MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke finde vise USB Memorystick
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 21-02-10 17:38

Jeg har en helt ny memory stick som min PC indtil for nyligt godt ville
vise, men nu er den ikke tingængelig fra stifinder -

PS - der ligger alle min backupfiles på den !!

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-02-10 17:52

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> wrote in message

> Jeg har en helt ny memory stick som min PC indtil for nyligt godt ville
> vise, men nu er den ikke tingængelig fra stifinder -
>
> PS - der ligger alle min backupfiles på den !!

Den har garanteret samme drev bogstave som et andet device.

Du skal i diskadministration og tildele den et ledigt drevbogstave.

Skriv diskmgmt.msc i run/kør.
Find den og højreklik på disken. Vælg ændre drevbogstave (eller hvad det nu
hedder hvis du kører med en dansk win)

Bjarne K.

Fra : Peter

Dato : 22-02-10 00:30

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en helt ny memory stick som min PC indtil for nyligt godt ville
> vise, men nu er den ikke tingængelig fra stifinder -
>
> PS - der ligger alle min backupfiles på den !!

Hvis du bare har flået den ud af computeren, som mange gør, i stedet for at
bruge "sikker fjernelse af hardware" (icon ved uret), kan du have slettet
partitionen på USB Stick'et. Derved har det mistet sit drev bogstav og
derfor kan du ikke se det.
Gør som Bjarne skriver, og opret en ny partition. Det betyder godt nok, at
du mister alt der er på stick'et, men så kan du lære det

Du kan også downloade freeware programmet "testdisk-6.11.3 win", som
muligvis kan genskabe slette partitioner.
Kan hentes her: http://www.freewarefiles.com/TestDisk_program_21396.html

PeterB

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 23-02-10 15:41

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan også downloade freeware programmet "testdisk-6.11.3 win", som
> muligvis kan genskabe slette partitioner.

Bjarne skriver ikke noget om at oprette en partition, hvilket ville være
dumt (mister data).
Hvis drev-bogstavet er tildelt en anden enhed, ændrer man det i
diskadministration, og det går ikke ud over data.
I øvrigt er der ikke noget i vejen for at flå en stick ud uden at bruge
sikker fjernelse... så har du lært det!
Jørgen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-02-10 17:11

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev :

>I øvrigt er der ikke noget i vejen for at flå en stick ud uden at bruge
>sikker fjernelse... så har du lært det!

Afhænger af ens windowsopsætning, men ved standardindstilling
korrekt.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft