du véd godt at der ikke er noget som fakta, der kan ødelægge en sjov
aften herinde.
>--
>> Hvordan du kategoriserer folk, har jeg heldigvis ingen indflydelse på,
>> men hvis det går dig på, så skulle du prøve at køre Hyundai. Så skal
>> du se løjer. .o))
>
>Dét handler det jo slet ikke om...
>--
Joe, lidt.
>--
>> Det ville du slet ikke have nerver til................Maude. ))))
>
>OK, Mr President
> www.fyens.dk/article/1501004:Fritid--Mr--President-is-back
Okie Dokie, ti-fire og en gummiand. .o))
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens \(K\) (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 26-02-10 21:09 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:01ago519q8pco4bri7qi1aubr4te6e0esg@4ax.com...
> Det kører ikke for godt nogen steder.
Du må understøtte dit påstand - ellers taber det værdi. Især når din påstand
desuden stammer fra "jer selv" :)
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 21:28 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 21:09:17 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:01ago519q8pco4bri7qi1aubr4te6e0esg@4ax.com...
>
>> Det kører ikke for godt nogen steder.
>
>Du må understøtte dit påstand - ellers taber det værdi. Især når din påstand
>desuden stammer fra "jer selv" :)
>--
Da jeg kørte for UPS, skulle de forsøge sig med at flytte skiftelad
med banen. De valgte som forsøg ruten Rom - Paris, bl.a. fordi den
hang dårligt sammen med køre- og hviletidsreglerne.
Da den første sending fra Rom ikke var nået frem til Paris efter en
uge, måtte man selv ud og lede efter pakkerne, da ingen i banesystemet
kunne finde ud af noget.
Man fandt så skifteladene på nogen togvogne på et sidespor i Bolzano.
der hentede UPS dem så med lastbiler.
Den slags slendrian holder ikke en meter i moderne logistik.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-02-10 22:00 |
|
folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Man fandt så skifteladene på nogen togvogne på et sidespor i Bolzano.
> der hentede UPS dem så med lastbiler.
Nu kunne man jo prøve at gøre det i lande der ikke er kendt for
slandrian. Tyskland eksempelvis.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 22:08 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 21:59:54 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Man fandt så skifteladene på nogen togvogne på et sidespor i Bolzano.
>> der hentede UPS dem så med lastbiler.
>
>Nu kunne man jo prøve at gøre det i lande der ikke er kendt for
>slandrian. Tyskland eksempelvis.
>--
Klaus, det hedder international logistic, og det betyder altså, at
tingene skal fungere over landegrænserne.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-02-10 22:23 |
|
folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Klaus, det hedder international logistic, og det betyder altså, at
> tingene skal fungere over landegrænserne.
Jo, men Italien?
Hvis jeg skulle lave et forsøg med jernbane og det absolut skulle gå i
vasken, var det sikkert at det kom til at indebære Italien.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Niels (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 26-02-10 19:54 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
> Har du nogen specifikke kommentarer at knytte til dette link?
>
> http://trailer.se/news.php?id=6033
Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt
hele vinteren.
Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
Mvh. Niels
>
> Til sammenligning kører jeg linjebil med faste afgangs- og
> ankomsttider, og for december, januar og de første 2 uger af februar
> ligger min rettidighedsprocent på 96%.
>
> Den samlede forsinkelse udgør 3:45 timer, hvoraf det meste består af
> pauser jeg har måttet holde, fordi den øvrige trafik har kørt så
> langsomt at jeg ikke har kunnet komme frem.
>
> Det er jo ikke sådan at vejrforholdene sætter køre- og
> hviletidsbestemmelserne ud af kraft.
>
> I ingen tilfælde er det gods jeg har haft med ikke kommet med de biler
> som kører til de destinationer hvor jeg ikke selv kommer.
>
> Men haleluja! Godstrafik på skinner er det eneste rigtige, så
> Pårsjerne kan komme frem.
>
| |
Bjørn J. (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-02-10 19:58 |
|
"Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4b8818c4$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
KLIP
> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
> banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt hele
> vinteren.
>
> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
> skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber bagved
en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok betragtelig
mindre..:)
..;)
mvh/Bjørn J.
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 20:02 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 19:58:19 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
>news:4b8818c4$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
>
>KLIP
>
>> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
>> banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt hele
>> vinteren.
>>
>> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
>> skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>
>Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber bagved
>en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok betragtelig
>mindre..:)
>.;)
>--
Kun indtil ekvipagen når det første sporskifte. )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Bjørn J. (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-02-10 20:04 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:uj6go55caen6h1b4hih7gtv5mai2mgajcc@4ax.com...
KLIP
> Kun indtil ekvipagen når det første sporskifte. )
De kører sgu lige ud det meste af tiden..og sporskiftene er vel
gasopvarmede..
mvh/Bjørn J.
| |
Niels (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 26-02-10 20:50 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Fri, 26 Feb 2010 19:58:19 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
> wrote:
>
>> "Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b8818c4$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
>>
>> KLIP
>>
>>> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
>>> banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt hele
>>> vinteren.
>>>
>>> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
>>> skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>> Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber bagved
>> en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok betragtelig
>> mindre..:)
>> .;)
>
>> --
>
> Kun indtil ekvipagen når det første sporskifte. )
>
Igen igen, hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på
skifterne som på vejene ville der ikke være problemer overhovedet.
Du kører på skatteyderryddede veje. Banedanmark er ikke helt så kvikke.
Mvh. Niels
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 20:58 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 20:49:31 +0100, Niels
<niels.supermand.jensen@bpanet.dk> wrote:
>folmer@rasmussen.dk wrote:
>> On Fri, 26 Feb 2010 19:58:19 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
>> wrote:
>>
>>> "Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4b8818c4$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
>>>
>>> KLIP
>>>
>>>> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
>>>> banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt hele
>>>> vinteren.
>>>>
>>>> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
>>>> skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>>> Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber bagved
>>> en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok betragtelig
>>> mindre..:)
>>> .;)
>>
>>> --
>>
>> Kun indtil ekvipagen når det første sporskifte. )
>>
>
>Igen igen, hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på
>skifterne som på vejene ville der ikke være problemer overhovedet.
>
>Du kører på skatteyderryddede veje. Banedanmark er ikke helt så kvikke.
>--
Javist kører jeg på skatteyderryddede veje. Hvor tror du Banedanmark
får financieringen fra?
--
Venlig hilsen
folmer
| |
Niels (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 26-02-10 22:43 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
>> --
>
> Javist kører jeg på skatteyderryddede veje. Hvor tror du Banedanmark
> får financieringen fra?
>
Kender ikke den nøjeagtige pris pr tog for de forskellige operatører,
men DSB, Arriva, DBschenker, mfl. lægger ganske mange penge i den kasse,
ikke at de ikke får statstøtte.
Men tror du selv de afgifter en vognmand betaler til staten dækker
snerydning og vedligehold af de danske veje?
Mvh. Niels
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 22:59 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 22:42:47 +0100, Niels
<niels.supermand.jensen@bpanet.dk> wrote:
>folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>> --
>>
>> Javist kører jeg på skatteyderryddede veje. Hvor tror du Banedanmark
>> får financieringen fra?
>>
>
>Kender ikke den nøjeagtige pris pr tog for de forskellige operatører,
>men DSB, Arriva, DBschenker, mfl. lægger ganske mange penge i den kasse,
>ikke at de ikke får statstøtte.
>
>Men tror du selv de afgifter en vognmand betaler til staten dækker
>snerydning og vedligehold af de danske veje?
>--
Det er jeg sikker på at de ikke gør.
Til gengæld kan jeg spørge dig om, hvor høj du tror billetprisen
skulle være, hvis DSB skulle køre som en vognmand, altså helt uden
tilskud?
I det hele taget er det et dårligt, men meget brugt argument, det der
med om nu man kan være sikker på at brugeren selv betaler hele gildet.
Og erfaringsmæssigt kommer det fra folk eller firmaer der selv har
snabelen dybt nede i kassen.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens \(K\) (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 26-02-10 23:09 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:0oggo5lm8vuaj3roggs47degsiajfenr5b@4ax.com...
> Til gengæld kan jeg spørge dig om, hvor høj du tror billetprisen
> skulle være, hvis DSB skulle køre som en vognmand, altså helt uden
> tilskud?
Øh hvad??
http://borsen.dk/okonomi/nyhed/156166/
| |
Niels (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 26-02-10 23:10 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
>> --
>
> Det er jeg sikker på at de ikke gør.
>
> Til gengæld kan jeg spørge dig om, hvor høj du tror billetprisen
> skulle være, hvis DSB skulle køre som en vognmand, altså helt uden
> tilskud?
>
Puha ikke til at betale.
> I det hele taget er det et dårligt, men meget brugt argument, det der
> med om nu man kan være sikker på at brugeren selv betaler hele gildet.
>
> Og erfaringsmæssigt kommer det fra folk eller firmaer der selv har
> snabelen dybt nede i kassen.
Men det ændrer ikke på, at jeg er sikker på, at jeg som alm. skatteyder
med to biler og alm skat betaler mere for at du kan udføre dit arbejde
på ryddede og vedligeholdte veje, end du betaler i skat og biletter for
at sporene er farbare året rundt.
Mvh. Niels
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 19:59 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 19:54:29 +0100, Niels
<niels.supermand.jensen@bpanet.dk> wrote:
>
>
>folmer@rasmussen.dk wrote:
>> Har du nogen specifikke kommentarer at knytte til dette link?
>>
>> http://trailer.se/news.php?id=6033
>
>
>Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
>banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt
>hele vinteren.
>
>Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
>skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>--
Nu er det så snedigt indrettet, at jeg har Vejdirektoratet og
kommunerne til at rydde sne.
DSB har BaneDanmark til opgaven.
Ingen af de nævnte instanser har fået udmærkelser for flid.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Bjørn J. (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-02-10 20:02 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:3b6go5p1tbm4lv9mnmvur9r5d3hj98pb8g@4ax.com...
KLIP
> Nu er det så snedigt indrettet, at jeg har Vejdirektoratet og
> kommunerne til at rydde sne.
>
> DSB har BaneDanmark til opgaven.
>
> Ingen af de nævnte instanser har fået udmærkelser for flid.
LOL !
...kun lønforhøjelse....
mvh/Bjørn J.
| |
Møller (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-10 20:09 |
|
Den Fri, 26 Feb 2010 19:58:19 +0100 skrev Bjørn J.:
> "Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b8818c4$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
>
> KLIP
>
>> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
>> banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt
>> hele vinteren.
>>
>> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
>> skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>
> Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber
> bagved en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok
> betragtelig mindre..:)
MY1135, alene: 101,6 t 1.950HK
Men vi kan da tage to, så kommer vi op i flere hundrede
//Møller
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 20:13 |
|
On 26 Feb 2010 19:08:37 GMT, Møller <eam@privat.dk> wrote:
>Den Fri, 26 Feb 2010 19:58:19 +0100 skrev Bjørn J.:
>
>> "Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b8818c4$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
>>
>> KLIP
>>
>>> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
>>> banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt
>>> hele vinteren.
>>>
>>> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
>>> skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>>
>> Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber
>> bagved en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok
>> betragtelig mindre..:)
>
>MY1135, alene: 101,6 t 1.950HK
>Men vi kan da tage to, så kommer vi op i flere hundrede
>--
Det var godt nok en ældre model du der har fremdraget.
Er de ikke pensionerede?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Bjørn J. (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-02-10 20:17 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:677go5pgtr39jtk308bs869et8mfpben8p@4ax.com...
KLIP
>>MY1135, alene: 101,6 t 1.950HK
>>Men vi kan da tage to, så kommer vi op i flere hundrede
>
>>--
>
> Det var godt nok en ældre model du der har fremdraget.
>
> Er de ikke pensionerede?
Folmer, derhen er du vej at drømme om de gode gamle dage som Erik... ))
mvh/Bjørn J.
| |
Kent Friis (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-02-10 20:40 |
|
Den Fri, 26 Feb 2010 20:12:49 +0100 skrev folmer@rasmussen.dk:
> On 26 Feb 2010 19:08:37 GMT, Møller <eam@privat.dk> wrote:
>
>>Den Fri, 26 Feb 2010 19:58:19 +0100 skrev Bjørn J.:
>>
>>> "Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4b8818c4$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
>>>
>>> KLIP
>>>
>>>> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne på
>>>> banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre rettidigt
>>>> hele vinteren.
>>>>
>>>> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid selv
>>>> skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>>>
>>> Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber
>>> bagved en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok
>>> betragtelig mindre..:)
>>
>>MY1135, alene: 101,6 t 1.950HK
>>Men vi kan da tage to, så kommer vi op i flere hundrede
>
> Det var godt nok en ældre model du der har fremdraget.
>
> Er de ikke pensionerede?
MX og MY er de eneste lokomotiver der kan tåle at køre med sneplove. Plus
damperne, naturligvis, men det skal vist være meget kritisk før man
begynder at fyre sådan en op til snerydning.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-02-10 22:03 |
|
folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Det var godt nok en ældre model du der har fremdraget.
Jo.
> Er de ikke pensionerede?
Jo, men sammen med MX det er de eneste der er tilbage der kan holde
til at køre med sneplov. Pufferne er klistret på hovedrammen, så når
ploven rammer et ordetligt læs sne, bliver stødet fordelt lige ud i
hovedrammen. Nyere lokomotiver har pufferplanken monteret anderledes
og en anden rammeobygning, så har kan man risikere at bukke
rammem.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Møller (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-10 20:17 |
|
Den Fri, 26 Feb 2010 20:12:49 +0100 skrev folmer:
> On 26 Feb 2010 19:08:37 GMT, Møller <eam@privat.dk> wrote:
>
>>Den Fri, 26 Feb 2010 19:58:19 +0100 skrev Bjørn J.:
>>
>>> "Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4b8818c4$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
>>>
>>> KLIP
>>>
>>>> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne
>>>> på banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre
>>>> rettidigt hele vinteren.
>>>>
>>>> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid
>>>> selv skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>>>
>>> Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber
>>> bagved en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok
>>> betragtelig mindre..:)
>>
>>MY1135, alene: 101,6 t 1.950HK
>>Men vi kan da tage to, så kommer vi op i flere hundrede
>
>>--
>
> Det var godt nok en ældre model du der har fremdraget.
>
> Er de ikke pensionerede?
Jo med trukket frem af mølposen, det var de eneste de kunne klare fygesne
i Jylland
Du ved det er det grå guld man ska have fat i når det brænder på....i
kulden
//Møller
| |
Møller (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-10 20:19 |
|
Den Fri, 26 Feb 2010 20:13:36 +0100 skrev Bjørn J.:
> "MÞller" <eam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b881c35$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>>> Hvis der blev brugt forholdsmæssigt samme resourcer på at rydde sne
>>>> på banegårdene, som på vejene, tror jeg at selv DSB ville køre
>>>> rettidigt hele vinteren.
>>>>
>>>> Gad nok se hvor meget tid du skulle bruge, hvis du til en hver tid
>>>> selv skulle stå for snerydningen der hvor du kører.
>>>
>>> Nu er det ikke os alle, der har en flere hundrede tons tung skubber
>>> bagved en sneplov.. havde vi det, så var problemerne for os nok
>>> betragtelig mindre..:)
>>
>> MY1135, alene: 101,6 t 1.950HK
>> Men vi kan da tage to, så kommer vi op i flere hundrede
>
> Hvad vejer en togvogn normalt efter trækkeren ?...
meget mere, men det er ikke en normal situation, så pensionisterne kørte
uden påhæng, det sku du prøve.
> PS: Altid dejligt at se en med sans for detaljen.;)
Jo 100% fra eller til, det er næsten som min kassekredit
//Møller
| |
Møller (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-10 20:28 |
|
Den Fri, 26 Feb 2010 20:19:43 +0100 skrev Bjørn J.:
> "MÞller" <eam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b881e32$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Du ved det er det grå guld man ska have fat i når det brænder på....i
>> kulden
>
> Er man endelig begyndt at investere i det ?
Jag har da stadig mit platin kort til bixen, (baggrundsfarve: platin),
jeg skal jo stadig have del i de gratis goder.
Jo jeg har da som konsulent holdt en timeløn på 2,5x timeløn som
lønslave ved div opgaver som jeg gad tage, man sætte bare timelønnen
og betingelser så høje, at de skal være virkelig sultne for at komme,
fritid er dyr nu om stunder.
Men jeg har sagt stop nu.
//Møller
| |
Møller (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-10 20:34 |
|
Den Fri, 26 Feb 2010 20:17:22 +0100 skrev Bjørn J.:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> news:677go5pgtr39jtk308bs869et8mfpben8p@4ax.com...
>
> KLIP
>
>>>MY1135, alene: 101,6 t 1.950HK
>>>Men vi kan da tage to, så kommer vi op i flere hundrede
>>
>>>--
>>
>> Det var godt nok en ældre model du der har fremdraget.
>>
>> Er de ikke pensionerede?
>
> Folmer, derhen er du vej at drømme om de gode gamle dage som
> Erik... ))
Jow, han skal måske med en tur til Finland, han kender jo vejen, blot
kedeligt, at avisen ikke sponserer noget denne gang:
http://kortlink.dk/porsche/7gnu (nu bliver en del af bilerne også lavet
i Findland) du har vel læst avisen i sidste uge?
Som her:
http://www.forarutveckling.se/page.php?page=vinterkurs
Udmærket tur
//Møller
| |
Møller (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-02-10 20:54 |
|
Den Fri, 26 Feb 2010 19:39:34 +0000 skrev Kent Friis:
>>
>>>MY1135, alene: 101,6 t 1.950HK
>>>Men vi kan da tage to, så kommer vi op i flere hundrede
>>
>> Det var godt nok en ældre model du der har fremdraget.
>>
>> Er de ikke pensionerede?
>
> MX og MY er de eneste lokomotiver der kan tåle at køre med sneplove.
> Plus damperne, naturligvis, men det skal vist være meget kritisk før man
> begynder at fyre sådan en op til snerydning.
MY1135 var på arbejde i år
//Møller
| |
Niels (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 26-02-10 20:59 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
> Har du nogen specifikke kommentarer at knytte til dette link?
>
> http://trailer.se/news.php?id=6033
>
> Til sammenligning kører jeg linjebil med faste afgangs- og
> ankomsttider, og for december, januar og de første 2 uger af februar
> ligger min rettidighedsprocent på 96%.
>
> Den samlede forsinkelse udgør 3:45 timer, hvoraf det meste består af
> pauser jeg har måttet holde, fordi den øvrige trafik har kørt så
> langsomt at jeg ikke har kunnet komme frem.
Kørte i forrige uge et tog med en samlet vægt på 2014 t. og ankom en
halv time før tid, hvor lang tid er DU om at nå det. TAG DEN.
>
> Men haleluja! Godstrafik på skinner er det eneste rigtige, så
> Pårsjerne kan komme frem.
>
Jeps.
Mveh. Niels
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 21:06 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 20:58:30 +0100, Niels
<niels.supermand.jensen@bpanet.dk> wrote:
>folmer@rasmussen.dk wrote:
>> Har du nogen specifikke kommentarer at knytte til dette link?
>>
>> http://trailer.se/news.php?id=6033
>>
>> Til sammenligning kører jeg linjebil med faste afgangs- og
>> ankomsttider, og for december, januar og de første 2 uger af februar
>> ligger min rettidighedsprocent på 96%.
>>
>> Den samlede forsinkelse udgør 3:45 timer, hvoraf det meste består af
>> pauser jeg har måttet holde, fordi den øvrige trafik har kørt så
>> langsomt at jeg ikke har kunnet komme frem.
>
>Kørte i forrige uge et tog med en samlet vægt på 2014 t. og ankom en
>halv time før tid, hvor lang tid er DU om at nå det. TAG DEN.
>--
Nåerh, du er togchauffør. Det forklarer jo en del. .o)) Fik ATC ikke
sat en stopper for den vilde kørsel?
>--
>> Men haleluja! Godstrafik på skinner er det eneste rigtige, så
>> Pårsjerne kan komme frem.
>>
>Jeps.
>--
Medløber.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Niels (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 26-02-10 23:00 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
>
> Nåerh, du er togchauffør. Det forklarer jo en del. .o)) Fik ATC ikke
> sat en stopper for den vilde kørsel?
>
Hov hov du, kan vi lige få kammertonen-
Vi kører ikke vildt, heller ikke før ATC.
Det er heller ikke på kørslen vi tjener tiden, men det kan da ske at den
sniger sig en tre fire kilometer over den fastsatte hastighed, men ingen
lkf. gør det med vilje og fuldt overlæg.
Modsat, som man ikke kan undgå at se det ske med lastbiler over 90 kmt.
på alm landevej. og elefantvæddeløb på motorvejen. det synes jeg er
vildt (træls).
Og bare lige for at træde i det, så se tilbage og tæl ulykker i Dk med
personskade for godstog og lastbiler. og fortæl mig så bagefter hvem der
kører vildt.
Mvh. Niels
>
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 23:10 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 22:59:43 +0100, Niels
<niels.supermand.jensen@bpanet.dk> wrote:
>folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>
>> Nåerh, du er togchauffør. Det forklarer jo en del. .o)) Fik ATC ikke
>> sat en stopper for den vilde kørsel?
>>
>
>Hov hov du, kan vi lige få kammertonen-
>
>Vi kører ikke vildt, heller ikke før ATC.
>
>Det er heller ikke på kørslen vi tjener tiden, men det kan da ske at den
>sniger sig en tre fire kilometer over den fastsatte hastighed, men ingen
>lkf. gør det med vilje og fuldt overlæg.
>
>Modsat, som man ikke kan undgå at se det ske med lastbiler over 90 kmt.
>på alm landevej. og elefantvæddeløb på motorvejen. det synes jeg er
>vildt (træls).
>--
Det er bare fordi du ikke kan. )
>--
>Og bare lige for at træde i det, så se tilbage og tæl ulykker i Dk med
>personskade for godstog og lastbiler. og fortæl mig så bagefter hvem der
>kører vildt.
>--
Det eneste du skal passe, er dødemandsknappen. Du kan jo for fanden
ikke engang køre i grøften. .o))
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Niels (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 26-02-10 23:26 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
>
> Det er bare fordi du ikke kan. )
>
>> --
Ha ha nu kommer det tunge skyts hva'
>
>> --
>
> Det eneste du skal passe, er dødemandsknappen. Du kan jo for fanden
> ikke engang køre i grøften. .o))
>
Ja ja du har en stor bred vej og brede dæk. Har du set på hvor smalle
hjulene på et tog er, og hvor smalle de to stykker jern vi kører på er?
Og prøv du så at bakke med 800 m. og over 30 vogne på krogen.
Du har det for let med de småting du kører rundt med.
Mvh. Niels
| |
folmer@rasmussen.dk (26-02-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-02-10 23:47 |
|
On Fri, 26 Feb 2010 23:26:03 +0100, Niels
<niels.supermand.jensen@bpanet.dk> wrote:
>folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>
>> Det er bare fordi du ikke kan. )
>>
>>> --
>
>Ha ha nu kommer det tunge skyts hva'
>--
Haubitzer!
>--
>> Det eneste du skal passe, er dødemandsknappen. Du kan jo for fanden
>> ikke engang køre i grøften. .o))
>>
>
>Ja ja du har en stor bred vej og brede dæk. Har du set på hvor smalle
>hjulene på et tog er, og hvor smalle de to stykker jern vi kører på er?
>--
Hvad skal det sige? Kan I ikke engang pynte sådan et tog op efter
individuel smag, med brede hjul og sådan lidt forskelligt?
>--
>Og prøv du så at bakke med 800 m. og over 30 vogne på krogen.
>--
Jeg vil faktisk godt vædde en stegt rødspætte på, at jeg vil slippe
bedre fra at bakke med dit vogntog, end du vil slippe fra at bakke med
mit. .o)
>--
>Du har det for let med de småting du kører rundt med.
>--
Man må da beherske sig. der skal også være noget at køre med i næste
uge. ,-)
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
|
|