MS Windows
briani 27239
Win7 genvej til skrivebord
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 22-02-10 21:51

Mit tastatur har en masse genvejstaster til programmer som jeg selv
vælger - er der en sti som kan bruges, til at kunne lave en genvej til
skrivebordet ?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-02-10 22:21

Steen Mikkelsen skrev:
> Mit tastatur har en masse genvejstaster til programmer som jeg selv
> vælger - er der en sti som kan bruges, til at kunne lave en genvej til
> skrivebordet ?

Kan Windows-tasten + D ikke bruges?

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 22-02-10 23:00

Steen Mikkelsen skrev:

>Mit tastatur har en masse genvejstaster til programmer som jeg selv
>vælger - er der en sti som kan bruges, til at kunne lave en genvej til
>skrivebordet ?

det har du ikke brug for
Til højre for uret er der en lodret bjælke, som er genvej til
skrivebordet.

Hilsen emj

Fra : Ivar

Dato : 23-02-10 00:21

emjeppesen skrev:

> Til højre for uret er der en lodret bjælke, som er genvej til
> skrivebordet.

Det er jo ikke en tast

Ivar Magnusson

Fra : emjeppesen

Dato : 23-02-10 10:07

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev:

>Det er jo ikke en tast

Nej, det har du da ret i, men så er "vinduestasten + D" da et
glimrende bud.

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-02-10 08:02

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> wrote in message
> Mit tastatur har en masse genvejstaster til programmer som jeg selv
> vælger - er der en sti som kan bruges, til at kunne lave en genvej til
> skrivebordet ?

Det er noget jeg har fundet via google
http://www.trap17.com/index.php/Create-Show-Desktop-Shortcut_t59595.html

I notepad indsættes nedenstående

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

gem filen f.eks som c:\showdesktop.scf

nu kan du kalde "programmet" med c:\showdesktop.scf

Jeg har prøvet det i Vista, og det ser ud til at virke. Jeg har dog ikke
haft tid til at checke de nærmere detaljer i kommandoerne.

Bjarne K.

Fra : Edmund

Dato : 23-02-10 12:28

Den 22-02-2010 21:50, Steen Mikkelsen skrev:
> Mit tastatur har en masse genvejstaster til programmer som jeg selv
> vælger - er der en sti som kan bruges, til at kunne lave en genvej til
> skrivebordet ?

Og du ved godt man kan højreklikke og "vælge send til" og så "skrivebord"

Mvh Edmund

Fra : emjeppesen

Dato : 23-02-10 13:59

Edmund skrev:

>Og du ved godt man kan højreklikke og "vælge send til" og så "skrivebord"

Det er jo ikke en tastaturgenvej, men et museklik.

Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 23-02-10 18:17

Den 23-02-2010 13:59, emjeppesen skrev:

> Det er jo ikke en tastaturgenvej, men et museklik.

Du kan jo bruge Programtasten.

Mvh Edmund